Site icon כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בוחנת אפשרות נוספת להצגת מחיר

0
0
עורך דין מיכאל אטלן

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הודיעה אתמול חמישי (כ”א באדר ב’ התשע”ט) כי היא בוחנת אפשרות נוספת להצגת מחיר, כלומר; תבחן האפשרות להצגת המחיר על גבי צג אלקטרוני שיוצב על המדף בסמוך למוצרים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

נראה לך? הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הייתה מאד שמחה לשמוע את דעתך בנושא זה ולכן פרסמה ‘קול קורא’ להתייחסות הציבור להוספת אפשרות לסימון הקיים – בדומה למדינות רבות בעולם, במקום הצגת מחיר על גבי כל מוצר באמצעות “אקדח מחירים“. המידע המלא, נמצא באתר הרשות: http://www.fta.gov.il.

הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין מיכאל אטלן, הבהיר; “ה‘קמעונאות’ עוברת מהפכה דיגיטלית, שמאתגרת את החשיבה המסורתית. הרשות לקחה על עצמה לבחון אפשרות נוספת להצגת המחיר תוך הקפדה על כך . ש‘ההגנות הקיימות לצרכן’ וזכויותיו לא תפגענה”.

בשנת 1998, עוגנה לראשונה בדין החובה לסמן את מחירו הכולל של כל מוצר עליו או על גבי אריזתו. חובה זו נתפסת כאחת מהזכויות הצרכניות החשובות במדינת ישראל.

עם זאת, נטען, כי חובה זו, כרוכה בעלויות כספיות לא מבוטלות אשר בסופו של דבר מגולגלות לפתחו של הצרכן בדמות העלאת מחירים.

לאור התפתחויות טכנולוגיות וחקיקתיות מהשנים האחרונות ומתוך הבנה, כי שינוי זה עשוי לשפר את חווית הקניה ולחסוך לצרכן, זמן משמעותי וכמו כן, לחסוך עלויות לעוסקים ולצרכנים, בכפוף ומבלי לפגוע בשמירת ההגנה על הצרכן, בוחנת הרשות לאפשר אסדרה חליפית, לעסקים שיקבלו על עצמם סט כללים רגולטוריים מותאמים להתפתחות הטכנולוגית.

ככל שתשתכנע הרשות בצורך לבצע שינוי, יתכן והיא תבחר לערוך פיילוט על מנת לוודא, כי ההחלטה אינה פוגעת בצרכנים. את התייחסות הציבור לשינוי הנבחן מבקשת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

מדובר באופציה – במקום בו יוחלט על אפשרות נוספת להצגת המחיר, יוכל עוסק לבחור בין שתי חלופות להצגת מחיר.

 לחסוך עלויות לעוסקים ולצרכנים, בכפוף ומבלי לפגוע בשמירת ההגנה על הצרכן

בחינת הטכנולוגיה ל’הצגת המחיר הדיגיטלית’ כפי שקיימת בשוק מעלה. כי;

דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עורך דין דודו אבן חן, מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי בנוסף לאלה, בשנת 2014, תוקנו תקנות המחייבות את הקמעונאים הגדולים לפרסם את מחירי כל אחד ממוצריהם, בכל אחת מנקודות המכירה, בכל עת.

בעקבות התקנות המידע באשר למחירי המוצרים הפך לנגיש לצרכנים, באמצעות אפליקציות ייעודיות המאפשרות גישה למחירי מוצרים בסניפים השונים וברשתות השונות.

לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות והחקיקתיות שחלו בשנים האחרונות, לצד האפשרות לחיסכון בעלויות של הסימון הידני, בוחנת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן אסדרה חליפית, ולהתיר לעוסק, אם יבחר בכך, להציב בבית העסק צג אלקטרוני על גבי המדף, המציינים את המחיר, המחיר ליחידת מידה.

כל מידע אחר הנדרש על פי חוק ביחס לאותו מספר קטלוגי, חלף להצגת מחיר על כל פריט ופריט, וזאת תחת עמידה בסדרה של כללים, שביניהם;

  1. המידע, כאמור בצג, יהיה ברור והצג, יהיה בגודל שלא יפחת מזה שתקבע הרשות.
  2. צגי המחיר האלקטרוני, יוצגו עבור כל מספר קטלוגי, באופן מובחן וברור, תוך הפרדה ברורה בין המספרים קטלוגיים.
  3. העוסק, יציב ברחבי החנות מכשירים לקריאת הברקוד וכן להדפסת תג המחיר להדבקה על המוצר.
  4. העוסק, לא יעלה מחירים בחנות במהלך שעות הפתיחה של החנות.
  5. צרכן, יוכל לקבל את חשבונית הקנייה באופן דיגיטלי.

קול קורא – לקבלת התייחסות הציבור לבחינת האפשרות לשינוי שיטת הצגת המחיר.

תגובות
0
0



Exit mobile version