פלילים צרכנות קורונה | Covid-19

הרשות להגנת הצרכן והמשטרה: זהירות מהונאות כלכליות ב-SMS

המרמה, מתבססת על ניצול המצב הכלכלי של אזרחים. משטרת ישראל והרשות להגנת הצרכן, מבקשות מהציבור להגביר ערנות בעיקר בעת הזאת, בכל קבלה של הודעת דואר אלקטרוני ו/או הודעת סמס בהם מבקשים להזין; אמצעי זיהוי, פרטי חשבון בנק ו/או כרטיס אשראי ◄ כמו כן, לא למהר להתחייב ולהעביר כספים. יש לבדוק ב'משרד האוצר - מאגר נותני שירותי מטבע' כי מדובר בחברה הנמצאת במאגר רישיונות שירותים פיננסיים במשרד האוצר.
0
0
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן וראש אגף חקירות ומודיעין ברקע: נוכל מדבר בטלפון הנייד | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
אניטה יצחק

אזהרה לציבור מפני נוכלים. משטרת ישראל והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מבקשות להביא לידיעת הציבור, היום (יום חמישי, כ”ג באדר התש”פ) כי בימים האחרונים, הם הבחינו בעלייה דרמטית בדיווחים אודות אירועי הונאה שונים, העיקרי שבהם הנו; “עוקץ פיננסים”. מדובר בפעילות שנועדה לאיסוף פרטי לקוחות ופרטי חשבונות בנק של אזרחים ולקיחת כספים במרמה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מתחילת התפרצות נגיף קורונה | Covid-19 במדינת ישראל, התקבלו במשטרה וברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בראשות סגנית הממונה, ראש אגף חקירות ומודיעין, הגב’ אניטה יצחק, מעל 40 תלונות חדשות בנושא ולכן, מתבקש להתריע בפני הציבור ולנהוג במשנה זהירות.

◄ להלן פירוט מתווה פעולת הנוכלים של “עוקץ פיננסים”;

קורבן העבירה, שזה יכול להיות אתה, אימך, אביך, סבתך, סבך ואחרים במשפחתך, כשהם משאיר פרטים אישיים ולאחר זמן קצר מקבל שיחת טלפון מ”עלאק” נציג ייעוץ פיננסי לצורך מתן הלוואות פיננסיות.

במהלך ההתקשרות המתבצעת, רובה ככוּלה באמצעות מכשיר הטלפון, מתבקש האזרח, להעביר סכום של מאות ואלפי שקלים אל חשבון בנק שנמסר לו עבור “פתיחת תיק הלוואות” תוך אימוּת פרטים אישיים בהם פרטי מספר כרטיס אשראי, סיסמה לחשבון בנק ועוד.

הפרסום עולה ב”רשתות החברתיות” או שיחות טלפון, יזומות על ידי מוקדן/ית, כמו גם באנרים (פרסומות באינטרנט) וגם בדפי נחיתהברשת האינטרנט, המתחזים לאתר מהימן.

מתבצע באמצעות שליחת מייל – דואר אלקטרוני או ‘מסרוני SMS‘ המכילים קישורית אל אתר אינטרנט הנחזה לחברה לגיטימית להשארת פרטים בנושא הלוואות חוץ בנקאיות בריביות אטרקטיביות ב-רשתות החברתיות או שיחות טלפון יזומות על ידי מוקדן, כמו גם באנרים ודפי נחיתה ברשת.

הרשות להגנת הצרכן והמשטרה: לא למהר להתחייב ולהעביר כספים.

המרמה, כאמור, מתבססת על ניצול המצב הכלכלי של אזרחים. משטרת ישראל והרשות להגנת הצרכן, מבקשות מהציבור להגביר ערנות בעיקר בעת הזאת, בכל קבלה של הודעת דואר אלקטרוני ו/או הודעת סמס בהם מבקשים להזין; אמצעי זיהוי, פרטי חשבון בנק ו/או כרטיס אשראי. כמו כן, לא למהר להתחייב ולהעביר כספים.

יצוין, כי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הינה רשות פנים ממשלתית עצמאית, המשמשת כזרוע אכיפה עצמאית, בעלת מומחיות, המרכזת בלעדית; מתן הנחיות מחייבות של הממונה על הרשות להתנהגות נורמטיבית בקשר בין העוסק והצרכן. כל תהליכי האכיפה של הוראות חוק הגנת הצרכן. רגולציה בתחום הגנת הצרכן.

מנהל תחום דוברות, תקשורת, הסברה והדרכת קהילה של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין דודו אבן חן, הוסיף לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; מומלץ לבדוק באיזה חברה מדובר, האם מדובר בחברה מוכרת ואמינה.

כמו כן, גם יש לבדוק ב’משרד האוצר – מאגר נותני שירותי מטבע‘ כי מדובר בחברה הנמצאת במאגר רישיונות שירותים פיננסיים במשרד האוצר.

 הרשות להגנת הצרכן | פניות הציבור;

◄ טלפון; 02-6739674,
◄ פקס לפניות; 02-6739681.

שעות מענה טלפוני;

ימים; א’ ב’ ו-ד’ בין השעות 09:00 עד 13:00פניות בדואר; רחוב בנק ישראל 5, ירושלים, מיקוד; 9195021​.

לתמיכה ולסיוע ניתן לפנות למענה הממשלתי המרכזי בטלפון; 1299 או בדואר אלקטרוני; moked@mail.gov.il, בימים; א’ עד ה’, בשעות; 8:00 עד 19:00.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן