Site icon כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim

הרשות להגנת הצרכן: בזק-נזק תשלם על הטעיית הצרכנים

0
0
הגב’ אניטה יצחק | צילום: שאולי לנדנר

זוכרים את “הדאווין”  שעשתה חברת בזק החברה הישראלית לתקשורת כשהתהדרה ביכולותיה המופלאות להילחם כנגד וירוסים ופריצות למחשב וטענה, כי מדובר ב”הגנה מושלמת”, “כיפת הברזל של הבית שלכם”, “השירות היחיד שמספק לכם הגנה היקפית ומושלמת” – אז זהו ששירות ההגנה הזה, אם היה, הוא היה גם ‘פרסום מטעה’ בפרסומי החברה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הודיעה היום (שלישי, ח’ בסיון התשע”ח) על כוונתה להטיל עיצום כספי בסך 243,000 ₪, על ‘חברת בזק’ בגין ‘הטעיית הצרכנים’.

כוונת החיוב הכספי הגדול הזה, נשלחה אל מנכל החברה (מלא מקום) מר קובי פז. חקירת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, החלה בעקבות עבודת מודיעין שנעשתה ברשות.

יצוין, כי לחברה בזק, קיימת ‘זכות טיעון’ על פי הוראות חוק הגנת הצרכן, לטעון הן כנגד הכוונה להטיל ‘עיצום כספי’ והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין דודו אבן חן, מסר פורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי מן החקירה, עולה;

 נמצא, כי בזק, פרסמה באמצעות אתר האינטרנט והפייסבוק של החברה, פרסומות ברחבי האינטרנט ובערוצי הטלוויזיה, כל אלו כללו מספר רב של פרסומות, אשר הציגו את השירות האמור ככלי המעניק הגנה מושלמת מפני תקיפות ווירוסים ברשת האינטרנט הביתית, המסרים הועברו באמצעות משפטים, כגון;

אתה מצהיר, כי ידוע לך שהשירות אינו מעניק חסינות והגנה מלאה בפני כל האתרים המתחזים הקיימים/העתידיים ברשת או פריצות לרשת, למערכות ולציוד שלך.

█ בזק, פרסמה, כי השירות שהציעה החברה לא סיפק הגנה מושלמת, כאמור בפרסום – כך שמדובר במעשה העלול להטעות צרכן.

בזק או הספק, לא אחראים על חסימת כל האתרים המתחזים שברשת ואינם אחראים על כל ניסיונות פריצה מרשת האינטרנט“.

עם זאת, בפועל, לאור האמור במסמך תנאי השימוש שבזק, פרסמה, עולה, כי השירות שהציעה החברה לא סיפק הגנה מושלמת, כאמור בפרסום – כך שמדובר ב-מעשה העלול להטעות צרכן.

סעיפי חוק הגנת הצרכן לפיהם החברה נמצאה מפרה;

סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, הגב’ אניטה יצחק, מסרה כי; “בזק, הבטיחה לציבור בפרסומיה הגנה מושלמת לרשת האינטרנט שלהם ובכך הטעתה את הציבור…”.

“חשוב להבין שמדובר בשירות מורכב בעבור הצרכן וברוב הגדול של המקרים אין ביכולתו של הצרכן, כלל לבדוק זאת. זה מסוג הדברים המחייבים אותנו כרגולטורים להיות ערניים ולפעול לבדיקות בשטח ואכן עבודת מודיעין שעשינו העלתה זאת”. – הוסיפה הגב’ יצחק.

הרשות, פועלת כל העת לספק את ההגנה הנדרשת לצרכן ונחושה למצות את הדין עם כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה בציבור הצרכנים“. סיכמה הגב’ אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן וראש אגף חקירות ומודיעין.

יועצת התקשורת של חברת ‘בזק’  הגב’ חופית שלו, מחברת פי. אר. 360, מסרה בקצרה את תגובתה לפורטל כאן ישראל | kan-naim |אתר האינטרנט של כל המדינה“חב’ בזק, תתייחס לטענות הרשות להגנת הצרכן במסגרת השימוע שייערך בעניין זה”.

תגובות
0
0



Exit mobile version