Site icon כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim

הרשות להגנת הפרטיות דוח ממצאי פיקוח הרוחב ב-מועדוני הלקוחות

0
0
עורך דין רביד פטל

הרשות להגנת הפרטיות מפרסמת היום (רביעי, י”א בטבת התש”פ) את ‘דין וחשבון ממצאי פיקוח הרוחב’ שביצעה במגזר מועדוני הלקוחות, מדובר בדוח הראשון שמפרסמת הרשות, כעת והוא הראשון בשורת דוחות שתפרסם הרשוּת בתקופה הקרובה. הפעם הדוח, מתמקד ב’מגזר מועדוני הלקוחות בישראל’ הכולל חברות שבמסגרת פעילותן מנהלות מועדוני לקוחות ונחשב כבעל סיכון גבוה לפגיעה בפרטיות, בין היתר, בשל מאפייניו הייחודיים של מגזר זה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מתברר, כי רוב הליקויים, התגלו באופן ניהול המידע, הצגת זכויות הלקוחות בנוגע למידע אודותיהם ואופן ההתקשרות והסתייעות עם שרותי מיקור חוץ לאחסון ושמירת מידע על הלקוחות.

מערך פיקוח הרוחב ב‘רשות להגנת הפרטיות’ אשר הינו חלק ממערך האכיפה, מופקד על עריכת פיקוחי רוחב מגזריים או נושאיים לבחינת יישום הוראות חוק הגנת הפרטיות ותקנות הגנת הפרטיות.

מטרת המערך הינה איתור וצמצום הפערים בין דרישות החוק והתקנות לבין המצב הקיים במגזרים המפוקחים, הגברת מודעות המשק להוראותיו, הגברת האכיפה היוזמת של הרשות, קבלת תמונת מצב מגזרית ואיתור כשלים ענפיים לגבי עמידה בהוראות החוק הדורשים התייחסות ומתן הנחיות.

במהלך השנים 2018-2019, ביצעה הרשות להגנת הפרטיות, בדקה 181 הליכי פיקוח רוחב לבדיקת מידת העמידה בהיבטי הגנת הפרטיות ואבטחת מידע בקרב מגזרים שונים, אשר מנהלים או מחזיקים במאגרי מידע שיש בהם סיכון מוגבר לפגיעה בפרטיות.

בין היתר, בשל רגישות המידע, היקפי המידע ומטרות השימוש בו. במסגרת הליך פיקוח הרוחב, פנתה הרשות לגופים שונים הנמנים על המגזרים המפוקחים בדרישה למילוי שאלוני ביקורת.

ביניהם, פנתה הרשות אל 54 חברות המנהלות מאגרי מידע של מועדוני לקוחות בהיקפים של למעלה ממאה אלף איש, 30 מרפאות לבריאות הנפש, 23 מכונים ומעבדות רפואיות, 38 ספקי פלטפורמות אינטרנטיות לימודיות אשר אוספות מידע על קטינים ו- 36 חברות המספקות שירותי אחסון ועיבוד מאגרי מידע.

בנוסף, הרשות להגנת הפרטיות, ביצעה הליך פיקוח רוחב המתמקד בבדיקת רמת אבטחת המידע הנדרשת על פי תקנות הגנת הפרטיות ב-52 גופים ב-4 מגזרים נוספים. דוחות הפיקוח על כל אחד מהמגזרים האמורים יפורסמו בקרוב.

באשר לביקורת הנוכחית, הגופים המשתייכים למגזר מועדוני הלקוחות, מנהלים או מחזיקים מידע עצום על מספר רב של אנשים הכולל את הרגלי הצריכה שלהם.

הם מנהלים עימם קשר אינטראקטיבי, המאפשר להם לזהות וללמוד מעבר למידע אודות הרגלי הצריכה של הלקוחות, גם מאפיינים ייחודיים לגבי אישיותם, מצבם הכלכלי, קשריהם המשפחתיים, השתייכותם הדמוגרפית, אמונתם וכדומה, כמפורט בגרף הבא;

█  שאלוני הביקורת בחנו ארבעה קריטריונים בתחום הגנת הפרטיות;

█  שבעה גופים אשר דיווחו לרשות על סיום פעילותם נדרשו לבער את מאגר המידע שבידם.

בהתאם למענה שניתן על-ידי הגופים ביחס לכל אחד מהקריטריונים, נקבעה רמת עמידתם בהוראות חוק הגנת הפרטיות והתקנות מכוחו, כמתואר בגרף הבא בהתאם לשקלול רמות העמידה של הגופים;

במסגרת ההליך, שבעה גופים אשר דיווחו לרשות על סיום פעילותם נדרשו לבער את מאגר המידע שבידם. שישה עשר גופים נדרשו לספק מידע, מסמכים והבהרות נוספות לרשות. בסיום ההליך, מתוך 44 הגופים המפוקחים, נמצא כי ב-43 מתוכם היו ליקויים הדורשים תיקון.

█  הליך הפיקוח העלה את הממצאים העיקריים הבאים;

█  הדוח מאפשר לגופים המנהלים מועדוני לקוחות לבצע הערכה עצמית בהתאם לחולשות המגזריות שמצאה הרשוּת ולפעול בהתאם להנחיות המגזריות לתיקון הליקויים שנמצאו.

דוברת היחידות המקצועיות של אגף דוברות הסברה ותקשורת, ב-משרד המשפטים, הגב’ כרמית אורפז-ימין, מסרה לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי לאור הממצאים שעלו מהליך פיקוח הרוחב, קיבלו הגופים הנחיות ספציפיות לתיקון הליקויים שנמצאו אצלם.

הדין וחשבון שפרסמה הרשות להגנת הפרטיות, כולל המלצות באשר לצעדים שעל הגופים שנבדקו לנקוט בכדי לקיים את דרישות החוק והתקנות. יצוין, כי בסיום הליך הפיקוח, הגופים שבהתנהלותם נתגלו ליקויים, נדרשו להציג לרשות התחייבות נושאי משרה לביצוע התיקונים ותכנית מסודרת לצורך כך.

בנוסף, מבצעת הרשות ביקורות מעקב על הגופים שנבדקו בכדי לוודא את יישום דרישות תיקון הליקויים. בגופים בהם נמצאו ליקויים משמעותיים רבים במילוי הוראות החוק, או בכאלו אשר לא ימלאו אחר דרישת תיקון הליקויים, שוקלת הרשות המשך הפעלת סמכויותיה המנהליות או הפליליות.

הממונה על פיקוח הרוחב ברשות להגנת הפרטיות, עורך דין רביד פטל, ציין, כי; “המדובר בדוח ראשון מבין שורת דוחות ביקורת על מגזרים שונים שיפורסמו על ידי הרשות כבר בשבועות הקרובים. מגזר מועדוני הלקוחות, הינו מגזר בסיכון מוגבר מבחינת היבטי הגנת הפרטיות.

בנוסף להשפעת פעילות פיקוח הרוחב על הגופים שנבדקו וצמצום הליקויים הפרטניים שזוּהו, הרשות, רואה חשיבות בפרסום דוח ציבורי זה, אודות ממצאי פיקוח הרוחב על מנת שיהווה כלי עבודה מנחה לכלל הגופים המנהלים מועדוני לקוחות.

דין וחשבון זה מאפשר לגופים המנהלים מועדוני לקוחות לבצע הערכה עצמית בהתאם לחולשות המגזריות שמצאה הרשוּת ולפעול בהתאם להנחיות המגזריות לתיקון הליקויים שנמצאו.

כך, יוכלו הגופים בתחום לנהל את המידע של לקוחותיהם בצורה מיטבית, תוך שמירה על זכויותיהם והגנה על פרטיותם” – סיכם הממונה על פיקוח הרוחב ברשות להגנת הפרטיות, עורך דין פטל.

אל אינפוגרפיקה פיקוח רוחב מועדוני לקוחות v6.

תגובות
0
0



Exit mobile version