חדשות הרשויות המקומית חדשות כאן ישראל מאזני הצדק

הרשויות המקומיות יבטלו הודעות קנס ‘תקנות הקורונה’ על בתי האוכל

המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עורך דין שלמה (מומי) למברגר, החליט, כי הפרשנות הנכונה היא שבהתאם לנוסח 'תקנות שעת חירום' האמורות, בתקופה שבין 25.3.20 ל-25.4.20 פתיחה של בית אוכל, אף אם בניגוד לתנאים שנקבעו בתקנות, אינה מקימה עבירה פלילית ◄ ההנחיה האמורה, חלה גם על הקנסות שהוטלו על-ידי משטרת ישראל.
0
0
עורך דין שלמה (מומי) למברגר המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים ברקע: מאזני הצדק ונגיף הקורונה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עורך דין שלמה (מומי) למברגר

המחלקה להנחיית התובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה, הבהירה אמש (שני,‏ ‏ז’ תמוז תש”פ) לתובעים ברשויות המקומיות, כי יש לבטל את הודעות הקנס שהוטלו בעקבות “תקנות הקורונה” על בתי האוכל (מסעדות, בתי קפה, ועוד) בתקופה שבין 25.4.20 – 25.3.20.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ההחלטה באה בעקבות ספק משפטי שהתעורר באשר לשאלה אם ה’איסור לפתוח את בתי האוכל‘ בתקופה הרלוונטית, נחשב לאיסור פלילי, על פי התקנות.

במחלקה להנחיית התובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה, מדגישים, כי אין חולק על כך שהתקנות, אסרו בתקופה זו לפתוח בתי אוכל אלא שהשאלה המשפטית, היתה האם האיסור האמור, נקבע כ-איסור פלילי.

לאחר עיון ובחינה מעמיקים, החליט המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עורך דין שלמה (מומי) למברגר, כי הפרשנות הנכונה היא שבהתאם לנוסח ‘תקנות שעת חירום‘ האמורות, בתקופה שבין 25.3.20 ל-25.4.20 פתיחה של בית אוכל, אף אם בניגוד לתנאים שנקבעו בתקנות, אינה מקימה עבירה פלילית.

רשויות המקומיות; מההנחיה שהופצה אתמול (שני) על התובעים ברשויות המקומיות לבטל את הקנסות הרלוונטיים.

מטעם אגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים, מסרה עורכת דין  ויטה זק, לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; זאת בין היתר, מאחר ולפי נוסח התקנות שהיה בתוקף אותה עת, ניתן היה לסבור, כי המונח “בית אוכל” אינו נכלל במונח “חנות” שלגביה נקבעה עבירה פלילית.

בהודעה מטעם המחלקה להנחיית התובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה, הובהר, כי כעולה מההנחיה אשר הופצה אתמול (שני) על התובעים ברשויות המקומיות, לבטל את הקנסות הרלוונטיים, שהוטלו על ידי הרשות המקומית, לפי תקנה 6(1) ל-תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות) תש”ף-2020.

ההנחיה האמורה, חלה גם על הקנסות שהוטלו על-ידי משטרת ישראל.

אל ההנחיה על ביטול קנסות שהוטלו על בתי אוכל לפי תקנה 6(1) לתקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות) תשף-2020.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן