חדשות מאזני הצדק נעים במשפחה | Family

הסיוע המשפטי, הקים סיוע בתקופת חירום לטיפול באלימות במשפחה

משרד המשפטים: השירות, שבשגרה, היה ניתן בחמישה בתי משפט ברחבי הארץ, הורחב בעקבות מצב החירום לכל בתי משפט השלום ו‘בתי המשפט למשפחה’ ברחבי הארץ, מהעיר קרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום ◄ במקרי חירום מידיים ובמצבים של סכנת חיים ממשית, מומלץ להתקשר 100 למשטרה או 118 לקו החם של משרד הרווחה, הפועל 24 שעות ביממה.
0
0
אלימות במשפחה גבר מכה את בת זוגו המחזיקה בבתם | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
גבר מכה בבת זוגו

הסיוע המשפטי של משרד המשפטים, הקים מערך של עורכי דין, הזמינים לטפל בכל בקשה הנוגעת לחשש מ’אלימות במשפחה’ גם ב’תקופת חירום’ זאת בעקבות סגירת עמדות ‘נגישות לצדק’ הפועלות בימי שגרה בתוך בתי המשפט ברחבי הארץ, בין היתר סיוע משפטי מידי לטיפול במקרים של אלימות במשפחה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מערך עורכי הדין, מציע למי שחשים צורך בכך ו/או חוששים ממצב של אלימות במשפחה, ייצוג בבקשות לצווי הרחקה וצווי הגנה בתיקי אלימות במשפחה. המערך המיוחד פועל – כאמור, גם בימים אלו – בכל השעות בהן פועלות המזכירויות בבתי המשפט שלום ו-בתי המשפט למשפחה ברחבי הארץ.

השירות, שבשגרה, היה ניתן בחמישה בתי משפט ברחבי הארץ, הורחב בעקבות מצב החירום לכל בתי משפט השלום ו‘בתי המשפט למשפחה’ ברחבי הארץ, מהעיר קרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום (הרשימה המלאה מצורפת, למטה).

בכדי לקבל את הסיוע המשפטי בחירום, נדרש להגיע באופן פיזי לאחד מבתי המשפט, המצויים ברשימה ולפנות למזכירות במקום לקבלת טופס בקשה לצו הגנה.

לאחר קבלת הטופס, יש ליצור קשר באמצעות טלפון למוקד הסיוע המשפטי; 073-3927747/48/49/50, לצורך בחינת אפשרות לייצוג.

מרגע שהפונים ייצרו קשר טלפוני עם מוקד הסיוע המשפטי, לאחר הגעתם לבית המשפט כאמור ואם יהיו זכאים ומעוניינים בכך, ימונה להם עורך דין שיתייצב בבית המשפט הרלוונטי בתוך כשעה.

כמובן, במקרי חירום מידיים ובמצבים של סכנת חיים ממשית, מומלץ להתקשר 100 למשטרה או 118 לקו החם של משרד הרווחה, הפועל 24 שעות ביממה.

רשימת בתי המשפט בהם ניתן הסיוע המשפטי לטיפול במקרים של אלימות במשפחה; 

מחוז בית משפט
ירושלים שלום ירושלים
שלום ירושלים- עניינים מקומיים
שלום בית שמש
דרום
שלום באר שבע
שלום אשדוד
שלום אשקלון
שלום קרית גת
שלום דימונה
שלום אילת
מרכז שלום ראשון לציון
שלום כפר סבא
שלום נתניה
שלום פתח תקווה
שלום רמלה
שלום רחובות
בת ים שלום בת ים
תל אביב שלום תל אביב
שלום הרצליה
חיפה שלום חיפה
שלום חדרה
שלום עכו
שלום קריות
צפון שלום נצרת
שלום קרית שמונה
שלום טבריה
שלום עפולה
שלום בית שאן
שלום מסעדה
שלום צפת
שלום קצרין

לפרטים נוספים על סיוע בהליכים המשפטיים בנושא אלימות במשפחה: https://bit.ly/3dc5IcN.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן