חדשות בריאות

המרכז הרפואי פדה-פוריה חולצה סוללה מקיבת פעוט

דר' אבי און, מסכם; "כשהוצאנו את הסוללה, ראינו שהחלה להפריש 'חומר מעכל' וכתוצאה מכך, נוצר כבר פצע בקיבה. צריך לגלות ערנות גבוהה כשמדובר בסוללות, מאחר ויכולות לגרום לנזק עצום לתינוק או לפעוט" ◄בסופו של טיפול, נשלפה הסוללה בהצלחה מתוך קיבתו של הפעוט ראם. ולמחרת הוא כבר שוחרר לביתו.
0
0
דר' אבי און, מרכז הרפואי פדה-פוריה, עם הסוללה שגרמה לכיב בקיבת תינוק
דר’ אבי און, מרכז הרפואי פדה-פוריה, עם הסוללה שגרמה לכיב בקיבת תינוק

סברין ג’אנם היא אימא דאגנית (מי לא?) בעיקר ערנית (רבים ממש, לא!). כשלרגע קט, עזבה את בנה ראם, הפעוט בן 10 חודשים בחדרו משחק עם צעצוע דמוי מכשיר טלפון סלולארי מפלסטיק, הבחינה כששבה לחדרו, כי הצעצוע שבור. באותה שנייה חלפה נזכרה, כי היתה סוללה בצעצוע הטלפון והבחינה שזו נעלמה, נבהלתי מאד, פחדתי מאד שבני, בלע אותה…”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’נגישות-נטב’פייסבוק או ב’טוויטר.

האם ג’אנם, לא היססה והבהילה את בנה הפעוט אל המחלקה לרפואה דחופה. הלא הוא חדר מיון של המרכז הרפואי פדה-פוריה -טבריהבפעוט ראם, בן 10 החודשים, בוצע צילום מקיף.

דוקטור אבי און, מנהל מכון גסטרו ילדים במרכז הרפואי פדה-טבריה, סיפר; “בצילום ראו את הסוללה בקיבה של התינוק, הוחלט להמתין כמה שעות ולראות אם הסוללה תצא באופן טבעי. למחרת אחרי שעשינו צילום נוסף, החלטנו להוציא את הסוללה מיידית.

מדובר בתינוק ממש קטן ולכן הסיכוי ש’הסוללה‘ תצא באופן טבעי קטן ומעבר לכך, הנזק  שאותה סוללה, יכולה לגרום הוא גדול” – הבהיר וסיכם דר’ און, מנהל מכון גסטרו ילדים, במרכז הרפואי פדה-פוריה.

מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי מוסיפה, כי בשיטה אנדוסקופית ותחת טשטוש שבוצעו בפעוט ראם, בסופו של טיפול, נשלפה הסוללה בהצלחה מתוך קיבתו של הפעוט ראם. ולמחרת הוא כבר שוחרר לביתו.

דר’ אבי און, סיכם את הדרמה; “כשהוצאנו את הסוללה, ראינו שהחלה להפריש ‘חומר מעכל’ וכתוצאה מכך, נוצר כבר פצע בקיבה. צריך לגלות ערנות גבוהה כשמדובר בסוללות, מאחר ויכולות לגרום לנזק עצום לתינוק או לפעוט.

מעבר לנזק של לחץ פיזי על איברים, יש סיכון להפעלת זרם חשמלי כשהסוללה נצמדת לדופן המעי והכי מסוכן, הסוללה, מפרישה חומר קאוסטי אשר עלול לגרום ל’כיבים‘ ואפילו לנקב במעיים“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן