בנקים חדשות מסחר | תעשייה

המפקחת על הבנקים תדחי מעבר לתקן EMV בכרטיסי חיוב

- כך דורש נשיא איגוד לשכות המסחר עורך דין אוריאל לין, מהמפקחת על הבנקים בבנק ישראל, דר' חדוה בר לאור אבטחת עסקאות תשלום בכרטיסי חיוב שנכנס לתוקף בינואר 2019 ומאשים; "בנק ישראל, כשל בביצוע חלקו במהלך. לא יתכן ששינוי כה משמעותי של הרגלי תשלום בכרטיסי אשראי, שהושרשו במשך שנים, יעשה מבלי שתהיה הסברת עומק לעסקים ולציבור. לבנק ישראל, יש את המשאבים לכך וזו חובתו".
0
0
אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר עם חדוה בר המפקחת על הבנקים ברקע כרטיס אשראי ויזה, תקן EMV | עיבוד צילום: שולי סונגו
אוריאל לין עם חדוה בר

בינואר 2019, נכנס לתוקף תקן EMV לאבטחת עסקאות תשלום בכרטיסי חיוב. לא יתכן ששינוי כה משמעותי של הרגלי תשלום בכרטיסי אשראי, שהושרשו במשך שנים, יעשה מבלי שתהיה הסברת עומק לעסקים ולציבור. לבנק ישראל, יש את המשאבים לכך וזו חובתו” – כך דורש וקובע, נשיא איגוד לשכות המסחר עורך דין אוריאל לין, בפנייתו הבוקר (יום רביעי, א’ באדר א’ התשע”ט) אל המפקחת על הבנקים בבנק ישראל, דר חדוה בר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לטענתו של נשיא איגוד לשכות המסחר; “יש לדחות את תחילת יישום תקן EMV לינואר 2020, לאור העובדה, כי בנק ישראל, כשל בביצוע חלקו במהלך”.

“במהלך השנה הנוכחית – מציע מר לין, כי עד להטמעתו מחדש של תקן EMV, יבצע בנק ישראל את כל פעולות ההסברה הנחוצות לציבור, כדי למנוע בלבול ומבוכה בכל הנוגע לביצוע עסקאות בכרטיסי אשראי בישראל והטלת סיכונים מיותרים על העסקים בישראל, לאור מנגנון הסטת האחריות לבית העסק“.

כזכור, תוקפו של ‘תקן EMV לאבטחת עסקאות תשלום בכרטיסי חיוב, נכנס בחודש שעבר ינואר 2019.

תקן זה, על פי איגוד לשכות המסחר, יתרום לקידום החדשנות בתחום התשלומים, חיזוק התחרות בתחומי ההנפקה והסליקה ולהפחתת סיכוני שימוש לרעה בכרטיסי חיוב.

הפיקוח על הבנקים, פרסם הנחיות בנושא אימוץ התקן לגופים העוסקים בהנפקה וסליקה של כרטיסי חיוב ואכן, הם מודעים ופועלים בהתאם לחוזרים שפורסמו בנושא.

אחראית קשרי עיתונות של איגוד לשכות המסחר, הגב’ הילית נעמת – מרילוס, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי אולם לטענת איגוד לשכות המסחר, לצד זה בנק ישראל אינו מבצע את חלקו בקידום המהלך ב‘מגזר העסקי’.

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין לין שהוסיף; “היה צורך ברור ב’הסברה לציבור הרחב‘ וגם לכלל המגזר העסקי.

 עורך דין אוריאל לין; “ככל הידוע לנו, אין שום גורם עסקי שהתחיל לפעול במנגנון EMV עם לקוחותיו…”

בנק ישראל, היה חייב להביא למודעות רחבה למהלך שהינו שינוי דרמטי ואמיתי בשימוש בכרטיסי אשראי בישראל.

אלו הן פעולות שהיו מוטלות על בנק ישראל, ואי אפשר לטעון שלבנק ישראל אין את המשאבים והיכולת לבצע פעולות הסברה אלו”.

“אני מזהה כשל הטמעה רוחבי של המגזר העסקי שאינו ערוך דיו לעבודה לפי המנגנון האמור, מאחר והפיקוח על הבנקים לא פעל בהסברה לכלל העסקים’ כדי להוביל לכך ש’העסקים‘ יערכו ויטמיעו את המסופים החדשים והתכנה הנדרשת, כדי שהשוק כולו יהפוך לשוק תשלומים מתקדם”. ציין, לין.

זאת ועוד, ציין נשיא איגוד לשכות המסחר, כי; “אמנם גם המגזר העסקי צריך לבצע את חלקו בנוגע להתקנת מסופים חדשים והתאמת תוכנה חדשה, לרבות בקשה מלקוחות העסק להקליד את הקוד הסודי בכל רכישה ב-כרטיס האשראי.

אך פעולות חינוך אלו בקרב הציבור, לא יכולות להתבצע אך ורק על-ידי המגזר העסקי, אלא הן יכולות להיות רק אחרי קמפיין הסברה לכלל הציבור כפי שמחויב לעשות בנק ישראל“.

על כן, מתריע לין; “אין להתפלא שעד כה, ככל הידוע לנו, אין שום גורם עסקי שהתחיל לפעול במנגנון EMV עם לקוחותיו, על אף שמנגנון הסטת האחריות (liability shift) מושת על בתי עסק במקרה של הונאה.

יצוין כי פנייתו של נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין; נשלחה אף אל שר האוצר מר משה כחלון ואל נגיד בנק ישראל פרופ’ אמיר ירון.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן