חדשות כאן ישראל

המדינה: כתב אישום נגד השר חיים כץ רק לאחר בחינת השימוע

רק לאחר השלמת החקירה של השר כץ, עתידים ממצאיה לעבור ללשכות פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, בליווי חוות דעת של הפרקליטות המלווה אודות הממצאים שהתקבלו.בתיק נוסף 'תיק התעשייה האווירית' בו גם בו נחשד השר כץ, הועברה חוות דעת של המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה אל לשכת פרקליט המדינה וכן, נותרו היבטים נוספים לצורך בדיקה ◄השר כץ, מסר לתקשורת, אחר הגשת כתב החשדות נגדו שהוא בטוח שאחרי הליך השימוע, התיק ההזוי הזה יגנז, כי אין בו שום דבר עובדתי או משפטי".
0
0
חיים כץ שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ברקע לוגו התנועה לאיכות השלטון בישראל | צילום אתר הכנסת | עיבוד צילום: שולי סונגו
השר חיים כץ

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים וחבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד, חבר כנסת חיים כץ, החשוד בקבלת שוחד ובמעשי מרמה, יידע סופית אם יועמד לדין רק לאחר הבחירות לכנסת ה-21 ב-9 באפריל, כך מסתמן מהתגובה המקדמית של המדינה לבית המשפט הגבוה לצדק (בגץ) במסגרת עתירת ‘התנועה לאיכות השלטון’ הדורשת לקבל החלטה בעניינו של השר חיים כץ לפני הבחירות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

זאת ועוד; המדינה סבורה שדין העתירה להידחות על הסף, תוך חיוב העותרת התנועה למען איכות השלטון בישראל, עמותה הפועלת לקידום ממשל איכותי יותר במדינת ישראל ב-הוצאות משפטיות.

בתגובה שהוגשה באמצעות עורך דין דר’ יובל רויטמן וורך דין יונתן נד”ב ממחלקת הבגצים בפרקליטות המדינה, נאמר, בתמצית, כי; “בכל הנוגע לתיק ניירות הערך בה נחשד השר חיים כץ, הרי שבעקבות השימוע שנערך לשר, העבירה פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ללשכת פרקליט המדינה וללשכת היועץ המשפטי לממשלה חוות דעת ביחס לשימוע שהתקיים.

כזכור, לפני כחודש, הוחלט על ביצוע השלמת חקירה מסוימת לאחר ‘השימוע‘ וזו צפויה להסתיים בתוך פרק זמן של שבועות אחדים.

מנהל חדר תקשורת ודובר היחידות המשפטיות אגף דוברות הסברה ותקשורת, משרד המשפטים עורך דין נועם שרביט, מסר

כי רק לאחר השלמת החקירה של השר כץ, עתידים ממצאיה לעבור ללשכות פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, בליווי חוות דעת של הפרקליטות המלווה אודות הממצאים שהתקבלו.

בתיק נוסף ‘תיק התעשייה האווירית’ בו גם בו נחשד השר כץ, הועברה חוות דעת של המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה אל לשכת פרקליט המדינה וכן, נותרו היבטים נוספים לצורך בדיקה.

מנהל חדר תקשורת ודובר היחידות המשפטיות באגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים עורך דין נועם שרביט, מסר לפורטל ‘כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה‘ כי הועברה חוות דעתו של המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים.

לאחר כל אלה ובכפוף לבחינת הצורך בהשלמת התייחסות להיבטים שביחס אליהם טרם הושלמה הבדיקה, עובר לכתיבת חוות הדעת, עתידה חוות הדעת להיות מובאת בפני פרקליט המדינה, לצורך מתן המלצתו ליועץ המשפטי לממשלה, בנושא.

בכך לא תם הטיפול בתיקיו של שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים וחבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד, מר חיים כץ, משום שלאחר מכן, היועץ המשפטי לממשלה עתיד להידרש לנושא, לבוחנו ולקבל החלטה בעניין.

כזכור, השר כץ, מסר לתקשורת, אחר הגשת כתב החשדות נגדו שהוא בטוח שאחרי הליך השימוע, התיק ההזוי הזה יגנז, כי אין בו שום דבר עובדתי או משפטי”.

 קורות חייו של חיים כץ

חיים כץ, נולד בשנת תש”ח, 1947, בגרמניה ועלה ארצה עם משפחתו בשנת 1949. הוא למד בבית-הספר המקצועי ”אורט” בגבעתיים, ובמקצועו הוא טכנאי אלקטרוניקה. הוא שירת בצה”ל והשתחרר בדרגת רס”ר.

משנת 1983 היה חבר מועצת עובדי התעשייה האווירית ויושב-ראש נציגות הטכנאים וההנדסאים. במסגרת זו איגד ורשם את כל הטכנאים וההנדסאים של התעשייה האווירית בהסתדרות הטכנאים הארצית. בשנת 1993 התמנה למזכיר הארגון הארצי של עובדי התעשייה האווירית. כץ היה חבר דירקטוריון בחברות ”סאן-דור”, ”המשקם”, ”הפועל” ו”מבטחים”.

בשנת 1996 התמנה ליושב-ראש צוות גיבוש מדיניות של ההסתדרות בנושא מימוש הסדר קרנות הפנסיה. בשנת 1997 נבחר לחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל. בשנת 1998 ייסד את סיעת ”עוז” בהסתדרות, שזכתה ב-15.7% מקולות חברי ההסתדרות.

לראשונה נבחר לכנסת החמש-עשרה מטעם הליכוד, והיה חבר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בוועדת המדע והטכנולוגיה ובוועדת החקירה הפרלמנטרית לבדיקת יישומו ומימונו של חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

בכנסת השש-עשרה היה יושב-ראש ועדת העבודה, הרווחה והבריאות.

בכנסת השבע-עשרה היה יושב-ראש ועדת המשנה לפנסיה וועדת המשנה בנושא: בעיה בתשלומי פנסיה בגופים שונים, וחבר בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות ובוועדת הכספים.

בכנסת השמונה-עשרה היה יושב-ראש ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ועדת המשנה לעניין תיקון התקנון האחיד – השוואת זכויות אלמנים לאלמנות וועדת המשנה לפנסיה, וחבר בוועדת הכספים.

בכנסת התשע-עשרה היה יושב-ראש ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, וחבר בוועדת הכספים, בוועדה המשותפת לדיון בהצעת חוק הביטוח הלאומי (חישוב דמי לידה למבוטחת עצמאית), התשע”ד–2014, ובוועדה המשותפת לדיון בהצעת חוק למניעת הטרדה מינית (תיקון – העברת נטל ההוכחה במקרה של פיטורין בשל הגשת תלונה על הטרדה מינית), התשע”ג–2013.

בכנסת העשרים, בממשלה ה-34, משמש חבר כנסת חיים כץ כשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. הוא מתגורר בישוב שוהם. הוא נשוי ואב לשלושה ילדים. המידע על השר כץ הובא מתוך אתר הכנסת.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן