חדשות כאן ישראל ספורט ישראל

הלווית גברי לוי ב-11:00 שישי בבית העלמין סגולה פתח תקוה

גברי לוי הכוראוגרף ויושב ראש ההתאחדות לכדורגל לשעבר נפטר לאחר מחלה, בן 80, היה במותו ◄ מילא תפקיד יושב ראש ההתאחדות לכדורגל במשך 7 שנים ◄ממלא מקום יושב ראש ההתאחדות לכדורגל בישראל, תמיר גילת: "נתן לכולנו את התחושה שהוא לעולם, יהיה חלק מהכדורגל שלנו" ◄ יושב ראש הוועד האולימפי בישראל מר יגאל כרמי; "לוי, היה בעבר חבר הנהלת הוועד האולימפי, כנציג ההתאחדות לכדורגל והיה מהמנהיגים החשובים בספורט בישראל ואיש רב פעלים משכמו ומעלה.
0
0
גברי לוי, הלך לעולמו בגיל 80
גברי לוי, הלך לעולמו בגיל 80

הלוויתו של גברי לוי הכוראוגרף ויושב ראש ההתאחדות לכדורגל לשעבר, תתקיים מחר (שישי, ו’ באלול התשע”ח), בשעה 11:00 בבוקר ב’בית העלמין סגולה’ בעיר פתח תקוה. ההתאחדות לכדורגל בישראל והכדורגל הישראלי כולו מרכינים את ראשם עם היוודע דבר פטירתו של גברי לוי (חמישי, ה’ באלול התשע”ח), שכיהן כיושב ראש ההתאחדות בין השנים; 1996-2003. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מאמן הכדורגל גיא לוי, יבדל לחיים ארוכים, בנו של גברי זכרו לברכה; “הוא היה חולה בלבו זה מספר שנים ומחלתו הסתבכה לאטה. המשפחה, ידעה על ההידרדרות הקשה כבר כחודש. אתמול בלילה (בין רביעי לחמישי) באנו להיפרד ממנו. אבא, היה בהכרה מעורפלת, אך הבין את המתרחש סביבו. לפחות הייתה לנו הזדמנות להיפרד ממנו…”.

ההתאחדות לכדורגל בישראל, פרסמה הבוקר, הודעת אבל מיוחדת ובה נכתב, כי;  גברי לוי, בזכות יכולותיו המוכחות ואופיו המיוחד, פעל ככל יכולתו לטובת קידום הכדורגל הישראלי בכל דרך, בכל מקום ובכל עת.

לוי זכרונו לברכה, האמין, כי הכדורגל הוא אמצעי חברתי ראשון במעלה לקירוב לבבות, לעשייה לטובת הכלל ולתפארת המדינה.

הססגוניות של לוי, החום שהקרין והמקצוענות בה פעל ואליה חתר, היו מסממני ההיכר שלו לאורך שנים רבות של פעילות בענף הכדורגל ובהתאחדות.

ממלא יושב ראש ההתאחדות, מר תמיר גילת, ספד; “הפרידה מלוי, קשה והדיבור עליו בלשון עבר כמעט בלתי נתפס.

גברי ולאה לוי, ביום חתונתם
גברי ולאה לוי, ביום חתונתם

גברי, בזכות הרבה קסם ובעיקר הודות ליכולות ניהול מרשימות ודומיננטיות ייחודית, נתן לכולנו את התחושה שהוא לעולם יהיה חלק מהכדורגל שלנו. החובה שלנו היא להבטיח, כי גם אחרי מותו, כך יהיה.

גברי, ליווה, גידל וטיפח אלפי שחקנים ושחקניות ועשה זאת מתוך אהבה עצומה למשחק הכדורגל.

עולם הכדורגל הישראלי ואנשי ההתאחדות בפרט, כואבים היום את פטירתו ואני משוכנע, כי יימצאו הדרכים הנכונות והראויות להנציח את פועלו ותרומתו. יהי זכרו ברוך“.

יושב ראש הוועד האולימפי בישראל מר יגאל כרמי, אמר; “הוועד האולימפי בישראל ומשפחת הספורט האולימפי בישראל משתתפים בצערה הרב של משפחת לוי, עם היוודע דבר מותו של גברי לוי, מי שהיה בעבר חבר הנהלת הוועד האולימפי, כנציג ההתאחדות לכדורגל.

גברי לוי היה מהמנהיגים החשובים בספורט בישראל ואיש רב פעלים משכמו ומעלה. לצד תרומתו לקידום הספורט ניחן בכישוריו כככוראוגרף יצירתי מאד ועמד מאחורי טקסים של אירועי ספורט גדולים בארץ כ”משחקי הפועל” ו’המכביה‘”. יהי זכרו ברוך“.

 גברי (גבריאל) לוי | ביוגרפיה

על דבר אחד אין ויכוח. תרומותיו של גברי לוי לתרבות הישראלית ולענף הכדורגל הישראלי. היום הלך לעולמו, אוצר בלום של כישרונות ויכולות לכאורה שאין בהן כל קשר מרקדן וכוריאוגרף משכמו ומעלה ועד לעסקן כדורגל, אבל באותה נשימה ממש מליגה אחרת לגמרי.

גברי לוי, נולד ב- 24 בדצמבר 1937 בעיר פתח תקווה, הוא החל להתעניין במחול בגיל 15, התמכר הנער יפה התואר לאהבתו הגדולה – ריקודי העם והשתתף בלהקת “עלומים פתח תקווה” בהדרכתו של יונתן כרמון, שצירף אותו ל’להקה המרכזית של ההסתדרות’.

בשנת 1958, היה שותף בהקמת “להקת כרמון” של יונתן כרמון ויצא איתה לסיבובי הופעות בעולם.

משנת 1959, התגורר בארצות הברית , הקים את להקת המחול “הצברים“, עמה פעל חמש שנים, באותה התקופה השתלם גם בסגנונות ריקוד אחרים, למד שיעורי בלט קלאסי וג’אז.

בשנת 1964, שב אל ‘להקת כרמון’ ושימש כעוזר המנהל האמנותי. בשנת 1973 , נקרא לנהל את להקת המחול של צהל, אולם כעבור 3 שנים החליט הרמטכל רפאל איתן לפרק את הלהקה.

לאחר פירוק הלהקה קיבץ לוי את יוצאי הלהקה ובשנת ,1976 יזם את להקת המחול “שלום 1976“, אותה ניהל שמואל צמח.  הלהקה, ייצגה את ישראל ברחבי העולם.

לוי, הדריך במשך השנים להקות מחול רבות, בהן: עמק הירדן, עמק יזרעאל, שער הנגב, גליל מערבי, בית הגפן בעיר חיפה, הדרים בעיר רחובות, פעמי אביב בעיר תל אביב, ותיקי פתח תקווה ולהקת אשקלון.

גברי לוי, הפיק וביים את טקסי הפתיחה והנעילה של המכביה השלוש-עשרה וה-14, וכינוס הפועל ה-15, בהם השתתפו אלפי משתתפים.

כן שימש כוריאוגרף בהצגות שונות בתאטרון הבימה.  בשנת 1979 היה הכוראוגרף של אירוויזיון 1979 שהתקיים בירושלים. לוי, זכה על עבודותיו ב”פרס כינור דוד” ופרס “ורד הכסף“.

בין השנים; 1996-2003 , כיהן גברי (גבריאל) לוי כיושב ראש ההתאחדות לכדורגל. לאחר פרישתו מתפקיד זה, חזר לניהול “להקת המחול שלום“.

בשנים; 2005-2006 , שימש לוי, שופט בתכנית הטלוויזיה “רוקדים עם כוכבים” וב-2007, שימש כחבר בפאנל התוכנית “יציע העיתונות” ב-ערוץ הספורט.

בשנת 1959, התחתן עם לאה לבגורן, רקדנית בלהקת המחול שלו. בנו יבדל לחיים ארוכים הוא מאמן הכדורגל גיא לוי ואחיינו הוא השחקן יהודה לוי.

 גברי (גבריאל) לוי | פעילות בתחום הכדורגל

בשנת-1989, כיהן לוי כיושב ראש קבוצת הפועל פתח תקווה ולאחר מכן היה חבר ההתאחדות לכדורגל, וממלא מקום היושב ראש.

בספטמבר 1996, התמנה לתפקיד יושב ראש ההתאחדות לכדורגל,  תפקיד אותו מילא במשך 7 שנים.

גברי לוי, בלהקת כרמון
גברי לוי, בלהקת כרמון

בתקופתו של גברי לוי, נעשתה חלוקה חדשה של הליגות לכדורגל והחלה ליגת העל אשר עד אז נקראה; ‘הליגה הלאומית בכדורגל‘ ולראשונה נמכרו זכויות השידור של ‘ליגת העל’ בכדורגל ל’ערוץ הספורט‘.

לוי, דרש משכורת עבור עבודתו אף על פי שכל בעלי התפקיד לפניו כיהנו בהתנדבות בתקופתו, נאלצו שני מאמני כדורגל להתפטר – שלמה שרף ו-ריצ’רד נילסן.

גברי לוי, עצמו התפטר כמה פעמים מתפקידיו בהתאחדות, על רקע מחלוקות שונות, אולם לאחר כל פעם, חזר בו. בתקופתו התרחשו פרשיות הקשורות לכדורגל הישראלי;

בנובמבר 1999, הפסידה נבחרת ישראל לנבחרת דנמרק במסגרת’ מוקדמות יורו 2000  וכעבור ימים אחדים, התברר, כי כדורגלנים בנבחרת ישראל בילו עם נערות ליווי.  הפרשה כונתה באמצעי התקשורת; “פרשת נערות הליווי“.

בשנת 2001, התרחשה “פרשת שופטים באדום” הקשורה בהטיה של משחקי כדורגל ובה היו מעורבים שופטי כדורגל ועסקנים.

לאחר פרישתו שב לשמש כיושב ראש מועדון הכדורגל הפועל פתח תקווה. על תקופתו כיושב ראש ההתאחדות לכדורגל, הצהיר, גברי לוי; “אני חושב שהייתי יושב ראש יוצא מהכלל, אבל אדם לא מדבר על עצמו…”.

במידע הביוגרפי אודות גברי לוי, זכרו לברכה, הסתייענו בויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן