דת | יהדות חגים, חגי ישראל חקלאות ישראל סוכות | Sucot

הכנסת ארבעת המינים מחוץ לארץ לישראל עבירה פלילית

לקראת חג הסוכות התשע"ט, מתריע משרד החקלאות ופיתוח הכפר, כי חל איסור על הכנסת סטים של ארבעת המינים ממדינות זרות. כדי למנוע עגמת נפש, משרד החקלאות, יעניק סט אישי תוצרת "כחול לבן" לנוסעים שיביאו עימם סט מחוץ לארץ ובכך מקווים תמנע חדירת מין חדש של מזיק או גורם מחלה, עלול לגרום לפגיעה בענפי החקלאות בארץ ישראל.
0
0
גבר מחזיק 'ארבעת המינים'
גבר מחזיק ‘ארבעת המינים’

“ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר, כפֹת תמרים, וענף עץ עָבֹת, וערבי נחל ושמחתם לפני ה’ אלהיכם שבעת ימים…”. אנשי משרד החקלאות, מודאגים לקראת החגים הבאים עלינו לטובה והם גם יודעים למה; הכנסתם שלארבעת המינים בהם לולבים, הדסים, צמחים, או כל פרי או ירק אחר שנשאר בתיק או בכיס מארוחת הבוקר, שאכלו במלון בחוץ לארץ ואף זה שמושלך לפח, עלול לגרום לחדירת מין חדש של מזיק או גורם מחלה, הפוגע בענפי החקלאות בארץ ישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אי לכך ובהתאם לזאת, השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות, אישרו, כי הם מתגברים את כוחותיהם בביקורת הגבולות של מדינת ישראל, זאת לנוכח העלייה במספר הניסיונות של אנשים פרטיים וסוחרים להכניס אל מדינת ישראל את “ארבעת המינים” (ארבעת המינים הם אתרוג, לולב, הדס וערבה, שנטילתם היא אחת ממצוות חג הסוכות) העלולים להיות נגועים במזיקים שונים.

בהתקרב חגי תשרי, התשע”ט, בצעדי ענק וכמדי שנה, גם השנה, נוקט המשרד בצעד משמעותי למען אותם הנוסעים אשר הביאו עימם לישראל את ארבעת המינים ממדינות זרות, ומעניק להם סט אישי (לא מסחרי) תוצרת הארץ, הכולל; הדס, ערבה ו-לולב במקום המינים שהביאו.

יש לציין, כי הנוסעים רשאים להכניס עימם לשטחה של ישראל רק אתרוג אחד בודד לנוסע.

על פי ‘חוק הגנת הצומח‘ ובכדי למנוע מעבר בין מדינות של מזיקים וגורמי מחלות לצמחים (חרקים, אקריות, נמטודות, פטריות, חיידקים ו-וירוסים), קיים איסור מוחלט על הכנסת פירות וירקות וכל מוצר צמחי אחר ב‘מעברי הגבול’ אל תוך שטח מדינת ישראל.

משרד החקלאות; המזיקים וגורמי המחלה לא תמיד נראים בעין…

זאת ועוד; העברה כל שהיא של תוצרת חקלאית אל גבולות מדינת ישראל וזאת  ללא אישור של משרד החקלאות מהווה הלכה ולמעשה עבירה פלילית.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי משרד החקלאות קבע מדיניות זו, כבכל העולם, מכיוון שכאשר תוצרת חקלאית מוכנסת לתוך גבולות מדינת ישראל באופן שלא נבדק על ידי השירותים להגנת הצומח ולביקורת.

הדבר עלול להוביל לכניסת מזיקים וגורמי מחלות צמחים שאינם קיימים בישראל, שעלולים להזיק לגידולים המקומיים ובכך לגרום לנזק בלתי הפיך לחקלאות ולהביא עד לכדי השמדת ענפי חקלאות שלמים.

יצוין,  כי כאשר יבואן או אזרח מבקש להכניס תוצרת החקלאית ממדינה זרה, השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות, עורכים בדיקות, כדי לוודא שהתוצרת עומדת בדרישות היבוא. המזיקים וגורמי המחלה לא תמיד נראים בעין.

בקיצור, רוצים לחסוך עגמת נפש, כאבי ראש למעוניינים בהכנסת סטים של “ארבעת המינים” לישראל בתיאום מראש, פנו אל השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות באמצעות טלפון: 03-9681551.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן