
לקראת חג השבועות התשע”ז, פרסם משרד החקלאות במסגרת נתוני ‘ענף החלב בישראל’ כי הענף עובר בשנים האחרונות שינויים רבים שחלקם קשורים לתהליכים המתרחשים בארץ, וחלקם קשורים לשינויים גלובליים בענף החלב, כגון שינויים במחירי מספוא מיובא ומקומי ובמחירי אבקות החלב, שינויים בשערי החליפין, כניסה של מדינות חדשות לענף, כדוגמת; סין, ושינויים אקלימיים, המובילים להתחממות גלובלית וירידה בתפוקת החלב.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
מנתוני משרד החקלאות ופיתוח הכפר ו‘מועצת החלב’ ניתן ללמוד, כי שנת 2016, התאפיינה בעלייה בביקוש לחלב ומוצריו של כ- 3.5%. צריכת מוצרי החלב מייצור מקומי לנפש בשנת 2016, הייתה שקולה לכ- 178 ליטר חלב בשנה.

הצריכה לנפש של מוצרי חלב נחלקת בישראל ל-חלב שתייה ומשקאות– כ- 53 ליטר, תוצרת ניגרת (יוגורטים) ו-מעדנים – כ- 22 ליטר, גבינות לבנות – כ- 12.5 ק”ג (השקולים לכ- 56 ליטר) ו-גבינות קשות – כ- 4.5 ק”ג (השקולים לכ- 46 ליטר).
█ תנובת החלב לפרה בארץ ישראל היא הגבוהה ביותר בעולם!
דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה, לפורטל כאן נעים, כי; אשתקד (2016) נקבע, כי התנובה הממוצעת לפרה נאמדה בכ-11,970 ליטר לפרה בממוצע מה שמעמיד למעשה את תנובת החלב לפרה בארץ ישראל כגבוהה ביותר בעולם!
מספר הרפתות בארץ, עמד בסוף 2016 על 774 (1,080 יצרנים בעלי מכסה), לעומת 1,026 רפתות בסוף שנת 2006, ירידה של 25%. לעומת זאת הייצור הממוצע ל-רפת, עלה באותה תקופה ב- 71%.
על פי נתוני ‘החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה של משרד החקלאות’ בשנת 2016 מבחינה צרכנית גדל הביקוש למוצרי חלב ב- 53% לקראת חג שבועות.

בשבוע שקדם לחג, היקף המכירות של מוצרי חלב עמד על 198 מיליון ₪, בהשוואה למכירות ב”שבוע טיפוסי“, שעמדו על 129 מיליון ₪.
ב‘קטגוריית המעדנייה החלבית’ נצפתה עלייה של 84% לעומת “שבוע טיפוסי“. בשבוע שלאחר חג השבועות, נרשמה ירידה במכירות מתחת לממוצע, לעומת מה שמכונה “שבוע טיפוסי“.
עוד עולה מהנתונים, כי המוצרים הנפוצים ביותר לקראת חג השבועות הם הגבינה הלבנה ו-השמנת המתוקה.
לקראת חג השבועות, מתברר, עוד, כי הציבור בישראל, מעלה את צריכת הגבינות הלבנות ב- 132%, לעומת “שבוע טיפוסי” ואת צריכת השמנת המתוקה בשבוע שלפני החג בשנת 2016 ב- 211%, לעומת “שבוע טיפוסי“.
Add Comment