טירה כסף מדבר פלילים

הונאה מורכבת באמצעות בכרטיסי אשראי כתב אישום נגד 4 חשודים

החשודים, כל אחד על פי חלקו ותפקידו, פעלו לקדם תשתית "פישינג" (דיוּג) שנועדה לאיסוף פרטי לקוחות ופרטי כרטיסי אשראי מאזרחים ברחבי ישראל ◄ החשודים "גיבורי הפרשייה" הועסקו כשליחים בחברות שילוח המספקות כרטיסי אשראי ללקוחות הבנק. באמצעות אותם שליחים השיגו פרטי התקשרות עם לקוחות להם מסרו כרטיסי אשראי ◄ החשודים, ביצעו פעולות משיכת כסף מזומן מחשבונות הקורבנות בסכומים הנאמדים באלפי ₪.
0
0
ניצב מוטי לוי מפקד יחידת להב 433 של משטרת ישראל | צילום: דוברות המשטרה | עיבוד: שולי סונגו©
ניצב מוטי לוי

הונאה מורכבת באמצעות בכרטיסי אשראי הוגש כתב אישום נגד 4 חשודים בפרשיית הונאה מתוחכמת מורכבת באמצעות בכרטיסי אשראי, הגישה היום (שני, כ”ב באייר התשפ”ב) יחידת התביעות ב-להב 433 בפיקודו של ניצב מרדכי (מוטי) של משטרת ישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר. 

עולה, כי המשטרה, באמצעות ‘יחידת הסייבר להב 433’ במהלך החודשים האחרונים, חקירה סמויה בחשד לביצוע עבירות הונאה שונות באמצעות כרטיסי אשראי ואתרים מתחזים.

בתאריך 11.05, עם המעבר ל’חקירה גלויה‘ נעצרו 4 חשודים ועוּכב חשוד נוסף (תושב העיר טירה | الطـّيرة, במרכז הארץ, שרוב תושביה ערבים מוסלמים סונים, ל’חקירה באזהרה‘ בחשד לביצוען של ‘עבירות חדירה לחומר מחשב’ הונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף.

מכתב האישום, עוד עולה, כי החשודים, כל אחד על פי חלקו ותפקידו, פעלו לקדם תשתית דִּיּוּג (“פישינג” | Phishing) שנועדה לאיסוף פרטי לקוחות ופרטי כרטיסי אשראי מאזרחים ברחבי ישראל.

החשודים “גיבורי הפרשייה” הועסקו כשליחים בחברות שילוח המספקות כרטיסי אשראי ללקוחות הבנק. באמצעות אותם שליחים השיגו את פרטי התקשרות עם לקוחות להם מסרו כרטיסי אשראי.

החשודים, בנוסף, ביצעו פעולות של משיכת כסף מזומן מחשבונותיהם של הקורבנות בסכומים הנאמדים באלפי ₪.

החקירה, כאמור, נוהלה על ידי ‘יחידת הסייבר בלהב 433’ בסיוע מחלק הסייבר במחוז מרכז ומשטרת טירה והיום, כאמור הגישה יחידת התביעות בלהב 433 נגד 4 המעורבים כתב אישום

מדובר ב’עבירות של חדירה למחשב’ כדי לעבור עבירה אחרת, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר במטרה להונות, קשירת קשר לעשות פשע ועוד.

לכתב האישום, צורפה בקשה להורות על תנאים מגבילים (מעצר בית, הפקדת ערבויות ועוד) כנגד שניים מהחשודים, עד תום ההליכים נגדם.

האקר, תמונה עם חשיפה כפולה משתמש בקוד בינארי של שכבת-על למחשב נייד | צילום: Depositphotos | עיבוד: שולי סונגו©
האקר

המלצות משטרת ישראל למניעת קורבנות רשת בעבירות “פישיניג”;

  • לבצע כניסה לחשבונות ואתרים רק באמצעות הלינק הרשמי ובאמצעות האתרים האמתיים והמאובטחים.
  • יש לשים לב לזהות השולח.
  • אם קבלתם הודעה/מסרון חשוד המבקש לעדכן פרטי תשלום, מומלץ, לוודא מול החברה השולחת.
  • בכל מקרה בו יש ספק, מומלץ להיכנס לאתר הרשמי של החברה מחדש, בדרך המקובלת באמצעות הדפדפן ולא באמצעות הקישור שהתקבל בהודעה.
  • מומלץ להוריד תוכנה רק מאתר רשמי.
  • יש לשים לב לשורת הכתובת בדפדפן ותשומת לב לכתובת האתר (לעיתים יכולה להיות כתובת נחזית אפילו בשינוי של תו אחד).
  • יש לשים לב האם האתר מאובטח. באתר מאובטח בדרך כלל מופיע סמל של מנעול ירוק וכתובת האתר, מתחילה באותיות; https.
  • יש לזכור שפרטי הלקוח/המשתמש הם קבועים עד אשר הלקוח מבקש מיוזמתו לבצע שינוי ככל שיהיה.
  • גם אם מתבקש שינוי, תתבקשו לגשת לאתר הרשמי של החברה ולהיכנס משם ולא דרך קישור.

█ יחידת הסייבר בלהב 433

יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, היא חוד החנית במאבק בפשיעה במרחב הקיברנטי. היחידה אמונה על חשיפת פשעי סייבר, איסוף מודיעין ברשת, נטרול גורמי פשיעה במרחב המקוון המאיימים על תשתיות קריטיות, טיפול בתופעות כגון; סחיטה במרחב הקיברנטי, גניבת מידע, הפצת רוגלות וחקירת עבירות סייבר מתוחכמות.

מטרת היחידה היא להגן על שלום הציבור, רכושו וביטחונו, כל אלה תוך שימוש בשיטות ובאמצעים טכנולוגיים חדשניים ומתקדמים.

היחידה, עובדת בשיתוף פעולה עם גורמים אזרחיים, ארגוני אכיפה בארץ ובעולם, מוסדות אקדמיים וארגונים בינלאומיים.

יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, פועלת רבות לאיתור כוח אדם איכותי והכשרתו לתפקידים המגוונים והמרתקים ביחידה. בשנים האחרונות, התנהלו ונפתרו פרשיות רבות בתחום עיסוקה של היחידה, שרק את חלקן ניתן לפרסם.

אחת הפרשיות שזכתה לתהודה היא פרשיית “ההאקר מאשקלון“, אשר החלה בדיווחים אודות איומי שווא על מטעני נפץ שהתקבלו מגופי ביטחון שונים ברחבי העולם כגון; אוסטרליה, ניו-זילנד, ארהב וישראל ונמשכה כשנתיים.

בניין להב 433, זרוע החקירות של משטרת ישראל, בתל אביב | צילום: דוברות המשטרה | עיבוד: שולי סונגו©
בניין להב 433

האיומים התבצעו באמצעים מתוחכמים, אשר התריעו על מטעני חבלה במרכזים הומי אדם, קניונים, חברות תעופה ובתי ספר.

האיומים הובילו לבהלה בציבור, הזנקת מטוסי קרב בשוויץ, קרקוע טיסות בשמי ארהב, פינוי מקומות הומי אדם, וכן הזרמת כוחות רבים לשטח, במקומות שונים בעולם. כלל פעילות ההאקר נוהלה ברשת האפלה (Darknet).

לאחר פעילות אופרטיבית וטכנולוגית מקיפה, אותר החשוד אשר הסווה את עצמו בתחכום רב. צוותים טקטיים וטכנולוגיים של יחידת הסייבר הארצית וסוכני FBI, חברו לטובת איתור החשוד אשר ביצע עבירות רבות בתחום פשיעת הסייבר;

סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, סחר בסמים ברשת, ניהול חשבונות רבים ברשת האפלה, תוך ריבוי זהויות וביצוע שיחות איומים. כנגד החשוד, הוגש כתב אישום ובשנת 2017 הוא הורשע בבית המשפט.

דוגמא לפרשייה בולטת נוספת שיחידת הסייבר, עסקה בה היא מסוג Phishing אשר נוהלה על ידי כנופיית האקרים במטרה לגנוב פרטי חשבונות בנק של אנשים תמימים.

החקירה, התנהלה בשנים; 2015-2016 ותחילתה במתקפה על לקוחות בנקים ברשת, במטרה להשיג בדרך לא חוקית את פרטיהם האישיים, לרבות מספרי חשבונות, סיסמאות, מספרי כרטיסי אשראי ועוד.

פרשיות דומות התרחשו בשנת 2014 בעקבות גניבת מידע רגיש וסחיטת בנק לאומי, וכן בשנת 2017 כאשר האקר איים על ‘בנק יהב‘ כי יפרסם נתונים רגישים על לקוחות אם לא ישולמו דמי כופר בסך כמיליון שקלים בביטקוין (Bitcoin).

לאחר מצוד טכנולוגי הצליחו אנשי המודיעין, החוקרים והצוות הטכנולוגי של יחידת הסייבר הארצית לאתר את החשוד ולהביאו לדין. המידע אודות יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, הועבר מאתר משטרת ישראל.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן