חדשות צרכנות

הגנת הצרכן: זאפה חשודה בהטעיה לא הוגנת על הצרכנים

החקירה נגד זאפה ומנהלה מר יוני פיינגולד,נפתחה בעקבות פרסומים בדבר מכירת משקאות באמצעות חבילות רכישה, באירועים שהחברה הפיקה; הופעות חיות במסגרת ההופעות, נמכרו לצרכנים משקאות אלכוהוליים רק באמצעות רכישת צמידים שהחברה הנפיקה, כשהצמידים הוטענו בסכומים קבועים מראש (29 ₪, 55 ₪, 85 ₪). לאחר קניית הצמיד, הצרכן ניגש לבר ורוכש אלכוהול באמצעות הצמיד. סכומי הקנייה של האלכוהול לא תואמים לסכומי החבילות וברוב המוחלט של המקרים הצרכן נשאר עם עודף, שאותו החברה סירבה להחזיר. מדובר בחשד להטעיה ולהשפעה בלתי הוגנת המנוגדים להוראות חוק הגנת הצרכן.
0
0
יוני פיינגולד מול מיכאל אטלן
יוני פיינגולד מול מיכאל אטלן

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הודיעה היום (רביעי, כ”ד באייר התשע”ח) על פתיחה בחקירה כנגד ‘זאפה’ (זאן מוסיקה בעירבון מוגבל). מנכל זאפה, נחקר במשרדי החברה בחשד להטעיה ולהשפעה בלתי הוגנת על הצרכנים. החקירה נפתחה עקב מכירת משקאות באירועים של זאפה לייב פארק ראשון לציון אשר החברה הפיקה באמצעות חבילות רכישה (צמידים) וללא החזרת הסכום שנותר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, פתחה בחקירה נמרצת כנגד חברת זאפה (להלן; זאן מוסיקה בעירבון מוגבל), במסגרת החקירה, נאספו חומרים ממשרדי החברה ומנכל החברה מר יוני פיינגולד, נחקר.

אמפי זאפה לייב פארק ראשון לציון הוא האמפיתאטרון גדול המציע חווית הופעה ברמה הגבוהה ביותר על פני דשא עצומים, במה מודולרית ומערכות סאונד ותאורה מהמתקדמות בעולם אשר שעל פי מפעיליו, הוא החדיש והמתקדם בישראל והלוקיישן שלו אידיאלי עבור אירועי מוזיקה גדולים.

לדברי מפעיליו בשנים האחרונות התארחו באמפי’, עשרות הופעות מחוץ לארץ, פסטיבלים, הופעות של האמנים המובילים בארץ ומסיבות ענק.

החקירה נגד חברת זאפה לייב פארק ראשון לציון שהפיקה באמצעות חבילות רכישה (צמידים) וללא החזרת הסכום שנותר, נפתחה בעקבות פרסומים בדבר מכירת משקאות באמצעות חבילות רכישה, באירועים שהחברה הפיקה – הופעות חיות, במסגרת ההופעות, נמכרו לצרכנים משקאות אלכוהוליים רק באמצעות רכישת צמידים שהחברה הנפיקה, כאשר הצמידים, הוטענו בסכומים קבועים מראש (29 ₪, 55 ₪, 85 ₪).

לאחר קניית הצמיד, הצרכן ניגש לבר ורוכש אלכוהול באמצעות הצמיד. סכומי הקנייה של האלכוהול לא תואמים לסכומי החבילות וברוב המוחלט של המקרים הצרכן, נשאר עם עודף, שאותו החברה סירבה להחזיר.

 תגובת קבוצת זאפה; נעשתה פנייה לבאי האירוע על מנת לזכות את הלקוחות שנשארו עם יתרה…

תגובת ‘קבוצת זאפה’ הועברה מטעם משרד יחסי ציבור ויעוץ תקשורתי של ‘חני לוי-תקשורת’ אל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה; “הקבוצה שמה בראש מעייניה את הלקוחות והצרכנים ועוסקת באופן רציף בשיפור השרות ומתן מענה בצורה הטובה ביותר לקהל חובבי התרבות בישראל.

לקראת עונת המופעים, ערכה קבוצת זאפה, פיילוט במספר מועט של מופעים על מנת לבחון שרות טכנולוגי חדש ומתקדם שנקרא; ‘צמיד CASHLESS‘ המקובל בחוץ לארץ כאמצעי תשלום לכרטיסים, מזון ומשקאות במופעים ובפסטיבלים וזאת במטרה להביא קדמה טכנולוגית ולייעל את השרות לצרכן הישראלי.

במתחם המופעים, ניתן היה לרכוש משקאות אלכוהול באמצעות צמיד ה-CASHLESS בלבד לקהל מגיל 18 ומעלה וללא קשר, ניתן היה לרכוש שתייה קלה (כולל מים מינרליים), מזון ומוצרי מרצ’נדייז – ללא צמיד ה-CASHLESS, בכל אמצעי התשלום (מזומן או אשראי) בהתאם למחירונים שהוצגו בכל עמדות המכירה בשטח האירוע.

האינפורמציה לגבי ה-CASHLESS, הוצגה בעמדות הרכישה. לאחר שחלק קטן מקהל רוכשי צמיד ה-CASHLESS, נשאר עם יתרה שלא מומשה בצמיד, נעשתה פנייה לבאי האירוע על מנת לזכות את הלקוחות שנשארו עם יתרה.

זאפה, תמשיך להקפיד על טיפול הוגן ומקצועי בקהל לקוחותיה הנאמן”.

 הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן; “הרשות לא תסבול כל ניצול של צרכנים ולכן נפתחה חקירה באופן מיידי 

דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין דודו אבן חן, מסר לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; מדובר בחשד להטעיה ולהשפעה בלתי הוגנת המנוגדים ל‘הוראות משקאות אלכוהוליים’;

  • הטעיה – כאשר רצה צרכן לרכוש מים מינרלים בלבד בסכום של 12 ₪ בהתאם למוצג במחירון שהוצג לצרכנים באירוע, הוא לא יכול היה לעשות זאת כיוון שהמחיר המינימלי של הצמיד היה 29 ₪.

כך, הוטעו הצרכנים, לכאורה, לחשוב, כי מחיר מי השתייה המינרלים, הינו 12 ₪ ולמעשה, מחירם הוא 29 ₪.

כיוון שמחירי המוצרים הבודדים, אינם מתאימים במדויק למסלולי החבילות, למעשה המחירים המשולמים בפועל, שונים מאשר אלו המוצגים במחירון.

  • השפעה בלתי הוגנת – הצרכן, נמצא בתוך המתחם בו מתקיים האירוע / מתחם סגור, אין לו אפשרות לרכוש את המשקאות האלכוהוליים אלא באמצעות חבילות הרכישה בסכומים שנקבעו.

כאשר הצרכן, רוצה לקנות רק מוצר אחד, הוא נאלץ לקנות מוצרים נוספים שלא מרצונו החופשי. לדוגמה, כאשר הוא רוצה לקנות מים ב-12 ₪, הוא יצטרך לקנות עוד משקה כלשהו על מנת להצדיק את רכישת הצמיד ב-29 ₪, (למרות שלא תכנן לקנות פריט נוסף מעבר למי השתייה המינרלים).

לכך מתווסף הלחץ הקיים בקופות ולחץ הזמן להגיע אל מקומות הישיבה. בכך מופעלת השפעה בלתי הוגנת על הצרכן שמניעה אותו לבצע רכישה.

עורך דין מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מסר, כי; “הרשות לא תסבול כל ניצול של צרכנים ולכן נפתחה חקירה באופן מיידי.

התגובה המהירה של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, תועיל להכוונת ההתנהגות של זאפה וגם של מפיקי אירועים אחרים כמותה, כבר עתה לקראת תקופת המופעים הקרבה, עוד לפני השלמת הליך האכיפה“.

סעיפי חוק הגנת הצרכן לפיהם החברה חשודה כמפרה;

  • סעיף 2(א) –  לא יעשה עוסק דבר – במעשה או במחדל, בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת לרבות לאחר מועד ההתקשרות בעסקה – העלול להטעות צרכן בכל עניין מהותי בעסקה.
  • סעיף 3(א) – לא יעשה עוסק במעשה או במחדל, בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת, דבר העלול לפגוע ביכולתו של צרכן לקבל החלטה אם להתקשר בעסקה עמו.
0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן