חדשות יופי נעים ירושלים כאן הרצאות נדל"ן עיצוב פנים

האקדמיה הלאומית למדעים, כינוס רב-תחומי השנתי על ‘היופי בחיינו’

חוקרים ואומנים, יבחנו וידונו בתפיסת היופי במתמטיקה, בספרות במוזיקה, במשפט הכוח המהפכני של היפה, של היופי כבשורה ועוד בכינוס הרב-תחומי לשנת תש"ף של 'האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים'  (יום שני, 3 בפברואר) ל"יופי" ◄ אורח מיוחד: האדריכל הניו-יורקי הנודע דניאל ליבסקינד שתכנן אחדים מהמבנים הידועים ביותר בעולם.
0
0
דניאל לִיבֶּסְקִינְד, האדריכל המזוהה עם זרם הדה-קונסטרוקטיביזם אורח האקדמיה הלאומית למדעים | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
דניאל לִיבֶּסְקִינְד, אדריכל

מהם הקשרים בין יופי למדע? האם יש זהות בין ערכים אסתטיים באומנות למופעיהם במדע על מנעד גווניו? והאם וכיצד אפשר למצוא בתופעות הטבע, כפי שהמוח המדעי חווה ומודד אותן, גם אסתטיקה מלבד ההבנה ושימושיה הטכנולוגיים? הכינוס הרב-תחומי לשנת תש”ף של ‘האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים’ יוקדש השנה (יום שני, 3 בפברואר) לנושא; “יופי”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בכינוס, יבחנו חוקרים מתחומים שונים סוגיות כמו תפיסת היופי במדעים המדויקים, בספרות ובמוזיקה, הכוח המהפכני של היפה, של היופי כבשורה ועוד.

במהלך היום, יישאו הרצאות;

  • המלחין והמוזיקאי אריה ורדי, מאוניברסיטת תל אביב – על היופי הנשי אצל קלוד דביסי;
  • פרופ’ דוד הראל, סגן נשיאת האקדמיה ממכון ויצמן למדע – על הקסם והיופי במתמטיקה;
  • פרופ’ צבי טריגר, מהמכללה למנהל, על המשפט כ”שירת הכוח“;
  • פרופ’ אריאל הירשפלד, על היופי כבשורה;
  • חבר האקדמיה פרופ’ בן-עמי שילוני, יספר על תרבות היופי של יפן בחיי היום-יום ועוד.

הגב’ ורד ליון-ירושלמי, ממשרד יעוץ תקשורתי ויחסי ציבור, של אקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי את הכינוס תחתום הרצאת אורח של האדריכל היהודי-אמריקאי הנודע דניאל לִיבֶּסְקִינְד (Daniel Libeskind), המזוהה עם זרם הדה-קונסטרוקטיביזם.

האדריכל לִיבֶּסְקִינְד תכנן אחדים מהמבנים הידועים ביותר בעולם ובהם; המוזיאון היהודי בעיר ברלין, מרכז וואהל באוניברסיטת בר-אילן, רחבת מוזיאון דוונר בארצות הברית, תיאטרון הגראנד קאנאל בעיר דבלין, תוכנית האב ל-מרכז הסחר העולמי שהוקם בעיר ניו יורק לאחר הרס מגדלי התאומים ועוד.

הכינוס הרב-תחומי השנתי החמישי במדעי הטבע ובמדעי הרוחיופימועד האירוע: יום שני, ח׳ בשבט תש”ף, 3 בפברואר 2020, בשעות 18:00-10:30מקום האירוע; בית האקדמיה, כיכר אלברט איינשטיין, רחוב ז’בוטינסקי 43, ירושלים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן