חדשות עיתונות | תקשורת המונים רדיו | טלוויזיה

דליה דורנר החלטת ‘כאן’ להפסיק ההתקשרות עם ‘קודה’ תגובה ראויה

נשיאת מועצת העיתונות והתקשורת, כב' השופטת בית המשפט העליון (בדימוס) דליה דורנר, מברכת על התגובה החד-משמעית של מועצת תאגיד השידור "כאן" להפסיק את ההתקשרות עם חברת "קודה תקשורת " לאחר שנחשפו פגמים אתיים בהפקת הסדרה "מחוז ירושלים".
0
0
דליה דורנר, כב' השופטת בית המשפט העליון (בדימוס) נשיאת מועצת העיתונות והתקשורת ברקע לוגו המועצה | צילום: לשכת העיתונות הממשלתית | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
דליה דורנר

החלטת “כאן” תאגיד השידור הישראלי, להפסיק את ההתקשרות עם חברת ‘קודה’ מפיקת הסדרה ‘מחוז ירושלים’ – בתגובתה החד משמעית של התאגיד, הרואה בביוּם מציאת נשק ובשתילת נשק בביתו של תושב עיסאוויה, מעשה הנוגד את מהות השידור הציבורי, ערכיו ושליחותו – היא התגובה הראויה – כך הגיבה בסוף השבוע, נשיאת מועצת העיתונות והתקשורת, כב’ השופטת בית המשפט העליון (בדימוס) דליה דורנר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

“‘מועצת העיתונות והתקשורת‘ ראתה את המעשה בחומרה והתריעה עליו” – אמרה כב’ השופטת בדימוס דליה דוֹרְנֶר שהוסיפה, כי; “תגובת התאגיד, מהווה תמרור אזהרה אדום וברור למי שינסה להפוך בעתיד סדרה דוקומנטרית לאירוע אילוסטרציה מבוּיים.

תפקידה של עיתונות הוא להביא לציבור תמונת מצב כמות שהיא. כל חריגה אתית משליחות מקצועית זאת פוגעת באמון הציבור בתקשורת וברבים וטובים העושים את עבודתם העיתונאית נאמנה”. אמרה דורנר.

דובר מועצת העיתונות והתקשורת בישראל מר אמיר רוזנבליט מסר והבהיר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; בהודעת “כאן” תאגיד השידור הישראלי, נאמר, עוד; “ב’תאגיד‘ אין מקום ואין כל סובלנות לשקרים לציבור ולהפללת אנשים חפים מפשע.

יידע כל מי שעובד למען השידור הציבורי, כי עליו להתייחס ביראת קודש לכללי האתיקה.

לפיכך, הוחלט, כי תופסק לאלתר העבודה עם חברת “קודה”  באופן גורף וכי תופסק לאלתר העבודה עם כל המעורבים בזיוף“. נאמר בהודעת “כאן” תאגיד השידור הישראלי.

נשיאת מועצת העיתונות והתקשורת, כב’ השופטת בדימוס, דורנר, הוסיפה וסיכמה; “אכן כך, ראוי שגוף מוביל בשידור הציבורי, יגן על ערכי האתיקה המובאים בתקנון האתיקה של מועצת העיתונות – ועליהם נמשיך להגן”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן