פלילים פרקליטי ישראל

דוד לוי שגנב 25 מיליון ₪ כספי נאמנות, טען: אני נתמך על ידי אימי

כב’ השופטת דנה מרשק-מרום, מתחה ביקורת חמורה ונוקבת נגד עורך דין לוי, ששימש בין היתר כ’כונס נכסים מטעם רשות המסים‘ ושהורשע בריבוי עבירות של ‘גניבה בידי מורשה‘ בסך כולל של למעלה מ-17 מיליון שקלים, ובהעלמת הכנסות בסך 8.5 מיליון ₪ ◄בין היתר הורשע בהעדר אמפתיה לאנשים קשיי-יום אלו, ועשה ככל העולה על רוחו בכספים שהופקדו בידיו הנאמנות, תוך ניצול מטריד במיוחד של חולשתם של לקוחותיו הדלים, מחוסרי האמצעים ומוכי-הגורל אשר נתנו בו אמון בלתי-מסויג.
0
0

עורך דין דוד לוי, שאלת 10 מיליון דולר, איפה הכסף? הוא שימש בין היתר כ’כונס נכסים של רשות המסים’ והורשע שהורשע בסוף השבוע שחלף (חמישי, יט’ טבת התשפ”ב) בריבוי עבירות של ‘גניבה בידי מורשה’ בסך כולל של למעלה מ-17 מיליון ₪ ובהעלמת הכנסות בסך 8.5 מיליון ₪, לא תאמינו מה הוא השיב על כך; “מאז שנת 2014′ אני נתמך על-ידי אימי הקשישה ומצוי במצוקה כלכלית…”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד בראשות כב’ השופטת דנה מרשק-מרום, גזר 9 שנות מאסר על עורך דין דוד לוי (ת.פ 14-10-42814 מדינת ישראל נגד לוי) מתחה ביקורת חמורה ונוקבת נגד לוי, אשר שימש בין היתר כ’כונס נכסים מטעם רשות המסים‘ ושהורשע בריבוי עבירות של ‘גניבה בידי מורשה‘ בסך כולל של למעלה מ-17 מיליון שקלים, ובהעלמת הכנסות בסך 8.5 מיליון ₪.

עולה, כי עורך דין דוד לוי, ייצג בין השנים; 2001 ל-2011 את רשות המסים ב’תיקי הוצאה לפועל‘ לשם גביית חובות של נישומים לרשות המסים וזאת כעורך דין פרטי ב’מיקור חוץ‘ ועל פי מינוי של ההוצאה לפועל.

על פי הכרעת הדין, בתקופה זו, לוי קיבל לידיו כספים בהיקף של כ-16 מיליון ₪. כתוצאה ממכירה ומימוש של נכסי חייבים, ב-49 תיקי הוצאה לפועל שונים, אולם לא העבירם לתיק ההוצאה לפועל, לזוכים ולא השיב יתרות לחייבים, אלא נטל אותם לכיסו, שלא כדין.

ביחס להתנהגות זו של עורך דין לוי, קבע בית המשפט בגזר הדין, כי; “הנאשם עורך דין דוד לוי, ביצע את המעשים על רקע בצע כסף, כשמאפייני אישיותו אינם מהווים נסיבה לקולה או מפחיתים מהאחריות שלו.

עורך דין דוד לוי, ניצל את ליבת העיסוק המקצועי שלו, את האמון הבלתי-מסויג שניתן לו ואת הידע שלו לגנוב כספים תוך התנהלות במחשכים ועל רקע תאוות בצע, תפיסת אדנות מעוותת על הכספים והתנשאות על לקוחותיו”.

ביחס לאישום השני, קבע בית המשפט; “כי בעת שהנאשם עורך דין דוד לוי, שימש מנהל עזבון, מכר הנאשם, דירה בעיר חולון לבקשת בתו של המנוח – הגב’ מיטל קלינגר ושלח ידו בגניבת יתרת תשלומי הדירה על סך 390,000 , אותם החזיק בנאמנות, בכך שנמנע להעבירם לגב’ קלינגר

אירוע זה אכן בעל אופי חמור במיוחד, לא רק בשל העובדה שהנאשם ביצע את גניבת הכספים בעת שהיה מנהל עזבון, אלא משום שעולה ממנו הניצול של מעמדו החזק אל מול נפגעי עבירה מוחלשים במיוחד. הנאשם לוי, ניצל את חולשתה ואת חוסר הידע של מיטל קלינגר בצורה מכוערת וראויה לכל גינוי”.

כב’ השופטת דנה מרשק-מרום; “הנאשם עורך דין לוי, לא הביע מילה של אמפתיה לנפגעי העבירות והציג עצמו כקורבן וכמייצג קהל של נפגעי שחיתות…”.

ביחס לאישום השלישי קבע בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, כי; הנאשם “מכר את הדירה, שלח ידו בגניבת כספי תקבולי מכירת הדירה על סך של 106,083 ₪, אותם החזיק בנאמנות, ונמנע להעבירם ליורשי המנוח.

כל ניסיונותיהם של היורשים לקבל את יתרת כספם, לרבות באמצעות פניות חוזרות ונשנות לנאשם, לא הועילו“.

אשר לנסיבות האישום הרביעי, עניינו שונה משאר האירועים במובן זה, שהקשר בין הנאשם עורך דין לוי, למתלונן, החל במסגרת מיזם של מכרזים שהקים הנאשם בכדי למכור נכסים.

המתלונן, מסר לנאשם למכירה נכס יוקרה ולבסוף, הנאשם גנב סך של 395000 ₪ בכך שנטל לעצמו ערבות שחוּלטה לאחר שחברה לא עמדה בהצעתה.

המתלונן, ביקש את כספי הערבות שחולטו, אולם הנאשם, סירב ודרש שכר טרחה בסך 180 אלף ₪ + מ.ע.מ בניגוד להסכם ביניהם,

המתלונן, סירב והנאשם לוי, פשוט סירב להחזיר את הסכום במלואו. אביטל, תבע את הנאשם בהליך אזרחי על הכספים האמורים, ובית-המשפט, קבע, כי הכספים הם בבחינת כספי לקוח.

האישום החמישי, עניינו בעבירות מס נלוות לאישומים 4-1 ואדגיש, כי סכומי הכסף המיוחסים כהשמטת הכנסות באשר לאישום הראשון, תוקנו באופן משמעותי.

הנאשם עורך דין לוי, הורשע בהשמטת הכנסה של 7,327,021 ₪ (במקום סכום של יותר מ-5.15 מיליון ) רק לאור העובדה שזה הוא הסכום בו הוחשד במהלך חקירותיו. בסך הכל הורשע הנאשם בהשמטת הכנסות בסכום עצום על סך 8,614,104 .

כב’ השופטת מרשק-מרום, ציינה, כי התעקש עורך דין דוד לוי, גם בשלב זה לייצג את עצמו, חזר על טענות קונספירציה שהשמיע לאורך כל משפטו, המשיך להפנות אצבע מאשימה כלפי אחרים, לא הביע מילה של אמפתיה לנפגעי העבירות והציג עצמו כקורבן וכמייצג קהל של נפגעי שחיתות.

דוברת פרקליטות מיסוי וכלכלה באגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים עורכת דין הילה קובו, מסרה לאחר גזר הדין לאתר ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי העונש שהוטל על עורך דין דוד לוי, הולם את חוּמרת מעשיו והוא מסר חשוב ומרתיע לכל עורכי הדין ובעלי מקצוע אשר מפרים את חובת הנאמנות שלהם ושולחים את ידם בכספי נאמנות.

התיק נוהל על-ידי עורך דין נעם עוזיאל מטעם פרקליטות מיסוי וכלכלה ונחקר על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאחה) שב’להב 433‘ מפלג ההונאה של מחוז תל אביב ומשטרת אילת במשטרת ישראל, ופקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים.

אל; גזר דין דוד לוי 23.12.21.

אורי נחמן; “המאפיה, תפרה לו את התיק כנגדו, הם פעלו באמצעות קשריהם עם חברת גוגל (באמצעות פטור ממס) למחוק את כל האזכורים חיובים הודות עורך דין לוי.

בת זוגו של לוי, הגב’ אורי נחמן, המגדירה את עצמה לוחמת לצדק חברתי שוויוני ומכבד, כתבה וטענה בסרטון בדף הפייסבוק שלה ובו תקפה את מי שהביא לגזר הדין

“במשך שנים צלבו את שמו, מדרו אותו, התעלמו, קראו לו הזוי, קונספירטיבי. ועוד בכל מיני אופנים בהתייחסות שונה לועגת ומפוקפקת.

אף אחד לא היה מוכן לשמוע את זעקתו ולתת לדבריו כל חשיבות. אך הוא מעולם לא הרפה ואין מתכוון להרפות”.

הגב’ אורי נחמן, נדמה שלא קראה שורה בפסק מדין החמור והיא מנסה להפוך את ה-מְקַרְבֵּן ל-מְקֻרְבָּן והיא כותבת; “אז בואו ואספר לכם בקצרה מספר עובדות מי הוא עורך דין דוד לוי;

אורי נחמן חברתו של עורך דין דוד לוי, שהורשע בריבוי עבירות של 'גניבה בידי מורשה' | צילום: אופיר גפקוביץ' © | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אורי נחמן

המקצועיות של דודי, אינה נופלת בחסר לצד האישיות שלו כאדם. דודי מאוד מאוד בקיא בתחום בהבנה המשפטית בתחום האזרחי-תחום הנדלן, תביעות כספיות וחוזים. דודי, הביא הצעה לממשלה להורדת מחירי הדיור ב25%. (שביבי גנז אותה)

את ההצעה דודי, הביא באמצעות קרן-כלכלית חברתית ברשות המשנה למנכל האוצר שמאוד תמכו בהצעה.

לדודי, הייתה פינה קבועה מדי שבוע בתוכנית הטלוויזיה (במשך כשנה וחצי) בתוכנית “לילה כלכלי” – עם גל שרון.

מאז שהמאפיה, תפרה לו את התיק כנגדו, הם פעלו באמצעות קשריהם עם חברת גוגל (באמצעות פטור ממס) למחוק את כל האזכורים חיובים הודות עורך דין לוי.

כך באופן זה, יכול אדם לאבד את כל זהותו וכל שנות פעילותו ויצירתו בהינף יד ברגע אחד, כאשר בוחר השלטון לסמן אותך כמטרה.

כך פשוט מחקו את כל האזכורים החיובים כמו לא היו מעולם. מאידך, דאגו גם לציין על גבי כל עיתון כותרת בהשמצה כנגדו, כי היה לגנב ומושחת וכל זאת כאשר מעולם, לא הביאו את קולו ולא שאלו מה יש לו לומר להגנתו.

כך בדומה נעשה גם בארכיון ערוצי הטלוויזיה השונים. ניתנה הוראה מפורשת לכל ערוצי הטלוויזיה ובעלי קבלת החלטות הבכירים בערוצי הטלוויזיה, כי בשום אופן אין לראיין ולא להשמיע את קולו של עורך דין דוד לוי

אך לא לעולם חוסן. ננצח את המאפיה. אין כלל שאלה או כל ספק.

“חיילים מחפשים בכל דבר גדוּלה! תפקידי לתת דוּגמא”- אמר נפוליאון בונפרטה, זאת היא מנהיגות, זאת היא פטריוטיות.

עורך דין דוד לוי, הוא מופת ודוגמא לאנשים ששכחו להיות בני אדם. וכמובן שטרם עוד סיפרתי על היותו חבר, שותף, בן, אבא, אח, אדם עם כל כך המון צדדים ובעיקר בשקט שמאפיין את הצניעות היפה שבו.

אני גאה בך, אני מאמינה בך, אני אוהבת אותך אהוב יקר שלי”. חתמה אורי נחמן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן