חדשות כאן ישראל כאן חולון

גב’ הרצמן מנכלית עיריית חולון עושה בכספי הציבור כבשלה

במשרד הפנים מאז, הצטבר בידי התנועה למען איכות השלטון, מידע נוסף הנוגע להפעלת בלוג על ידי המנכ"לית הגב' חנה הרצמן, על חשבון העירייה והתנהלותה בנושאים הקשורים בנסיעות לחוץ לארץ על חשבון הציבור ללא אישורים כנדרש, ו"בעיות בדיווחי הנוכחות" כעולה מן הפרק שהוקדש למנכ"לית בדו"ח ביקורת על הרשויות המקומיות לשנת 2016.
0
0
טענה של התנועה למען איכות השלטון בישראל מנכלית עיריית חולון הגב' חנה הרצמן עושה בכספי הציבור כבשלה | עיבוד צילום: שולי סונגו©
טענה של התנועה למען איכות השלטון בישראל מנכלית עיריית חולון הגב’ חנה הרצמן עושה בכספי הציבור כבשלה | עיבוד צילום: שולי סונגו©

התנועה למען איכות השלטון בישראל (ע”ר), הודיעה היום (שני, יב’ באייר תשע”ז) כי בעקבות בדיקת משרד מבקר המדינה בעניין התנהלות עיריית חולון, פנתה התנועה למען איכות השלטון בישראל (ע”ר), למבקר המדינה, הציגה את הידוע לה בעניין התנהלות העירייה וביקשה, כי יוסקו מסקנות אישיות נגד מנכ”לית העירייה הגב’ חנה הרצמן ומי שאפשר לה להתנהל באופן הנוגד את הדין וכי המבקר, יקבע, כי אין למנותה לשום תפקיד ציבורי.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

מאז חודש מאי 2016 עוסקת התנועה בנושאים הקשורים בהתנהלות עיריית חולון. בין היתר, עוסקת התנועה בנושא מינויה של עורכת הדין דיין לתפקיד יועצת משפטית של העירייה בשנת 2011, אף שלא עמדה בתנאי הסף ובנושאים הקשורים בהתנהלותה של הגב’ חנה הרצמן, מנכ”לית העירייה בשני העשורים האחרונים.

מאז חודש נובמבר 2016, לאחר שבעקבות עתירת התנועה למען איכות השלטון, התקבל החומר הנוגע למכרז, פנתה התנועה מספר פעמים ללשכה המשפטית של משרד הפנים על מנת לבקש את בחינת המינוי של עורכת הדין דיין.

דוברת התנועה לאיכות השלטון בישראל, הגב’ רות מרגולין, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ כי; במכתביה, הדגישה התנועה את הספק בדבר ניסיונה המקצועי של עורכת הדין דיין, ספק המשתקף אף בפרוטוקולים של ועדת הבחינה ואת החומרה שבמינוי אדם שאינו עומד בתנאי הסף המתפרסמים במכרז.

נוכח הדברים התנועה מבקשת ממשרד מבקר המדינה לבחון את הליך המינוי של עורכת הדין דיין, לתפקיד היועצת המשפטית, אף שלא עמדה בתנאי הסף וכן את החלטת הלשכה המשפטית של משרד הפנים להימנע מלהתערב במינוי.

 הגב’ הרצמן, נסיעות לחוץ לארץ על חשבון הציבור ללא אישורים כנדרש

פנייתה הראשונה של התנועה למען איכות השלטון, עסקה בנושא הכוונה למנות את הגב’ חנה הרצמן, מ”מ יושב ראש דירקטוריון החברה העירונית “מדיטק” למנכ”לית אותה חברה. מינוי, אותו פסל ה’אגף לתאגידים עירוניים‘.

הגב’ הרצמן, מעידה על עצמה בבלוג שלה כמנכ”ל עיריית חולון משנת 1993 ומנהלת אגף תרבות משנת 1995 (כפל תפקידים – כלשונה)”. הגב’ הרצמן, מוסיפה לרזומה שלה, כי היא; “בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה ולימודי עבודה ותואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת תל אביב, בוגרת לימודי אוצרות, מאמנת בכירה למנהלים ולאחרונה, סיימתי לימודי תואר שני בחינוך לגיל הרך”.

במשרד הפנים מאז, הצטבר בידי התנועה למען איכות השלטון, מידע נוסף הנוגע להפעלת בלוג על ידי המנכ”לית, על חשבון העירייה והתנהלותה של הגב’ הרצמן בנושאים הקשורים בנסיעות לחוץ לארץ על חשבון הציבור ללא אישורים כנדרש, ו”בעיות בדיווחי הנוכחות” כעולה מן הפרק שהוקדש למנכ”לית בדו”ח ביקורת על הרשויות המקומיות לשנת 2016.

לאור כך שהגב’ הרצמן צפויה לסיים את תפקידה כמנכ”לית והבלוג ייסגר, אין התנועה למען איכות השלטון, רואה סיבה להמשיך ולעסוק בבלוג עצמו. התנועה לאיכות השלטון, כן רואה חשיבות להעלאת הנושא בהיבט של הדגשת ההתנהלות הבעייתית של המנכ”לית, העושה בכספי הציבור כבתוך שלה, ובהיבט של החיוב האישי בעקבות ההוצאה שאינה כדין, וזאת כפי שיפורט להלן.

 לבחון הטלת חיוב אישי על הגב’ הרצמן עקב ההוצאות הרבות

בשל הפעלת הבלוג על חשבון הציבור, שלא כדין ובעקבות העולה מהדוח, פנתה איכות השלטון אל ‘הוועדה לחיוב אישי’ במשרד הפנים, על מנת לבחון הטלת חיוב אישי על הגב’ הרצמן, עקב ההוצאות הרבות שהוציאה מהקופה הציבורית, שלא כדין.

כמו כן, לאחרונה, נטען בפני התנועה לאיכות השלטון, כי לאחר פרישתה, ככל הנראה, תמשיך הגב’ הרצמן להיות יועצת לענייני תרבות בעיריית חולון, ותוציא חשבוניות כפרילנסרית.

כאמור, טענה זו, הינה חדשה, והתנועה לאיכות השלטון, לא פנתה לאף גורם רשמי לבחינת נכונותה. יחד עם זאת, ככל שהדברים נכונים, הרי שמדובר, ככל הנראה, ב”מסלול עוקף” למנכ”לות התאגיד העירוני “מדיטק“, באופן המעקר מתוכן את החלטת האגף“.

“לאור כך, נבקש את בדיקת משרד המבקר בנושא;  עיריית חולון היבטים בנסיעות לחו”ל לנכונות הטענה” – סיכמה התנועה למען איכות השלטון בישראל (ע”ר), את פנייתה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן