גבר | Man דיני משפחה וירושה חדשות

גבר – זוגיות של 26 שנה לא מספיקה לקבל חצי מהדירה

גבר טען אחרי הפרידה, כי מגיע לו חצי מהרכוש של זוגתו, כולל הדירה בה התגוררו. אלא שכבוד השופט יהורם שקד מבית משפט לענייני משפחה בעיר תל אביב, השתכנע, כי השניים לא חיו בשיתוף כלכלי ולכן הגבר אינו זכאי לדבר למעט חלק קטן משווי הדירה שעזר לזוגתו לרכוש...◄עורכת דין אורית תובל פרידמן, עוסק/ת ב-דיני משפחה ולא ייצג/ה בתיק מביאה את הסיפור.
0
0
כב' השופט יהורם שקד
כב’ השופט יהורם שקד

כבוד השופט יהורם שקד מבית משפט לענייני משפחה בעיר תל אביב, פסק, כי למרות זוגיות של 26 שנה לא מספיקה בשביל לקבל חצי מהדירה, זהו מקרה מאוד מיוחד, שכן למרות תקופת הזוגיות הממושכת, הראיות מעידות על הפרדת רכוש מכוונת ומוחלטת. לכן, פסק, כי האיש אינו זכאי למחצית מהזכויות והכספים שנצברו במשך 26 שנים של זוגיות, למעט 23% משווי הדירה שסייע לזוגתו לרכוש.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בני הזוג מעולם לא נישאו. הם חיו יחד מ-1989, ונולדו להם שתי בנות. האחת היא בגירה והשנייה בת 15. בשנת 1999, עברה המשפחה לגור בדירה שרכשה האישה תמורת 225,000 דולר (כ-940 אלף שקל באותה עת).

בחלוף 17 שנים, נפרדו בני הזוג והגבר, הגיש תביעה למחצית מהזכויות והכספים של זוגתו לשעבר, זאת לרבות מחצית מהדירה שלה.

לטענתו של הגבר, זכאותו קמה לנוכח העובדה שהם חיו יחד במשך 26 שנה ב‘שיתוף כלכלי מלא’ כמו גם העובדה שהשקיע ברכישת הדירה 75,000 שקל ואף השביח אותה בשיפוצים.

לעומתו האישה, טענה, כי בינה לבין התובע היה הסכם בעל-פה להפרדה רכושית ולכן הוא לא זכאי לדבר. לגבי הדירה, טענה האישה, כי רכשה אותה מכספי ירושה והלוואות והכסף שהעביר בן זוגה שימש רק להוצאות המעבר.

מאחר שלא היה ספק במקרה הזה שבני הזוג היו “ידועים בציבור” כב’ השופט שקד, התמקד בשאלה האם חלה עליהם “הלכת השיתוף” המקנה לגבר זכויות ברכושה של זוגתו לשעבר.

█ מאחר שהגבר השקיע בשיפוץ הדירה וכספו שימש להוצאות הנלוות של רכישתה הרי שחלקו בדירה לא יכול להיות אפס

לאחר שבחן את הראיות שהובאו בפניו, קבע כבוד השופט יהורם שקד מבית משפט לענייני משפחה בתל אביב, כי לא מצא שום סממן המעיד על שותפות כלכלית בין השניים. נהפוך הוא – האישה, הוכיחה בצורה פוזיטיבית;  “שלא היה כל שיתוף, לא הייתה כוונה לשיתוף ולא היה כל רצון לשיתוף“, כתב.

כב’ השופט שקד, ציין בהקשר זה, כי הוא מודע לעובדה שמדובר בבני זוג שחיו יחד תקופה ממושכת ביותר שכללה הבאת ילדים משותפים, אך עם זאת, במקרה הנוכחי אותו הגדיר “מיוחד מאוד“, הוא לא יכול היה להתעלם מכך שבני הזוג חיו במכוון בהפרדה כלכלית מוחלטת.

לאור הדברים הללו, קבע, השופט, כי הגבר לא זכאי לדבר למעט חלק מסוים בדירה של זוגתו לשעבר. בעניין זה, השופט, ציין, כי מאחר שהגבר השקיע בשיפוץ הדירה וכספו שימש להוצאות הנלוות של רכישתה כמו תשלומי מס רכישה ושכר טרחת עורך דין, הרי שחלקו בדירה לא יכול להיות אפס.

לפיכך השופט שקד, קבע, כי האיש הוכיח “כוונת שיתוף מיוחד” בדירה, כאשר לפי חישוביו מדובר ב-23% מערכה.

לסיכום, השופט יהורם שקד מבית משפט לענייני משפחה בתל אביב, מינה שמאי להערכת שווי הדירה וחייב את האישה לשלם לגבר את חלקו תוך 30 יום ממתן חוות הדעת. לא נפסקו הוצאות.

  • בא כח הגבר; עורכת הדין ג’ינה לאל נעם ועורכת הדין שרית יפה אשכנזי.
  • בא כח האישה; עורכת הדין עליזה בן יצחק.

הכותב עורכת דין אורית תובל פרידמןהעוסקת בענייני משפחה, לא ייצגה בתיק זה.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

◄הובא באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסק-דין“.

0
0



אודות הכותב

עורכת דין אורית תובל-פרידמן

הכותבת עורכת דין אורית תובל פרידמן, היא בוגרת תואר ראשון LL.B במשפטים, נוטריון מוסמך, מגשרת מוסמכת.
מייסדת משרד בוטיק - עורכי דין אורית תובל פרידמן, העוסק בדיני משפחה ודיני מקרקעין, טלפון; 0508004222.
עורכת דין תובל פרידמן, מגשרת ונוטריון, חרטה על דגלה מתן יחס ושירות אישי לכל לקוח, וטיפול מעמיק ויסודי בפתרון כל בעיה משפטית שעולה על שולחנה.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן