צבא | משטרה | ביטחון

ברוך הבא הרמטכל רב אלוף כוכבי – צאתך לשלום איזנקוט

הרמטכל הנכנס, כוכבי; ״כמו כל חייל במעמד השבועה התחייבתי בזמנו גם אני, ‘להקדיש את כל מאמצי להגנת המולדת'", נזכר ראל כוכבי ומסכם; "כעת, כראש המטה הכללי, כשלנגד עיניי אבני הביטחון הלאומי וטובת המדינה, אני נשבע מחדש. המלאכה מרובה, בהצלחה לכולנו" ◄הרמטכל היוצא, איזנקוט; ״רק מי שהיה עד לעוצמה שהופעלה בכל לילה לעומת השקט שאליו קמו אזרחי ישראל בכל בוקר - יכול להעיד על המוכנות והכשירות של צהל למלחמה ועל כוח ההרתעה של צהל" ◄דובר צהל, חתם את הדיווח שהעביר אל אתר צהל ולתקשורת; "תודה לך, גדי. ברוך הבא, אביב".
0
0
אביב כוכבי מקבל דרגת רב אלוף על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון מר בנימין נתניהו ורעייתו של כוכבי בטקס חילופי הרמטכל | עיבוד צילום: שולי סונגו
אביב כוכבי ורעייתו יעל עם נתניהו

צבא ההגנה לישראל, החליף היום (יום שלישי, ט’ בשבט התשע”ט) את מפקדו. אלוף אביב כוכבי, הועלה לדרגת רב אלוף ונכנס לנעליו של ראל גדי איזנקוט באופן רשמי ומתמנה לרמטכל ה-22 של צהל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

טקס חילופי הרמטכל, יצא לדרך והאיר פנים במזג אוויר של יום שמשי ושמיים כחולים ונקיים במחנה הקריה בעיר תל אביב. טקסי העברת מטה הפיקוד על צהל, נפתחו הבוקר עם הענקת הדרגה הבכירה ביותר לרב אלוף אביב כוכבי על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון מר בנימין נתניהו.

אחרי 3 שנים ו-11 חודשים מאז שרב-אלוף במיל’ יצא מ”הבור” בקריה בפעם האחרונה כרמטכל, רב אלוף גדי איזנקוט, שפרסם הבוקר (ג’) את פקודת היום האחרונה שלו למשרתי צה”ל (לקריאה).

בפקודה כתב רב אלוף איזנקוט אל חייליו; “כל אחד מההישגים הרבים שרשם צהל – בסיכול הטרור, במניעת התעצמות האויב ובשיפור המצב הביטחוני בגבולות, לא היה יכול להירשם בלעדיכם.

בכל פעם שאנו חותרים יחד לניצחון, מסייעים איש לרעהו וּפועלים מעל לכל מחלוקת למען מדינת ישראל; בכל פעם שאנחנו מצליחים לצפות תגובת אויב, ניצבים איתנים בחזית וּמשפרים את כשירותינו באימונים – אנו מחזקים את עוצמתו של צהל, את אמון הציבור בו וּמבטיחים את מעמדו כצבא עם ממלכתי ומקצועי”.

בשעות הבוקר, נפתח בטקס החגיגי הענקת דרגות רב-אלוף לרמטכל הנכנס, אביב כוכבי. במעמד הטקס נכחו הרמטכל היוצא, ראל גדי איזנקוט, ראש הממשלה ושר הביטחון מר בנימין נתניהו, מפקדי צהל, בני המשפחות ואורחים נוספים. הדרגות הוענקו לרב אלוף כוכבי על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, ורעייתו יעל.

״העשייה הביטחונית אינה מתכנסת תמיד לכותרת בת שמונה במילה” – אמר הרמטכל היוצא, ראל איזנקוט בנאומו, “יש בה תהליכים ארוכים ומשמעותיים, גלויים וסמויים, המבטיחים את ביטחון מדינת ישראל ועוצמתינו. תוצאותיה ניכרות בבירור לאורך הגבולות וברחבי המזרח התיכון״.

״רק מי שהיה עד לעוצמה שהופעלה בכל לילה לעומת השקט שאליו קמו אזרחי ישראל בכל בוקר – יכול להעיד על המוכנות והכשירות של צהל למלחמה ועל כוח ההרתעה של צהל“, הצהיר ראל איזנקוט; “בחרנו להתמודד עם האויב החזק. מדי יום כוחנו נבחן בהצלחה במניעת ההתבססות האיראנית בסוריה ועצירת התחמשות חיזבאללה בלבנון״.

״בחלוף ארבע שנים”, הדגיש הרמטכל היוצא; “אבקש לחזור ולהוסיף לדברים האלו: חובתנו אינה מתבטאת רק באופן שבו נעמוד מול אתגרי השעה הזאת, אלא באופן שבו ננצל שעה זו כדי להתכונן לאתגרי המחר״.

 “ביכולתם להמשיך ולצעוד באופן נחוש, תחבולני וממלכתי לאור ערכי צהל ולהבטיח את ביטחון ישראל…”

חנה רעייתי היקרה ובני משפחתי”, פנה ראל איזנקוט; “בכל זירת לחימה שאליה נקלעתי, בכל שעה קשה, הייתם איתי במובן הכי פשוט של המילה. אני מודה לכם ואוהב אתכם”. הוסיף הרמטכל היוצא.

“לאורך כל דרכי”, סיכם הרמטכל בפנייה לחיילים ולמפקדי צהל; “פעלתי לפי שני צווים עיקריים – סוף מעשה במחשבת תחילה ועשייה נחושה של הדבר הנכון לעשותו.

בסיום דרכי, אני מבקש להפקיד צווים אלה בידכם – כחלק מכריע ביכולתם להמשיך ולצעוד באופן נחוש, תחבולני וממלכתי לאור ערכי צהל ולהבטיח את ביטחון ישראל.

“אני נשבע”, אמר הרמטכל הנכנס, ראל אביב כוכבי; “כך קראתי עם חבריי החיילים מול הכותל – ערש תרבותו של העם היהודי שהיה לו לקיר תומך ומגן. עברו 2,000 שנה, וקיר המגן התרחב והפך לצבא ההגנה לישראל. כמו דורות של חיילים, נשבעתי והפכתי חוליה נוספת בשרשרת הדורות המתייצבת להגנת המדינה“.

הרמטכל היוצא, ראל במיל' גדי איזנקוט | צילום: דובר צהל
ראל במיל’ גדי איזנקוט

“מחצית משפחתו של סבי, הובלה בשביל המשרפות, אך הוא כבר עבד בסלילת כביש העמק“,סיפר רב אלוף כוכבי; “סבה של אשתי היה נוטר בצפון, אבי עמד על המשמר מול רצועת עזה, דודי לקח חלק בכיבוש צפת, ואמי חינכה דור. ‘אני נשבע’, קורא כל חייל ודוחס לשתי מילים את הוויתור על הפרטי, לטובת הלאומי“.

“ברוח זו, גדי, פעל צהל תחת הגנתך”, פנה הרמטכל הנכנס כוכבי אל ראל איזנקוט; “פעם אחר פעם הוכיח את יכולותיו כמגן הגבולות והפנים והפעיל את זרועו הארוכה על מנת לגדוע איומים.

בתקופתך, חיזק צהל את יחידותיו והגביר את מוכנותו. אני מתייצב בראש הצבא ובשם כל חייליו ומפקדיו’ מודה לך ומצדיע. אני נוטל עליי את התפקיד ביראת קודש, ורואה בו זכות. זכות שניתנה לי בסיוע רבים הראויים לתודה. להוריי שקבעו בידיי את המצפן הראשון – מצפן הערכים“.

“חיילים ומפקדים”, המשיך ראל כוכבי, צבא הגנה לישראל הוא ביתי הנוסף. אני אוהב את הארגון ואת חייליו, ומתכוון להנהיגו ביחד עם המטה הכללי, בשיתוף כל הדרגים, ומתוך הכרה בעוצמת האנשים.

אני סומך עליכם וגאה לפקד עליכם. כל חייל וחיילת הם נכס יקר שקיבלנו למשמרת, והדאגה למשרתים היא צו, כמותה זיכרון הנופלים, חיזוק המשפחות השכולות – והפצועים, והמחויבות להשבת הנעדרים“.

״כמו כל חייל במעמד השבועה התחייבתי בזמנו גם אני, ‘להקדיש את כל מאמצי להגנת המולדת‘”, נזכר ראל כוכבי ומסכם; “כעת, כראש המטה הכללי, כשלנגד עיניי אבני הביטחון הלאומי וטובת המדינה, אני נשבע מחדש. המלאכה מרובה, בהצלחה לכולנו”.

 אל נאום הרמטכל היוצא רב אלוף גדי איזנקוט_15-01-2019.

 אל נאום הרמטכל הנכנס רב אלוף אביב כוכבי_15-01-2019.

בהמשך, הרמטכל ה-21, רב אלוף גדי איזנקוט, והרמטכל ה-22, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקרו ב’היכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל’ בהר הרצל. מדובר בראשית של מסורת חדשה במסגרת יום החלפת הרמטכלים.

במהלך הביקור, הניחו זר והדליקו נר זיכרון לזכר חללי מערכות ישראל אשר נפלו למען הגנת המולדת, והתייחדו עם זיכרון הנופלים ומשפחת השכול.

הרמטכל ה-21 והרמטכל ה-22, הצדיעו לזכרם של חבריהם, מפקדיהם ופקודיהם, שנפלו בעת מילוי תפקידם בלחימה על הגנת העם והארץ. בהמשך הגיעו אל רחבת הכותל המערבי, קיבלו ברכה מהרב הצבאי של צהל, תת-אלוף הרב אייל קרים, והניחו פתק.

דובר צהל, חתם את הדיווח שהעביר אל אתר צהל ולתקשורת; “תודה לך, גדי. ברוך הבא, אביב“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן