Site icon כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim

בין ירושלים לוושינגטון: כשהנשיא הרצוג ניסה “לחנך” את טראמפ

0
0
ד”ר בן עזרא, טראמפ, נתניהו

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה ב’פייסבוק או ב’טוויטר’.

ולא סתם בקשה, אלא בקשה עם רמז עבה; “כי אם יתברר שנתניהו אחראי על מה שטראמפ אמר; זו חציית גבול“…

בכך עשה הרצוג כמה טעויות;

א. הוא העמיד עצמו בשורה אחת עם נתניהו וטראמפ, בעוד שנשיא בארה”ב מנהל מדינה, בעוד נשיא בישראל היא משרה ייצוגית עם מעט מאוד סמכויות, ביניהן הסמכות להפסיק משפט, כפי שמתבקש במשפטי האלפים הקורסים, תוך גרימת נזקים למערכת המשפט בישראל.

ב.  הרצוג רומז לנשיא טראמפ, כי עולה בלבו החשד שטראמפ נפל למלכודת וחצה גבול אסור, ושכח לרגע, כי טראמפ מבין רמזים, שכח לרגע, כי טראמפ לא מחבב ביותר רמזים, בייחוד כאלו שיש בהם נימה של איום

ג. הרצוג התעלם מהמהות והיא “משפטי האלפים” והתמקד במה שקל – בפרוצדורה (מי ביקש מה ומי עבר את הגבול והתערב במה שלא בתחום סמכותו)…

ד. הרצוג פגע בכבודו של נשיא ארה”ב, כאילו הוא לא יודע מהן סמכויותיו; הרצוג שם עצמו במעמד של שופט לגבי מעשיו של טראמפ; כאילו הוא המורה הנוזף בתלמיד סורר

ה. הרצוג, פגע ביחסי חוץ של מדינת ישראל.

נשיא ארה”ב בעל זכויות בישראל והוא התערב בענייניה, בביטחונה, במלחמותיה, ובסיוע כלכלי ותדמיתי אדיר. ואל כל אלו – נשיא בלי סמכות וחסרת דעת מדינית בא ומשיג, בא וטוען, בא ומתריס, כמו זה מההגדה שאינו יודע לשאול

תגובות
0
0



Exit mobile version