
בדיקת המועצה לצרכנות ב’משרד הכלכלה’ חושפת, כי בעקבות ביטול הבלעדיות של רשתות הפארם בקניונים, התחרות בין הרשתות גוברת וכך נמצאו; פערים של למעלה מ10% במחיר סל הקניות בין רשתות סופר פארם ו-B ׁ(בי) הנמצאות באותו מרכז מסחרי. עולה, כי במתחם “ביג” בעיר באר שבע, נמצא פער של 15% בין רשת סופר פארם ל-B ׁ(בי) ואילו ב”קניון עזריאלי” בעיר מודיעין, נמצא פער של 7% בין הרשתות בעיר בת ים, נמצא, כי “בקניון בת ים” פערים של 8% בין הסלים!
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
הידעתם? כי במרחק צעד אחד, תוכלו לחסוך עשרות שקלים! שר הכלכלה והתעשייה, חבר כנסת אלי כהן, מודע היטב למצב ומסביר; “ביטול הבלעדיות במרכזים המסחריים, הינו צעד חשוב שתורם להגברת התחרות, כניסת שחקנים חדשים לשוק והורדת המחירים.
אני קורא לצרכנים להשוות מחירים בין הרשתות, לבצע צרכנות נבונה ולחסוך עשרות שקלים בכל קניה. אנחנו, נמשיך לקדם את התחרות ולפעול למול גופים בעלי נתח שוק גבוה, המנצלים זאת לגביית מחירים מופרזים“.
רשתות הפארם מתחרות על הכיס של הצרכנים. כחלק מהרפורמה במוצרי הטואלטיקה שמטרתה הורדת מחירי הטואלטיקה והגברת התחרות, הוביל שר הכלכלה והתעשייה מר אלי כהן בשיתוף הממונה על ההגבלים העסקיים עורכת דין הגב’ מיכל הלפרין, הסכם לביטול הבלעדיות של הרשתות בקניונים ובמרכזים המסחריים.
דוברת דוברת שר הכלכלה והתעשייה, הגב’ יהל זילברברג, הוסיפה ומסרה לפורטל ‘כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי; מאז כניסת ההסכם לביטול הבלעדיות לתוקף, נפתחו בשלושה מרכזים מסחריים, שתי רשתות פארם הפועלות אחת לצד השנייה ומתחרות על כיסם של הצרכנים.
מבדיקה שערכה המועצה לצרכנות במשרד הכלכלה, נמצא, כי יש פערים של עשרות שקלים במחיר סל מוצרי הטואלטיקה בין הרשתות, לטובתה של רשת B ׁ(בי). במתחם ביג בבאר שבע נמצא, פער של 15% בין רשת סופרפארם לבי, בקניון עזריאלי במודיעין, פער של 7% בין הרשתות ובקניון בת ים פערים של 8% בין הסלים.
◄ להלן מחירי הסל במרכזים המסחריים השונים;
█ מרכז “ביג” בבאר שבע;

█ קניון יוספטל בת ים;

█ קניון עזריאלי מודיעין;

** הערה; בכל עיר סל המוצרים שונה ונקבע לפי המוצרים שנמצאו גם בסניף ׁׂ(B) בי וגם בסניף סופרפארם באותו מקום. מאותה סיבה, מספר המוצרים בכל עיר שונה.
משרד הכלכלה, מתכוון לפעול לבחינת ענפים נוספים מעבר ל’טואלטיקה‘ במטרה להפחית את יוקר המחייה וישתמש בכלים העומדים לרשותו, לרבות הגבלת כוחם של היבואנים הגדולים, הצגת פערי מחירים, קידום הקלות בתקנות יבוא תמרוקים, קידום צרכנות נבונה וכאמור בהחלטה האחרונה בחינת הסדרי בלעדיות בקניונים.