חדשות מאזני הצדק מסחר | תעשייה עובדים | תעסוקה | כוח אדם תחבורה ימית

ביהד לעבודה ידון בעתירת לשכת המסחר בסכסוך עבודה בנמלי הים

כזכור, עד כה, עומדים רציפי הנמלים, שוממים ללא כל פעילות ולא מסייעים ב"הורדת הפקקים" העצוּמים המצטברים מחוץ לנמלי הים של ישראל. לשכת המסחר, טוענת בעתירתה, כי ההסתדרות, מפרה את 'חוק יישוב סכסוכי הודעה' המחייב התראה של 14 ימים לפחות מראש לפני שביתה ◄ סגן נשיאת בית הדין הארצי, השופט אילן איטח, החליט (א') לאחד את עתירת הלשכה, יחד עם עתירת התאחדות התעשיינים.
0
0
כב' השופט אילן איטח סגן נשיאת ביהד הארצי לעבודה, צילום הרשות השופטת© | צילום רקע, נמל אשדוד ©depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
כב’ השופט אילן איטח

סגן נשיאת ביהד הארצי לעבודה כב’ השופט אילן איטח, נעתר ל’לשכת המסחר תל אביב והמרכז’ וקבע דיון מחר (שלישי, י”א בניסן התשפ”ב) הקרוב בעתירתם נגד הכרזת ההסתדרות על סכסוך עבודה ב’נמלי הים’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר.

כזכור, לשכת המסחר תל אביב והמרכז, עתרה בסוף השבוע שעבר (יום שישי האחרון, 8.4.22) אל ‘בית הדין הארצי לעבודה‘ בבקשה להוצאת צווי מניעה זמניים ומיידיים נגד השביתה ב’נמלי הים‘ עליה הכריזה ההסתדרות החדשה בתאריך 6.4.22 בתוקף מיידי.

הודעת סכסוך העבודה והכוונה על שביתה של ההסתדרות (ארגון העובדים הגדול בישראל, המהווה ארגון-גג של איגודים מקצועיים והסתדרותיות וכולל ועדי עובדים המייצגים את רוב העובדים המאוגדים בישראל) באו בתגובה להודעת שרת התחבורה, מירב מיכאלי, כי בכוונתה לעשות שימוש בסמכותה ולאפשר שימוש ברציפים 7-8 ב-חיפה ו-28 ב-אשדוד.

כזכור, עד כה, עומדים רציפי הנמלים, שוממים ללא כל פעילות ולא מסייעים ב”הורדת הפקקים” העצוּמים המצטברים מחוץ לנמלי הים של מדינת ישראל.

לשכת המסחר, טוענת בעתירתה, כי ההסתדרות, מפרה את ‘חוק יישוב סכסוכי הודעה‘ המחייב התראה של 14 ימים לפחות מראש לפני שביתה;

זאת ומאחר שמדובר ב’שביתה פוליטית אסורה‘ כנגד החלטת הריבון, הלא היא; מדינת ישראל, לעשות שימוש ב’תשתית נמלית‘ שעומדת נכון להיום, ריקה ושוממה על מנת לתת פתרון אמת לבעיה הקשה של העומס בנמלי הים הוותיקים.

עורך דין אוריאל לין נשיא לשכת המסחר תל אביב והמרכז ונשיא איגוד לשכות המסחר | ברקע: ספינת משא בנמל | צילום: depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עורך דין אוריאל לין

מטעם איגוד לשכות המסחר, מסרה סמנכל דוברות, תקשורת והסברה הגב’ מיכל אורלי לאתר כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי כאשר ההסתדרות, נגועה בניגוד עניינים אינהרנטי על היא מייצגת הן את עובדי נמל אשדוד הוותיק ואת את עובדי נמל הדרום החדש.

עורך דין אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר, מסר, כי; “חייבים להגיע למצב שבו נכסי המדינהנמלי הים – שהם במרכז פעילות המשק, יעבדו למען המגזר העסקי, למען כלל הציבור ולמען הורדת יוקר המחייה“.

סגן נשיאת בית הדין הארצי, השופט אילן איטח, החליט אתמול (א’) לאחד את עתירת הלשכה, יחד עם עתירת התאחדות התעשיינים וכי יקוים דיון בבקשות לצווי מניעה מחר יום שלישי (12.4.22) בשעה 18:00.

עד למועד הדיון אמורות המדינה וההסתדרות, כמו גם נמלי הים הוותיקים והחדשים וחברות התעבורה הימית באשדוד ובחיפה להעביר את התייחסותן לבקשות.

אל; העתירה של לשכת המסחר נגד נמלי הים אשדוד וחיפה.

אל; החלטת השופט אילן איטח, סגן נשיאת בית הדין הארצי לעבודה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן