חדשות בריאות מחקרי רפואה

בונסאי ביו חושפת טכנולוגיה פורצת-דרך להחלמה של עצמות

הטכנולוגיה, שהומצאה על ידי פרופ' חנה רפפורט מאוניברסיטת בן-גוריון, תוצג ב'כנס MIXiii-BIOMED 2019' ליישומים אורטופדים ורפואה דנטלית ◄ ירון רפפורט, מנכל בונסאי ביו; "הטכנולוגיה הייחודית של בונסאי ביו מאפשרת לנו לאמץ גישה "הוליסטית" לטיפול בבעיות עצם מקומיות. 'PeptOss' מעודד טוב יותר צמיחה של רקמת עצם חסרה ובמקביל משחרר תרופה בריכוז גבוה, ישירות באתר ההשתלה.
0
0
ירון רפפורט, מנכל בונסאי ביו | עיבוד צילום: שולי סונגו
ירון רפפורט, מנכל בונסאי ביו

בונסאי ביו (Bone SciBio) הודיעה, היום (שני, ח’ באייר התשע”ט ) כי היא מציגה את PeptOss, פתרון חדשני לטיפול בעצמות למגוון יישומים ברפואה דנטלית ואורתופדית. המוצר החדש, מקדם יצירה ותיקון של רקמת העצם ומאפשר שחרור מבוקר של תרופות, כמו; אנטיביוטיקה או כימותרפיה, ישירות אל העצם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בונסאי ביו, שנוסדה לאחרונה, תציג את הפתרון החדשני שלה ב”כנס MIXiii-BIOMED 2019” אשר ייערך ב-14-16 במאי במלון דוד אינטרקונטיננטל בעיר תל אביב.

הפעילות הכפולה של PeptOss, הכוללת עידוד צמיחת עצם מצד אחד ושחרור מושהה של תרופות מאידך, הופכת אותו לטיפול מבטיח וחדשני לטיפול בעצם במגוון אינדיקציות אורתופדיות ודנטליות.

האינדיקציה הראשונה היא שימוש בתכשיר שמוטען באנטיביוטיקה לטיפול בפריאימפלנטיטיס (peri-implantitis), תהליך דלקתי הרסני שפוגע ברקמת העצם סביב שתלים דנטליים, ושמשפיע על 30% ממושתלי השיניים תוך 10 שנים מיום ההשתלה.

בעתיד, PeptOss, ישמש לחיזוק עצמות עם בריחת סידן, כדי למנוע שברים ב‘מפרק הירך’ וניתן יהיה גם להטעין אותו בכימותרפיה לטיפול ב-אוסטיאוסרקומה (osteosarcoma), בהליך שיאפשר יעילות מוגברת בשילוב רעילות מופחתת.

PeptOss, שהומצא על ידי פרופ’ חנה רפפורט מהמחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון, מכיל פפטיד קצר וייחודי, PFD5, שמחקה חלבונים מעודדי מינרליזציה הנמצאים במטריצה החוץ-תאית של רקמת עצם.

PFD5, עודד צמיחת עצם ושיפר את האינטגרציה של העצם החדשה עם זו הקיימת

ה‘פפטיד ‘PFD5 יוצר באופן ספונטני סיבים ננומטריים המסתדרים במרחב בצורת הידרוג’ל, ובשילוב חלקיקי סידן זרחתי, מעודד יצירה של המינרל הידרוקסיאפטיט, מרכיב חיוני שמקנה לעצמות את הקשיחות שלהן.

עולה, כי הודות לתכונות הכימיות הייחודיות שלו ניתן להטעין את PeptOss בתרופות מסוימות, באופן שיאפשר שחרור מבוקר במהלך מספר שבועות, ישירות באתר ההשתלה.

פרופ' חנה רפפורט מהמחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון ממציאת PeptOss
פרופ’ חנה רפפורט

BGN Technologies, חברת הטכנולוגיות של ‘אוניברסיטת בן-גוריון בנגב’, רשמה פטנטים עבור הטכנולוגיה.

בניסויים פרה-קליניים, PFD5, עודד צמיחת עצם ושיפר את האינטגרציה של העצם החדשה עם זו הקיימת, והמוצר פעל 80% טוב יותר מאשר בקבוצת הביקורת.

מנכל בונסאי ביו, מר ירון רפפורט,  הסביר; “הטכנולוגיה הייחודית של בונסאי ביו מאפשרת לנו לאמץ גישה “הוליסטית” לטיפול בבעיות עצם מקומיות.

בניגוד למרבית המוצרים הקיימים היום בשוק תחליפי העצם המוערך ב- 4.5 ביליון דולר, אשר מעניקים תמיכה מבנית בלבד לצמיחה איטית של עצם.

‘PeptOss’ מעודד טוב יותר צמיחה של רקמת עצם חסרה ובמקביל משחרר תרופה בריכוז גבוה, ישירות באתר ההשתלה.

בצורה זו, למעשה, מושג טיפול אפקטיבי ומהיר יותר מחד ומנגד מופחתת משמעותית הרעילות הנובעת מכמויות גדולות של תרופה הנדרשת בטיפול סיסטמי בלבד.

למרות שניסויים קליניים הדרושים לאישור המוצר על ידי ה- FDA, עדיין לפנינו, אנו מעודדים מתגובות רופאי השיניים ברחבי העולם עימם נפגשנו המחזקים את הצורך ב- PeptOss כפתרון חדשני לבעיה הבלתי פתורה, פרי-אימפלנטיטיס, שממדיה הולכים ותופחים משנה לשנה”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן