אינטרנט חדשות חדשות צרכנות

אתר מאסטר שופ של חברת י. מאור פיננסים, ייקנס ב-1,823,988 ₪

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, על כוונתה להטיל קנס בסך 1,823,988 ₪ על י. מאור פיננסים בע”מ (אתר מאסטר שופ | www.m-sshop.co.il) בגין הטעיית הצרכנים באשר למועד אספקת המוצרים, אי גילוי פרטים מלאים על העסקה וכן, אי ביטול עסקה במועד ו-אי החזרת הכסף לצרכן במועד הקבוע בחוק ◄הזמנות רבות לא סופקו במועד המובטח, וצרכנים שביקשו לבטל העסקה, לא נענו. גם לא ביטלו העסקאות ובעיקר לא הוחזר לצרכנים כספם.
0
0
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן וראש אגף חקירות ומודיעין, ברקע: קניות מקוונות באינטרנט | צילום: Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אניטה יצחק, קניות מקוונות

חברת י. מאור פיננסים בעירבון מוגבל, מופיע ב’מרשם החברות’ שם הבעלים היחיד של החברה, הוא; איאד מתאני (اياد متاني) חוץ ממבחר המוצרים באתר שלו אתר מאסטר שופ, נמכרים מוצרים ממגוון גדול של קטגוריות, כגון; מוצרים לבית, מוצרי חשמל, אופנה, טיפוח ועוד. ב חברת י. מאור פיננסים, יודעים לספר, כי ב’אתר מאסטר שופ’ כי; “אנו מרגישים שאתם שותפים שלנו למהלך הורדת יוקר המחיה בישראל. ממש שובה את הלב. אז זהו, כעת נודע שהוא גם שובר את הלב ובעיקר את החסכונות שלך.

 רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

ב’רשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן‘ הבינו מיד עם מי יש להם עסק לאחר שעל שולחנה של סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, הגב’ אניטה יצחק, נערמו תלונות רבות של צרכנים תמימים, לאחר שהזמינו דרך ‘אתר מאסטר שופ‘ בבעלות חברת י. מאור פיננסים.

התברר, כי: “החברה, ביצעה מגוון רחב של הפרות כלפי הצרכנים, החל מאי-אספקת המוצרים בזמן שנקבע, אי ביטול העסקה במועד והטעיה בתנאי הביטול שהחוק, מאפשר.

היום (יום רביעי, ג’ בשבט התשפ”ג) הודיעה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, על כוונתה להטיל קנס בסך 1,823,988 ₪ על י. מאור פיננסים בע”מ (אתר מאסטר שופ | www.m-sshop.co.il) בגין הטעיית הצרכנים באשר למועד אספקת המוצרים, אי גילוי פרטים מלאים על העסקה וכן, אי ביטול עסקה במועד ו-אי החזרת הכסף לצרכן במועד הקבוע בחוק.

לטענת הרשות, הזמנות רבות לא סופקו במועד המובטח, וצרכנים שביקשו לבטל את העסקה לא נענו – חברת י. מאור פיננסים וגם לא ביטלה את העסקאות כנדרש בחוק ובעיקר לא החזירה לצרכנים את כספם.

מנהל תחום דוברות, תקשורת, הסברה והדרכת קהילה עורך דין דודו אבן חן, מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי “לחברה אין הפרות קודמות ולכן, ה’עיצום הכספי‘ הופחת בשיעור של 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה; 2,279,985 ₪ והוא פָּחַתָּ ל-1,823,988 ₪).

יודגש, כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן, לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

החקירה החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות שהתקבלו מצרכנים, מן החקירה, עולה, כי: החברה, עוסקת במכירת מוצרים שונים באמצעות אתר החברה בכתובת www.m-sshop.co.il, באתר, נמכרים מוצרים ממגוון גדול של קטגוריות, כגון; מוצרים לבית, מוצרי חשמל, אופנה, טיפוח ועוד.

 אי אספקת המוצרים במועד שנקבע;

החקירה העלתה, כי לגבי עשרות צרכנים, בזמן ביצוע העסקה באתר, החברה, התחייבה לספק את המוצרים בתוך מספר ימים מוגדר ומוסכם – אך לא עשתה זאת, ולא סיפקה את המוצרים במועד.

אי אספקת המוצרים במועד מהווה דבר העלול להטעות את הצרכן בפרט מהותי בעסקה – מועד ההספקה.

אי גילוי פרטים שונים על אודות העסקה, לפני העסקה ולאחריה;

חברת י. מאור פיננסים, לא גילתה באתר החברה, פרטים שונים המחויבים בגילוי ב’שיווק מרחוק‘ דבר המהווה הפרה.

בנוסף, הוראות החוק קובעות, כי לאחר ביצוע עסקת מכר מרחוק (מכר באינטרנט) על כל עוסק לספק לצרכן מסמך אשר יכלול את הפרטים המלאים של העסקה וזאת לא יאוחר ממועד אספקת המוצר.

נמצא, כי חברת י. מאור פיננסים, מסרה במועד ההתקשרות אישור הזמנה וחשבונית – אך החסירה פרטים רבים, כגון; שם היצרן, ארץ הייצור, תכונות עיקריות של המוצר, מידע בדבר האחריות למוצר ואת הדרכים בהם יכול הצרכן לבטל את העסקה. אי מסירת פרטים אלו במסמך, בכל עסקה שבוצעה מהווה הפרה.

אי ביטול עסקה במועד;

חוק הגנת הצרכן, קובע, כי בעסקת מכר מרחוק, רשאי הצרכן לבטל עסקה מיום עשיית העסקה ועד 14 ימים מיום קבלת המוצר (או מיום קבלת מסמך הגילוי לפי המאוחר).

בנוסף, על החברה להשיב לצרכן את כספו תוך 14 ימים מיום הביטול.

החקירה, העלתה, כי הצרכנים, פנו בדרכים שונות בכדי לבטל את העסקה במועד הקבוע בחוק, אך החברה, לא ביטלה את העסקה במועד ולא השיבה להם את כספם בהתאם להוראות החוק.

הטעיה בתנאי הביטול של העסקה;

נמצא, כי בתקנון האתר, קיימות התניות וקביעות העלולות להטעות צרכן במידע מהותי לגבי תנאי הביטול של העסקה, למשל; נקבע, כי בהחזרת מוצר פגום יש לשלם דמי ביטול למרות שהחוק אוסר זאת.

נקבע, כי החזרת המוצר תהיה על חשבון הלקוח – אך בהחזרת מוצר פגום, אין הצרכן צריך לשאת בתשלום זה.

נקבע, כי ניתן להחזיר מוצרי לבוש תוך יומיים למרות שבעסקת מכר מרחוק החוק, מאפשר להחזיר מוצרים מסוג זה בתוך 14 ימים ועוד.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה, כי;החברה ביצעה מגוון רחב של הפרות כלפי הצרכנים, החל מאי אספקת המוצרים בזמן שנקבע, אי ביטול העסקה במועד והטעיה בתנאי הביטול שהחוק מאפשר.

עולם הסחר המקוון, הלך והתרחב בשנים האחרונות והרשות שמה לעצמה את תחום זה כיעד אכיפה בסדר עדיפות גבוה, עסקה במרחב המקוון מורכבת יותר בעבור הצרכן והפער במידע בין עוסק לצרכן במרחב זה גדול יותר.

הרשות ממשיכה בעבודתה במאבקה להגנה על ציבור הצרכנים ולמיצוי הדין כנגד המפרים“.

סעיפי חוק הגנת הצרכן, לפיהם חברת י. מאור פיננסים בעירבון מוגבל, נמצאה מְפֵרָה;

  • סעיף 2(א)(3) – איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי, מועד ההספקה מהווה עניין מהותי.
  • סעיף 2(א)(21) – איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי, תנאי הביטול של העסקה, מהווה עניין מהותי.
  • סעיף 14ג– בשיווק מרחוק, חייב העוסק לגלות פרטים שונים על אודות העסקה, לפני העסקה ולאחריה.
  • סעיף 14ה – אי ביטול עסקה בהתאם לחוק.
0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 71, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-8 נכדים; כפיר-שלמה, רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-76

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות יום העצמאות ה-76

תפילה ליום העצמאות 76

דילוג לתוכן