חדשות בריאות כלבים

ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית ודא חיסון כלבך

ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית בישראל, קורא לאור התפשטות מחלת ה'כלבת' בימים האחרונים, יש לוודא חיסון כלבכם מיד. אין להתיר לכלבים לשוטט לבד מחוץ לבית ללא בעלים ויש להקפיד להוליכם ברצועה. במקרה של התקלות עם כל חיית בר, יש להתרחק בזהירות, חיית בר בריאה אינה תוקפת אלא בורחת מבני אדם.
0
0
ודא חיסון כלבך ממחלת הכלבת | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית בישראל: ודא חיסון כלבך ממחלת הכלבת | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית בישראל, קורא היום (רביעי, י”ח בכסלו התשע”ח)  לאור התפשטות ‘מחלת הכלבת’ בשנה האחרונה ובפרט גם היום בו דווח על שני מקרי כלבת אותר תן נגוע בכלבת במושב גדעונה שבמועצה האזורית גלבוע ובעיר עפולה, בה נמצא כלב נגוע בכלבת ובימים האחרונים בצפון הארץ, בהם אותרו בסך הכל עשרות רבות של בעלי חיים נגועים בכלבת. הארגון,  קרא לוודא מיד את חיסון כלבך.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

‘ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית בישראל’ בראשות הווטרינר דוקטור שלי עינב, אומר בתגובתו בעקבות אירועי הימים האחרונים ב”ענייני הכלבת” והתפשטות המחלה המסוכנת, כי; “עקב כניסת בעלי חיים נגועים בכלבת דרך הגבול הצפון–מזרחי של מדינת ישראל, מבקש ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית בישראל, מן האזרחים לגלות אחריות ולוודא, כי כלבי הבית שלהם מחוסנים.

במידה וקיים ספק, יש לפנות בהקדם למרפאות רופאי ארגון הווטרינרים לחיות הבית בישראל ולבדוק, כי בעל החיים אכן חוסן. אם לא, יש לחסנו על פי הוראת הרופא הווטרינר“.

מנכל קרבט & וייס, סוכנות בוטיק לייעוץ וניהול תקשורת, יחסי ציבור ותוכן, הגב’ מאיה קרבט, הוסיפה ומסרה מידע חיוני מטעם ‘ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית בישראל’ אל פורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’, ממנו עולה התראה מועילה, כי; אין להתיר לכלבים לשוטט לבד מחוץ לבית ללא בעלים ויש להקפיד להוליכם ברצועה.

 אם אתם או כלבכם הותקפתם על ידי חיית בר, יש לפנות מיד לצורך קבלת טיפול רפואי

במקרה של התקלות עם כל חיית בר, יש להתרחק בזהירות, משום ש‘חיית בר’ כשהיא בריאה, היא אינה תוקפת אלא בורחת מבני אדם. להבדיל מחיית בר שמתקרבת ומנסה לתקוף, התנהגות שכזו מהווה סממן מובהק, כי החיה שכזו עלולה להיות נגועה במחלת כלבת.

אם אתם או כלבכם הותקפתם על ידי חיית בר, יש לפנות מיד לצורך קבלת טיפול רפואי, תוך אספקת מידע רב ככל שניתן על בעל החיים הפוגע.

דר’ דליה נבות-מינצר, עם דר’ ביבאנה חזן, יוצרי ערך כלבת – Rabies ב’ויקירפואה’ על כלבת היא מחלה זיהומית של מערכת העצבים המרכזית. למרות האופטימיות שבגילוי החיסון ופיתוח תרכיבי חיסון מתקדמים, יעילים ומעוטי תופעות לוואי, איום הכלבת עדיין לא חלף מהעולם ומתברר שגם לא מישראל.

הסיכוי של אדם או חיה שחלו לשרוד נותר קרוב לאפס ועצירת ההפצה של המחלה תלויה גם במדיניות בין-ארצית ובין-לאומית. הדרך היחידה למנוע מקרי כלבת היא חיסון מערכתי של חיות הבר, חיסון של בעלי החיים הביתיים, ערנות גבוהה לגבי תחלואה בחיות, חיסון שלפני חשיפה לאנשים המצויים בסיכון וחיסון שלאחר חשיפה לכל אדם שאולי נחשף לנגיף.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן