חדשות בריאות לב וכלי דם

אי ספיקת לב ויתר לחץ דם ריאתי שירות חדש במרכז הרפואי פדה פוריה

דר' מיכאל גבריאלי עומד בראש השירות החדש של מערך הלב על שם לידיה וקרול קיטנר, לאה ובנימין דוידאי במרכז הרפואי פדה פוריה; "בתחום יתר לחץ דם ריאתי, שבו התמחיתי, אנחנו יודעים ששילוב של אי ספיקת לב ויתר לחץ דם ריאתי מהווה סכנת חיים" ◄ זו מחלה נדירה שיש לה טיפול ספציפי. הדרך היחידה לזהות אותה היא באמצעות צנתור אבחנתי שנקרא צנתור ימני שאנחנו מבצעים היום במערך הלב. באמצעות הצנתור הזה אנחנו יכולים לזהות ולאבחן האם יש לחץ דם ריאתי ומה חומרתו, ולהתחיל טיפול מתאים". הוסיף וסיכם ד"ר גבריאלי.
0
0

חיזוק משמעותי מכל הלב הגיע אל המרכז הרפואי פדה פוריה, מעתה דר’ מיכאל גבריאלי, יעמוד בראש שירות חדש שנפתח ב’מערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה’ אי ספיקת לב ויתר לחץ דם ריאתי על שם לידיה וקרול קיטנר, לאה ובנימין דוידאי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

דר’ גבריאלי הגיע אל מרכז הרפואי פדה-פוריה, לאחר 21 שנים בהם שימש כקרדיולוג בכיר ב-מערך הקרדיולוגי בבית החולים כרמל בעיר חיפה.

לאחרונה, ריכז דר’ גבריאלי שם את תחום ‘אי ספיקת לב ולחץ דם ריאתי‘ בעברית; ילד”ר, בלעז: Pulmonary Hypertension) הוא סוג של יתר לחץ דם שמשפיע על עורקי הריאות והצד הימני של הלב..

בין השנים 2017-2018 עבר דר’ גבריאלי , השתלמות עמיתים בתחום של יתר לחץ דם ריאתי, בעיר פריז, צרפת.

אי ספיקת לב היא תסמונת (אוסף של תסמינים) שכיחה, המתפתלת על רקע ירידה ב-יכולת שריר הלב לתפקד כסוג של משאבה ולהזרים דם לצורך תפקוד מיטבי של מערכות הגוף.

פגיעה ב’תפקוד הלב‘ עלולה להיגרם כתוצאה ממחלות לב כגון; התקף לב או דלקת של שריר הלב, אך לעיתים התסמונת מופיעה ללא כל סיבה ברורה.

מחלות לב, כגון; התקף לב או דלקת של שריר הלב, עלולות לפגוע בתפקוד הלב ולגרום לאי ספיקת לב. המחלה, מתבטאת לרוב בקשיים במאמץ, קוצר נשימה, בצקות וחולשה.

דר’ מיכאל גבריאלי; “בתחום יתר לחץ דם ריאתי, שבו התמחיתי, אנחנו יודעים ששילוב של אי ספיקת לב ויתר לחץ דם ריאתי – מהווה סכנת חיים.

דר’ מיכאל גבריאלי, מציין, כי; “מספר החולים הסובלים מאי ספיקת לב הולך ועולה, במסגרת השירות החדש.

נבצע מעקב הדוק אחר חולים אלה, מתוך מטרה לעכב את התקדמות המחלה, להאריך את משך החיים, לשפר את איכות החיים ולמנוע אשפוזים חוזרים.

בנוסף פתחנו ‘מרפאה לאי ספיקת לב‘ במסגרתה נבצע מעקב ואבחון של חולים בקהילה, על מנת שנאתר בזמן חולים קשים הזקוקים לטיפולים מתקדמים באי-ספיקת לב, כדוגמת השתלת לב מלאכותי.

בשנה הקרובה 2022 נתחיל בהשתלות לב מלאכותי אצלנו ב’מערך הלב של המרכז הרפואי פדה-פוריה‘.

“בתחום יתר לחץ דם ריאתי, שבו התמחיתי, אנחנו יודעים ששילוב של אי ספיקת לב ויתר לחץ דם ריאתי – מהווה סכנת חיים.

ישנם גם מקרים של חולים שסובלים מיתר לחץ דם ריאתי ראשוני.

זו מחלה נדירה שיש לה טיפול ספציפי. הדרך היחידה לזהות אותה היא באמצעות צנתור אבחנתי שנקרא; ‘צנתור ימני‘ שאנחנו מבצעים היום במערך הלב.

באמצעות הצנתור הזה, אנחנו יכולים לזהות ולאבחן האם יש לחץ דם ריאתי ומה חומרתו, ולהתחיל טיפול מתאים”. הוסיף וסיכם דר’ גבריאלי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן