חדרה ירושלים פלילים

אילן אברמוב מואשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והתחזות

גיבור 'המתחזים' ששוּדרה בקשת 12 הגיעה לקיצה; הנאשם ב"עוקץ" כלכלי ורומנטי אילן אברמוב נהג לספר על קשריו כביכול עם דמויות מוכרות ובעלות מעמד חברתי וכלכלי הוא היה מפתיע כשנהג להחזיר חלק מן הכספים שהושקעו אצלו למתלוננים, כמצג שווא לפיו מדובר ב"רווחים מההשקעה", בדרך זו, שימר הנאשם אברמוב את אמונם של המתלוננים וגרם להם להשקיע סכומים נוספים. שכר דירת פאר בעיר ירושלים בשכר דירה של 15,000 ₪ בחודש).
0
0
אילן אברמוב ש'עקץ' אנשים ונחשף ב"המתחזים" תוכנית תחקירים הטלוויזיונית של 'קשת 12' | ברקע: חנות טבע נט | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אילן אברמוב

נגד אילן אברמוב בן 52, הוגש היום (שלישי, כ”ו כסלו תש”פ) באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) כתב אישום חמוּר בגלל “עוקץ” שכלל קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה מתן צ’קים ללא כיסוי, עבירות מס והלבנת הון וכן עבירות על פי ‘פקודת פשיטת הרגל’ בהיקף כספי של כ-7.5 מיליון ₪ לפחות ועבירות נוספות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מיודענו הנאשם אילן אברמוב נחשף לציבור בתכנית תחקירים דוקומנטרית טלוויזיונית ‘המתחזים’ בהנחיית העיתונאי חיים אתגר, הובא סיפורו של אילן אברמוב אשר ‘עקץ’ יחידים, יחידות ומשפחות במיליוני והותיר אותם עם לב מרוסק ועם חובות כבדים.

‘המתחזים’ שוּדרה בעבר בערוץ 2 אצל הזכיינית של שידורי “קשת” והחל מ-2017, התכנית ‘המתחזים’ המצליחה משודרת בקשת 12.

מן החקירות וחומר הראיות אשר נאסף עולה, כי בניגוד להצהרות אברמוב הנאשם ל’כונס הרשמי‘ הוא ניהל חברה בשיתוף עם אחרים, תוך הסתרת חלקו בה, קיבל סכומים גבוהים מדי חודש (ואף שכר דירת פאר בעיר ירושלים בשכר דירה של 15,000 בחודש).

תוך הסתרת הכנסות אלו מן הכונס הרשמי, פעל באמצעות חשבון בנק של בת זוגו באותה עת ואף עשה שימוש בהמחאות (צ’קים) שנמשכו מחשבונה של בת זוגו דאז ושל אחרים, עסק ב’הימורים‘ בסכומים העולים על 3.5 מיליון ₪.

בפרק של “המתחזים” שישודר ביולי 2019, הובא גם סיפורה של רקפת דור, מי שהייתה גם היא בת הזוג של אברמוב במשך כשנתיים וחצי, עד שיום אחד היא גילתה, כי הוא נעלם והותיר אותה בחובות גדולים.

בקטע מתוך התכנית סיפרה דור, על הרגע בו הבינה שאברמוב, הוליך אותה שולל; “אני מגיעה למצב שאין לי כסף ללכת לסוּפר. החשבון מתרוקן, חוזרים צ’קים, אין לי יותר כרטיסי אשראי, אין לי כלום”.

כל זאת עשה הנאשם אברמוב בעת שעומדים כלפיו חובות בסך של מעל 12 מיליון ₪, אשר בגינן הגיש בקשה לפשיטת רגל בחודש אפריל 2017 וביום 19/6/17, ניתן נגדו צו כינוס.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך דין הדס עמיר נציג פרקליטות מחוז ירושלים, החל משנת 2015 ועד לאוגוסט 2018, יצר הנאשם אילן אברמוב (אשר הציג עצמו לעתים בשם; “לוני אברהם“) קשר חברות עם מספר אנשים על בסיס אמון שרכש לאחר, שהציג עצמו בכזב כיוזם ומנהל פרויקטים ועסקאות שונות.

אילן אברמוב, כלל לא השקיע את הכספים כפי שתיאר… אלא השתמש בהם לצרכיו האישיים

רקפת דור, שאיבדה מ"תרגיל העוקץ" של אילן אברמוב, כ-6 מיליון ₪ | צילום מסך ערוץ 12 | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
רקפת דור, נעקצת

עסקאות אלו היו הקשורים בחלקם לחנות “טבע נט” ממוקמת ברחוב אגריפס 99 בירושלים, הנמצאת, לכאורה, בבעלותו ושכנע את המתלוננים להשקיע באמצעותו את כספם באותם עסקאות ופרויקטים באופן שיניב להם תשוּאות גבוהות, כביכול.

כמו כן, הציג עצמו הנאשם אברמוב כבעלים של “חניון השומרון” הצמוד לחנות “טבע נט” וכן בעל קרקעות בעיר חדרה.

דוברת מחוז ירושלים באגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים הגב’ אפרת אורן, מסרה לאחר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי הנאשם אברמוב, טען בפניהם, בכזב, שבעבר השקיעו דרכו אנשים אמידים.

כמו כן, נהג אברמוב לספר על קשריו המסועפים כביכול עם דמויות מוכרות ובעלות מעמד חברתי וכלכלי.

הנאשם אברמוב היה מפתיע כשנהג להחזיר חלק מן הכספים שהושקעו אצלו למתלוננים, כמצג שווא לפיו מדובר ב”רווחים מההשקעה“.

לטענת התביעה בדרך זו, שימר הנאשם אברמוב את אמונם של המתלוננים וגרם להם להשקיע סכומים נוספים.

בפועל מדובר היה בכספים שהשקיעו מתלוננים אחרים או בכספים של “טבע נט“. הנאשם אילן אברמוב התברר כלל לא השקיע את הכספים כפי שתיאר אלא השתמש בהם לצרכיו האישיים.

בין ההוצאות האישיות של הנאשם אילן אברמוב, היו; הימורים בחנות פיס של ב.ב. ברחוב אגריפס, ואף ביצע פעולות רבות אשר נועדו להסתיר או להסוות את מקור הרכוש האסור, את זהות בעלי הזכויות בו, את מקומו, את תנועותיו ואת עשיית הפעולות בו ובכך ביצע עבירות של הלבנת הון, בהיקף כספי של כ – 7.5 מיליון ₪  לפחות.

החקירות בוצעו במשותף על ידי משטרת ישראלמפלג הונאה ו-פשיעה כלכלית ירושלים, היחידה הארצית לחקירות בכונס הרשמי ופקיד שוּמה חקירות ירושלים ב’רשות המסים‘.

אל כתב אישום אילן אברמוב.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן