חדשות כאן ישראל נדל"ן

איכות השלטון העתירה נגד השר כחלון על מינוי דורון אוזן היום בבגץ

התנועה לאיכות השלטון, טוענת בעתירתה נגד השר משה כחלון, על מינוי דורון אוזן מתפקיד יושב ראש הועדה המרחבית לתכנון ובניה "שרונים"כי; המועמד, הצהיר תצהיר שקר על מנת לזכות בתפקיד ותוך זלזול מוחלט ב-הליך שיפוטי שנעצר אך ורק בשל התפטרותו של המועמד שכעת מונה מחדש. כל אלה מחייבים את ביטול מינויו של אוזן או לחלופין - פתיחה בחקירה פלילית נגדו בגין תצהיר השקר שהגיש בהליך מינויו לתפקיד מלכתחילה, ועל כן עתרה התנועה לבגץ.
0
0
דורון אוזן יושב ראש הועדה המרחבית לתכנון ובניה 'שרונים' עם השר משה כחלון | רקע: לוגו התנועה לאיכות השלטון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דורון אוזן עם משה כחלון

בית המשפט הגבוה לצדק (בגץ) יידון הבוקר (יום חמישי, י”ז בסיון התשע”ט) בעתירת ‘התנועה לאיכות השלטון’ הדורשת להורות לשר האוצר מר משה כחלון, להדיח את דורון אוזן מתפקיד יושב ראש הועדה המרחבית לתכנון ובניה “שרונים”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

התנועה לאיכות השלטון, טוענת בעתירתה נגד השר כחלון, כי; “מדובר בשר בממשלת ישראל, נבחר ציבור, שמעל בחובותיו המנהליות כלפי כלל אזרחי ישראל ומינה מינוי פוליטי של עסקן מפלגה (“כולנו“) המקורב אליו לתפקיד בכיר – תוך ידיעה ברורה שעסקן פוליטי זה, שיקר בעבר בתצהיר על מנת להתקבל לתפקיד ואף נאלץ לעזוב את תפקידו בעבר בשל כך”.

מהרקע לעתירת התנועה לאיכות השלטון, ששמה בראש מאבקה; “לפעול למיגור השחיתות הציבורית, לניהול הראוי של כספי הציבור ולפירוק הריכוזיות החונקת את המשק” – כי  לאחר בחירות 2015, דרש שר האוצר מר כחלון וקיבל תחת אחריותו את כלל הסמכויות להפעלת מנהל התכנון, “ארגז כלים” בעזרתו, יוכל להיאבק ב‘משבר הדיור’ במדינת ישראל.

אולם בחלוף הזמן, טוענת התנועה לאיכות השלטון, התברר, כי השר כחלון, הפך את אותו מ”ארגז כלים” ל”ארגז של מינויים פוליטיים” כשמינה בכירים במסגרת קמפיין הבחירות שלו, בעלי זיקה פוליטית ישירה אליו ואל מפלגתו, לתפקידי מפתח.

אם לא מספיק שאותם מינויים, נעשו כמסע לחלוקת “צ’ופרים” למקורביו, מאוחר יותר התברר שחלק מאותם מקורבים, שיקרו בתצהירם ו-לא דיווחו על הקשרים בינם לבין השר כחלון.

בין אותם פעילים נמנה גם מר דורון אוזן, שמונה לתפקיד יושב ראש ‘הוועדה המרחבית לתכנון ולבנייה שרונים’.

לאחר עתירה לבית המשפט הגבוה לצדק שהגישה התנועה בעניין, הודיע מר אוזן במאי 2017, על התפטרותו, מה שהוביל לסיום ההליך בבגץ בטענה, כי אין מקום להורות על פתיחה בחקירה פלילית משום שמר אוזן, סיים את תפקידו.

█  התנועה לאיכות השלטון; מינוי זה מעביר לכלל הציבור, מסר של לגיטימציה לנורמות של נפוטיזם ושל התעלמות מרשויות החוק…”

בתנועה לאיכות השלטון, הורמו גבות לאחר שלהפתעת הכל, מספר חודשים בלבד לאחר שהוסר ממנו האיום ב‘חקירה פלילית’ מונה שוב מר אוזן ניחשתם ל… אותו התפקיד בדיוק על ידי שר האוצר חבר כנסת משה כחלון.

– זאת למרות הקביעה הברורה של בית המשפט, כי ההליך הסתיים רק משום שמר אוזן למעשה כבר אינו ממלא עוד את תפקידו.

דוברת התנועה לאיכות השלטון, הגב’ תום שחר-זהרי, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי עוד נכתב בעתירה לבגץ; “התנהלותו של השר כחלון אשר מינה מחדש את אוזן, זמן קצר לאחר סיום ההליך המשפטי בעניינו ומתוך מניע פוליטי, הינה בלתי סבירה בעליל.

כן, היא עולה, “כדי חריגה מסמכות ופוגעת באמון הציבור שרואה כיצד שר ממנה את מקורביו תוך עבירה על החוק ותוך פגיעה בעיקרון השוויון.

המינוי מהווה אנטיתזה לחובת הגנה על טוהר המידות, היושר והיושרה של השירות הציבורי ומהווה זלזול בממשלה, בהלכותיו של בית המשפט ובציבור כולו.

אף חמור מכך, מינוי זה מעביר לכלל הציבור, מסר של לגיטימציה לנורמות של נפוטיזם ושל התעלמות מרשויות החוק.

המסר המועבר לציבור הוא מסר בעייתי ביותר ולפיו אין כל פסול במינוי של מועמד בעל זיקה פוליטית, לאחר שהמועמד, הצהיר תצהיר שקר על מנת לזכות בתפקיד ותוך זלזול מוחלט ב-הליך שיפוטי שנעצר אך ורק בשל התפטרותו של המועמד שכעת מונה מחדש.

כל אלה מחייבים את ביטול מינויו של אוזן או לחלופין – פתיחה בחקירה פלילית נגדו בגין תצהיר השקר שהגיש בהליך מינויו לתפקיד מלכתחילה, ועל כן, עתרה התנועה לאיכות השלטון, אל בגץ“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן