הביס והכיס חדשות מסחר | תעשייה

איגוד לשכות המסחר: כלכלת ישראל ירדה ב-מדד IMD לשנת 2020

הידרדרות של 2 מקומות למקום ה- 26 ◄ נשיא איגוד לשכות המסחר: "המגזר העסקי מתייצב כיום בפני אתגרים היסטוריים ויוצאי דופן בחומרתם. על קברניטי המשק לשנות את תנאי היסוד על בסיסם פועל כיום המגזר העסקי כולו; באיזון שצריך להיות קיים בין זכויות העובדים והגנות הצרכנים, יש כיום להטות את הכף לטובת חופש הפעולה במגזר העסקי".
0
0
אוריאל לין עורך דין, נשיא לשכת המסחר תל אביב והמרכז ונשיא איגוד לשכות המסחר | רקע: גרף כלכלי לצלילת הכנסות איש עסקים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אוריאל לין

איגוד לשכות המסחר, המייצג את מכון IMD בישראל, הודיע אתמול (שלישי, כ”ד בסיון התש”פ) כי כלכלת ישראל, ירדה 2 שלבים אל המקום ה- 26 בשנת 2020 (לעומת 24 בשנת 2019) מבין 63 מדינות מפותחות, במדד התחרותיות של מכון המחקר השוויצרי IMD.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מאגף כלכלה של איגוד לשכות המסחר, ביקשו להבהיר, כי הנתונים נאספו בכל העולם ערב התפרצות נגיף הקורונה ועובדו במהלך חודש מרץ (לפני הסגר העולמי).

מכון המחקר IMD, הוא אחד ממוסדות המחקר הנחשבים בעולם שבוחן אחת לשנה את מידת כושר התחרות בין הכלכלות הלאומיות על בסיס קריטריונים שונים.

מדד התחרותיות העולמי שמתפרסם מדי שנה על ידי מכון IMD, מדרג 63 מדינות על פי פרמטרים כלכליים שונים ומתבסס על נתונים שנאספו מגופים עסקיים בעולם, ביניהם איגוד לשכות המסחר בישראל.

המדד בוחן את ביצועי המדינות על פי 4 פרמטרים; חוסן כלכלי, יעילות העסקים, מערכות התשתיות ויעילות ממשלתית.

בראש הדירוג העולמי, מופיעות; סינגפור, המדורגת ראשונה ואחריה; דנמרק, שוויץ, הולנד, הונג-קונג ו-שבדיה. בתחתית הדירוג ממוקמות; ירדן, דרום-אפריקה, קרואטיה,  מונגוליה, ארגנטינה ו-ונצואלה, המדורגת אחרונה.

מניתוח איגוד לשכות המסחר את נתוני מדד IMD, עולה, כי החוזקות של כלכלת ישראל, מתבטאות בדירוגה במקום הראשון בסעיף יצוא שירותי הייטק, בדומה לאשתקד;

במקום הראשון לעומת השני בשנה שעברה בסעיף השקעה במחקר ופיתוח כאחוז מהתוצר; דירוג במקום השלישי בסעיף הוצאה ציבורית על חינוך (כאחוז מהתוצר) לעומת המקום ה- 4 אשתקד; בסעיף המודד את ההשקעות הישירות מחו”ל (כאחוז מהתוצר), ישראל מדורגת במקום ה-6 בשנת 2020 בדומה לשנה שעברה.

מנגד, הדירוגים הנמוכים של ישראל, מתבטאים בדירוג במקום 48 בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה, ירידה של 2 שלבים לעומת שנה שעברה; דירוג במקום 54 בגירעון הממשלתי, לעומת 49 בשנת 2019;

נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין לין; “המגזר העסקי הוא זה שמייצר את מקומות העבודה. אם לא נדע להוריד את רמת האבטלה ולייצר מקומות עבודה חדשים לא יהיה לצרכנים כח קנייה“.

סמנכל דוברות, תקשורת והסברה של איגוד לשכות המסחר, הגב’ מיכל אורלי, מוסיפה לאתר  ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; בדירוג יוקר המחיה נמצאת ישראל במקום 52, ללא שינוי לעומת 2019;

בסעיף יצוא סחורות כאחוז מהתוצר. מדורגת ישראל במקום ה-56 בשנת 2020 לעומת 57 בשנת 2019; בסעיף מחירי הדלק נמצאת ישראל במקום ה-59 לעומת מקום 56 בשנת 2019.

ב’מכון המחקר IMD‘ מציינים, כי על ישראל להתמודד עם האתגרים הבאים, על מנת לשפר את מעמדה בשנים הבאות;

  • שיקום הכלכלה לאחר משבר הקורונה,
  • הורדת מספר המובטלים,
  • צמצום הגירעון הממשלתי,
  • תמיכה במגזר העסקי לטובת חזרה ליעילות,
  • הגדלת הפריון במשק.

נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין, אמר; “המגזר העסקי בישראל, מתייצב לפני אתגרים היסטוריים, יוצאי דופן בחומרתם. על מנת שישראל, תוכל לשמור על כושר התחרות וגם לחזור לצמיחה מואצת של המשק לא יהיה די בסיוע תקציבי.

על קברניטי המשק להבין שעליהם להתמודד עם שינוי בתנאי היסוד שעל בסיסם מתפקד המגזר העסקי בישראל“.

עוד לדבריו של עורך דין לין; “באיזון שצריך להיות קיים בין זכויות העובדים והגנות הצרכנים, יש כיום להטות את הכף לטובת חופש הפעולה במגזר העסקי. טעות חמורה היא לחשוב שיש מקום להפרדה בין האינטרס של הצרכנים לבין האינטרס של המגזר העסקי.

המגזר העסקי הוא זה שמייצר את מקומות העבודה. אם לא נדע להוריד את רמת האבטלה ולייצר מקומות עבודה חדשים לא יהיה לצרכנים כח קנייה“.

◄ להלן, ניתוח דירוג ישראל על פי ארבעת הפרמטרים המרכזיים במדד.

__________

IMD World Competitiveness Center –

International Institute for Management Development Lausanne Switzerland

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן