כאן באר שבע

אושרו 4100 יח”ד בשכונת הרקפות בעיר באר שבע

הותמ"ל, אישרה את תכנית רשות מקרקעי ישראל ועיריית באר שבע לשכונת הרקפות בצפון העיר להקמת 4100 יח"ד ◄ השכונה החדשה תאפשר הגדלת היצע פתרונות הדיור בעיר, בתמהיל מגוון של יחידות דיור בבנייה רוויה ובבניה צמודת קרקע.
0
0
ראש העיר באר שבע, מר רוביק דנילוביץ’ | אילוסטרציה: עיריית באר שבע
ראש העיר באר שבע, מר רוביק דנילוביץ’ | אילוסטרציה: עיריית באר שבע

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ”ל) בראשותו של מר ערן ניצן, סגן ראש אגף תקציבים באוצר, החליטה לאשר את תכנית רמ”י בשכונת הרקפות בבאר שבע, להקמת שכונה בהיקף 4100 יח”ד. את התכנית קידמה רמ”י בשיתוף עם עיריית באר שבע, בהובלתו של ראש העיר מר רוביק דנילוביץ’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ראש העיר באר שבע, מר דנילוביץ’, לא הסתיר את שביעות רצונו ואמר בעקבות ההחלטה, כי; “אישור התכנית הנו צעד חשוב ומשמעותי במסגרת ’הסכם הגג’, המחזק ומבסס את באר שבע כעיר חזקה, מטרופולינית ואיכותית.

הקמת שכונת רקפות בצפון העיר תצטרף לתנופת הפיתוח בבאר שבע המפתחת בתחומה אקדמיה מובילה, הייטק וסייבר, איכות חיים בסטנדרט גבוה, מוסדות חינוך מתקדמים וחיי תרבות ובילוי מגוונים. השכונה החדשה, הנבנית בהתאם לתכנון האסטרטגי של העיר, בתמהיל מגוון של יחידות דיור, תאפשר את הגדלת היצע פתרונות הדיור בבאר שבע לתושבי העיר, לרבות זוגות צעירים, משפחות צעירות ומשפרי דיור.

כמו כן, תאפשר השכונה החדשה קליטתם של תושבים חדשים ומשפחות הקבע במסגרת מעבר צה”ל דרומה.

חשוב להדגיש, כי השכונה החדשה תכלול עוד משלב התכנון הקמה של מוסדות ציבור מגוונים, מותאמים לצרכי התושבים, בהם; מעונות יום, גני ילדים ובתי ספר. כמו גם מוסדות ציבור נוספים בהם: בתי כנסת, מרכזים קהילתיים ומגרשי ספורט, תרבות ופנאי. אותם מוסדות מתוכננים בסטנדרט גבוה תוך השקעה של משאבים רבים. כך שהתושבים ייהנו משירותים וממוסדות ציבורי כבר ביומם הראשון בשכונה”. סיכם מר דנילוביץ’, ראש העיר באר שבע.

דוברת וממונה על יחסי ציבור של רמ”י, הגב’ אורטל צבר, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; פרויקט המגורים החדש, ישתרע בין שדרות רגר והכניסה הצפונית לעיר, בחלק הצפון-מערבי של העיר, לשכונות העתידיות כלניות וסיגליות הנמצאות בהליכי פיתוח ושיווק.

השכונה החדשה, מהווה נדבך נוסף בפיתוח העיר באר שבע וכלולה בהסכם הגג שנחתם לאחרונה בין עיריית באר שבע, משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל רמ”י.

מימוש התכנית ייתן מענה לתנופת הפיתוח של העיר באר-שבע ומותאם לסדר העדיפות העירונית, השם דגש על פיתוח מטרופולין של איכות בדרום מדינת ישראל.

התכנית תיתן מענה לביקוש הרב מצד זוגות צעירים ומשפחות צעירות בבאר שבע, משפרי דיור מבאר שבע והסביבה, אוכלוסיית משפחות הקבע (במסגרת מעבר צה”ל דרומה) ואוכלוסיות חדשות המבקשות להצטרף לתנופת הפיתוח של האזור המעוניינות בסביבת מגורים באיכות חיים גבוהה ובבית בסטנדרט גבוה, סמוך לכל השירותים העירוניים לרבות מסודות חינוך, מרכזי קניות, פארקים וגנים עירוניים, מוסדות תרבות בילוי ופנאי ומרכזי תעסוקה מתקדמים דוגמת פארק הייטק, מוסדות אקדמיים מהמובילים במדינה ועוד.

עדיאל שמרון; אנו רואים בבאר שבע עיר מטרופולין חשובה שלצמיחתה תהיה השלכה על התפתחות הנגב בכללותו

התכנית משתלבת עם התכנית האסטרטגית של העיר באר שבע, אשר גובשה לפני מספר שנים וכוללת בין היתר דיור איכותי מגוון ברחבי העיר שייתן מענה לצרכי העיר באר-שבע, המתפתחת למטרופולין של איכות.

התכנית, כאמור, כלולה במסגרת ’הסכם הגג’ בו העיקרון המנחה הוא – העמדת קדם מימון על ידי הממשלה לפיתוח תשתיות, מוסדות חינוך ומבני ציבור, פארקים ומחלפי תחבורה נדרשים, עוד משלב שיווק הפרויקט.

הסכם הגג, מבטיח ליזמים קבלת היתרי בנייה תוך 90 יום ומקצר באופן דרמטי את זמן פיתוח השכונות החדשות והקמתן. בנוסף, יקבע לוח זמנים מדויק לביצוע וקידום כל שלב בפרויקט.

שכונת המגורים החדשה תכלול מגוון רחב של יחידות דיור, בתמהיל מגוון של בניה נמוכה במגרשים בין מ”ר 350 ל-700 מ”ר, בהם תותר גם יחידת דיור נוספת “דיורית” בשטח של כ-250 מ”ר (מתוך זכויות הבניה המוקנות), שמשמעותה הוספת עוד כמה מאות יח”ד לפרויקט.

בנוסף יהיו בשכונת הרקפות גם אזורים בבניה נמוכה שישווקו לקבלנים ומבנים בבנייה רוויה לאורך שדרות רגר ובאזורים בעלי טופוגרפיה משמעותית. התכנית שהוכנה על ידי מרחב עסקי דרום, ברשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם עיריית באר שבע, כוללת מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים ברמה גבוהה. החברה המתכננת משרד נעמה מליס שכלל צוות תכנון רחב.

מ”מ מנהל רשות מקרקעי ישראל, מר עדיאל שמרון, אמר; “רשות מקרקעי ישראל דואגת לשווק כל קרקע זמינה ובה בעת מייצרת עתודות קרקע לשיווק עתידי על מנת לספק את צורכי הדיור של אזרחי ישראל. אנו רואים בבאר שבע עיר מטרופולין חשובה שלצמיחתה תהיה השלכה על התפתחות הנגב בכללותו ואנו נערכים לתת מענה לגידול הצפוי במאזן הדמוגרפי של העיר אשר תמשוך אליה אוכלוסייה איכותית ומגוונת”.

סגן ראש אגף תקציבים במשרד האוצר ויו”ר הותמ”ל, מר ערן ניצן, אמר, כי; “הועדה לתכנון מתחמים מועדפים, ממשיכה לקדם תכניות דיור גדולות למגורים מתוך מטרה אסטרטגית להגדיל את הצע הדיור בישראל, פעולה מרכזית וחיונית כחלק מאמצי הממשלה לבלימת מחירי הדיור“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן