ביטוח | כפר סבא פלילים

אור ליכטנשטיין מכפר סבא מואשם במרמה של חלקו בכספי ביטוח חיים

כתב אישום נגד אור ליכטנשטיין מהעיר כפר סבא שהתחזה לאחיו, כדי לקבל במרמה את חלקו בכספי ביטוח החיים של אביהם המנוח. בהמשך לכך, העבירה חברת הביטוח "הראל" לנאשם את חלקו בביטוח החיים בסך כ-285,000 ₪, המהווים מחצית מסכום של ביטוח החיים הכולל. לאחר מכן, פנה הנאשם ליכטנשטיין בשנית אל חברת הביטוח, תוך שהוא נחזה לאחיו במטרה לקבל גם את חלקו בביטוח החיים.
0
0
אור ליכטנשטיין, מכפר סבא המואשם בהתחזות וקבלת דבר במרמה מחברת הביטוח ואת חלקו של אחיו בכספי ביטוח החיים שהוריש אביו | צילום: ארכיון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אור ליכטנשטיין, כפר סבא

אור ליכטנשטיין בן 31, תושב העיר כפר סבא, הואשם אתמול (ראשון, ט”ז’ באדר א’ תשפ”ב) בגין התחזות לאדם אחר, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה, זאת לאחר קיבל לידיו מחברת הביטוח את חלקו של אחיו בכספי ביטוח החיים שהוריש אביהם המנוח בסך כ-285,000 ₪, כשהוא מתחזה לו על ידי שימוש במסמכים מזויפים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

על פי כתב אישום כנגד אור ליכטנשטיין, שהוגש על ידי סגן בכיר בפרקליטות מרכז (פלילי) עורך דין עומר גיל, עולה, כי בשנת 2017, נפטר אביו של הנאשם אור בן עמירם יעקב ליכטנשטיין והותיר אחריו ‘צוואה‘ בה ציווה את כל רכושו לחלוקה שווה בין שני ילדיו – הנאשם ואחיו.

לאחר פטירת האב, הגיש הנאשם אור ליכטנשטיין יליד 21.11.1991, תביעה לחברת הביטוח “הראל” במטרה לקבל את חלקו בביטוח החיים של אביו המנוח.

בהמשך לכך, העבירה חברת הביטוח “הראל” לנאשם את חלקו בביטוח החיים בסך כ-285,000 ₪, המהווים מחצית מסכום של ביטוח החיים הכולל.

לאחר מכן, פנה הנאשם ליכטנשטיין בשנית אל חברת הביטוח, תוך שהוא נחזה לאחיו במטרה לקבל גם את חלקו בביטוח החיים.

לשם כך, שלח הנאשם אור ליכטנשטיין דואר אלקטרוני לחברת “הראל” בצירוף מסמכים מזויפים אשר כללו בין היתר צילום תעודת זהות של אחיו ופרטי חשבון בנק שנחזה להיות בבעלוּת אחיו ובפועל היה בבעלות בת זוגו דאז.

בעקבות זאת, העבירה ‘חברת הביטוח הראל‘ את חלקו של האח בביטוח החיים בסך כ-285,000 ₪, אותם נטל הנאשם אור ליכטנשטיין לידיו במרמה.

אל; כתב האישום נגד אור ליכטנשטיין תושב כפר סבא.

אור ליכטנשטיין, מתחזה סידרתי

מבלי להיכנס לתיאורים צבעוניים על ילדותו של אור ליכטנשטיין, שיכולה לפרנס טֵלֵנוֹבֶּלָה טוּרְקִית – השמיים קדרו עליו כאשר אמו נהרגה בתאונת דרכים כשהיה ילד בן 10, בזמן שישב במושב האחורי ברכב.

הערכה, היתה, כי חייו ניצלו בנס בזכות נילס, כלב המשפחה, אשר בגופו מנע מ-אור להיזרק דרך השמשה הקדמית החוצה. אמו, בטי, לא שרדה את התאונה והותירה את אור ואחיו תום, יתומים מאם ואת אב המשפחה, עמירם, אלמן.

עם הטראומה בילדותו כילד ונער שיחק הנער אור במחלקת הנוער של הפועל כפר סבא בכדורגל, הפועל רעננה, הוד השרון, הדרים לאילת ואף הגיע עד נצרת עילית, שם שיחק במדי הקבוצה הבוגרת.

סיים אור ליכטנשטיין, את לימודיו כבוגר תיכון על שם “רבין” בעיר כפר סבא. מכאן ואילך כרעם ביום בהיר, השתנו חייו וכך גם פניו. רגע לפני הגיוס לצהל. אחיו תום; “התחלנו לראות אותו מידרדר…

הוא החל למלא טפסי ‘ווינר‘ תכנית הימורי ספורט ישראלית באחריות הספורט טוטו בתדירות גבוהה, הגיע ל’בטים‘ שהם הימורים לא חוקיים.

בזמן שבשנת 2012 כשבווינר סכום ההימור המקסימלי היה 10,000 שקל, בהימורים בלתי חוקיים – מה שמכונה; “בטים” בשפת הרחוב – 100 אלף שקל על משחק בודד, זה לא הפתיע אף אחד בעולם המהמרים, משחקי פוקר שולחן לא חוקיים והתערבב עם אנשים לא סימפטיים.

הוא היה נוסע אז פעם ברכב ב.מ.וו ופעם במרצדס, הפסקנו לעקוב, אך הבנו שמשהו אינו כשורה” סיפר בעצב האח תום.

עיון חטוף על מעללי הנאשם אור ליכטנשטיין, בעבר, מעלה, כי נהג להמר באתרי אינטרנט, וכתוצאה מכך, צבר חובות המסתכמים לכדי כשני מיליון שקלים.

בפברואר 2013, הוכרז אור ליכטנשטיין, אז בן 22, על ידי משטרת ישראל כנעדר.

בחודש אפריל 2013, הוא הוּכה ונדקר על ידי שניים מנוֹשָׁיו. בהמשך, על מנת ליצור מקור להחזר חובותיו, פתח הנאשם ליכטנשטיין במִירְמָה מספר חשבונות במספר סניפי בנק שונים תוך הִתְחַזּוּת לאחיו; תום ליכטנשטיין.

נטל הלוואות באמצעות אותם חשבונות אלה ועשה שימוש בכרטיסי אשראי, אותם קיבל מהבנקים השונים.

אור ליכטנשטיין; “מודע כעת לחומרתם ולפגיעה בקרובים לו ומעוניין בטיפול יסודי בנוגע לדפוסיו התמכרויותיו…”.

אור ליכטנשטיין, כבן 22, כשהוגדר כנעדר על ידי משטרת ישראל | צילום ארכיון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אור ליכטנשטיין, כבן 22

ליכטנשטיין, לפי כתב האישום, ביצע עבירות מִירְמָה נוספות, והסכום המצטבר אותו קיבל במירמה הסתכם בלמעלה מ-360 אלף שקלים.

כבר באוקטובר 2014, נגזרו עליו 3 שנות מאסר בפועל בגין ביצוע 2 עבירות גניבה, 8 עבירות של התחזות לאדם אחר (ל…אחיו תום), שתי עבירות של קבלת דבר במירמה.

כמו כן, 7 עבירות של קבלת דבר במִירְמָה בנסיבות מחמירות, 4 עבירות של הוֹנָאָה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות ו-7 עבירות של שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות.

בית משפט השלום בכפר סבא אף גזר על ליכטנשטיין קנס בגובה 100 אלף שקלים ומאסר על תנאי בן 10 חודשים, לאחר שליכטנשטיין היה זה שהסגיר עצמו למשטרה, הודה ברוב המיוחס לו והביע חרטה על רוב מעשיו, כמו גם את הרצון להשתקם בתקופת המאסר ולאחריה.

במהלך טיעוני ההגנה אז, הודיע הנאשם ליכטנשטיין, כי הוא השקיע מאמצים בבדיקת מעשיו לאורך השנים האחרונות והוא אף מודע כעת לחומרתם ולפגיעה בקרובים לו ומעוניין בטיפול יסודי בנוגע לדפוסיו התמכרויותיו.

עיון חטוף על מעללי הנאשם אור ליכטנשטיין, מעלה, כי אחיו תום ליכטנשטיין, כבר ניכווה קשות בעבר מאחיו שהתחזה לו, סיפר בראיון ל-mynet, בתאריך 03.11.14; “הוא יהיה אח שלי כל החיים. לא בחרתי בו. אבל אני כועס עליו על כך שהידרדר והפך לנוכל. אין לי דרך אחרת להגדיר זאת”.

בהמשך, על מנת ליצור מקור להחזר חובותיו, פתח הנאשם במירמה חשבונות במספר סניפי בנק שונים תוך התחזות לאחיו תום ליכטנשטיין, נטל הנאשם אור ליכטנשטיין, הלוואות באמצעות חשבונות אלה ועשה שימוש בכרטיסי אשראי, אותם קיבל מהבנקים השונים.

ליכטנשטיין, לפי כתב האישום, ביצע עבירות מירמה נוספות, והסכום המצטבר אותו קיבל במירמה הסתכם בלמעלה מ-360 אלף שקל.

אתמול (א‘) חזר לסורו אור ליכטנשטיין והואשם בהתחזות לאדם אחר, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה, זאת לאחר קיבל לידיו מחברת הביטוח את חלקו של אחיו (תום) בכספי ביטוח החיים שהוריש אביהם המנוח בסך כ-285,000 ₪, כשהוא מתחזה לו על ידי שימוש במסמכים מזויפים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן