Site icon כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim

אופטיקנה נקנסה בסך 150,000 ₪ בגין פרסום מטעה

0
0
הפרסום המטעה של חברת אופטיקנה לרכישת משקפי ראיה

‘חברת אופטיקנה’ רשת קמעונאית הטוענת להובלה בתחום האופטיקה והשמיעה, המחזיקה כ-80 סניפים בכל הארץ, הורשעה שלשום (ראשון, ) בבית משפט השלום בעיר פתח תקוה, בביצוע ‘פרסום מטעה לצרכנים’ לאחר הודאתה במסגרת הסכם טיעון. בית המשפט, הטיל עליה קנס בסך 150,000 ₪.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כמפורט בכתב האישום, חברת אופטיקנה, יצאה בקמפיין במספר מקורות פרסום (שלטי חוצות, רדיו, אינטרנט וכן שילוט בחנויות) ובו פורסם, כי אצל ‘אופטיקנה’ ניתן לרכוש משקפי ראיה כולל מסגרות ועדשות במחיר של 299 ₪. חברת אופטיקנה, לא ציינה בפרסומות את ההגבלה, כי הרכישה הייתה מוגבלת לעדשות עד מספר 6 ו-צילינדר עד מספר 2. (ראה תמונה למטה יותר).

כתב האישום נגד חברת אופטיקנה, הוגש לאחר חקירה שביצע אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, במסגרתה נבחנו פרסומים בהם עשתה שימוש אופטיקנה במסגרת הקמפיין שלה. כמו גם, מקורות ותפוצת הפרסום שהיו גדולים והחמירו את עבירת ההטעיה והיקף הפגיעה.

דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין דודו אבן חן, מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; בית המשפט, תיאר בפסק הדין; “במעשיה אלו עלולה הייתה להטעות צרכן בעניין מהותי בעסקה בנסיבות מחמירות כאשר הפרסומות המתוארות הופנו למספר רב של צרכנים”.

 עורך דין מיכאל אטלן: “פסק דין זה, מבהיר לעוסקים, כי לפרסום מטעה, יהיו גם השלכות פליליות ולא רק מנהליות…”.

הפרסום המטעה של חברת אופטיקנה לרכישת משקפי ראיה מסומן בחץ

עוד הוסיף בית המשפט השלום בעיר פתח תקוה, וציין, כי; “הוראות חוק הגנת הצרכן מחייבות, כי בית משפט, יאכוף הדין על אלה הפוגעים בכלל הצרכנים ויקפיד הקפדה יתרה על הגילוי הנאות ומניעתם”.

הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין מיכאל אטלן, מציין, כי; “הרשות פועלת על מנת להגן על הצרכנים. במקרה זה, אני שמח לראות שוב ושוב, כי בתי המשפט מסכימים עם הרשות ומפנימים את הצורך בהחמרת הענישה לשם הגנה על הצרכן. פסק דין זה, מבהיר לעוסקים, כי לפרסום מטעה, יהיו גם השלכות פליליות ולא רק מנהליות”.

מעניין לציין, כי בחזון חב’ אופטיקנה, נאמר, כי; “אופטיקנה המובילה את תחום האופטיקה בישראל, רואה במשקפיים אמצעי לביטוי עצמי של המשתמש ומעניקה לכל לקוח חווית רכישה נעימה ומהנה באהבה” – האמנם ראייתה של אופטיקנה הייתה מספיק מחודדת?

בית המשפט, מצא בכל זאת, כי יש מרחק בין “חווית רכישה נעימה ומהנה באהבה” ותרגם את קוצר ראייתה ומנגד תיאבונה הגדול לעשות רווחים קלים זאת על חשבון כיסו של הצרכן, כפי שהובא שלשום (א’) לידיעתה של חברת אופטיקנה ב-פסק הדין החמור, כשהטיל עליה, קנס בסך 150,000 ₪.

תגובות
0
0



Exit mobile version