חדשות בריאות מחלות - כל מה שרצית לדעת קורונה | Covid-19

אוניברסיטת אריאל: נגיפים של קורונה ופוליו נוטרלו ביעילות של 99%

דר' גבי גרליץ מן המחלקה לביולוגיה מולקולרית; "הקרינה גרמה לחימום מהיר מאד של הנגיפים, אשר הוביל להרס שלהם, כמו החורים הנראים בתמונה של נגיף הקורונה. החימום המהיר מאד לטמפרטורה גבוהות, היה ממוקד מאד ולא פגע בסביבה הקרובה. המחקר, פותח את הדרך לפיתוח טכנולוגיות מהירות יותר לנטרול ווירוסים וכנראה גם חיידקים הנמצאים על משטחים או באוויר".
0
0
ד"ר גבי גרליץ, תמונות מיקרוסקופ אלקטרוני של וירוס קורונה 229E לפני הקרנה (ימין) ואחרי הקרנה בקרינה מילימטרית למשך 0.1 שניות (שמאל) שגרמה לחורים במעטפת הוירוס | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ד”ר גבי גרליץ

קרינה מילימטרית, יכולה לנטרל נגיפיים (ווירוסים) ביעילות גבוהה. הנגיפים שנבדקו, היו ממשפחת הקורונה (וירוס 229E) הגורמים להתקררות באדם ו’נגיף הפוליו’ הגורם למחלת שיתוק ילדים. חשיפה של נגיפים אלה לקרינה מילימטרית לזמן של 2 שניות בלבד, הובילה לנטרול 99.98% מנגיפי הקורונה ו-99.37% מנגיפי הפוליו” – כך עולה מתוצאות מחקר חדש של צוות חוקרים מאוניברסיטת אריאל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מן המחקר המתפרסם בכתב העת ‘Environmental Chemistry Letters‘ עולה, כי צוות חוקרים מ’אוניברסיטת אריאל‘ מהמחלקה לביולוגיה מולקולרית והמחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה, התגייס לצורך התמודדות עם מגפת הקורנה) כדי למצוא שיטות מגוונות לנטרול וירוסים לחיטוי חדרים וציוד שהיה במגע עם חולי קורונה.

“השיטות הנפוצות כוללות חומרים כימיים וקרינת UV, המהווים סכנה לאדם ומעלים את הסיכוי למחלות סרטן – מסביר דר’ גבי גרליץ מן המחלקה לביולוגיה מולקולרית ובנוסף, שיטות אלה דורשות זמן ארוך יחסית על מנת להיות יעילות ב-השמדת הנגיף“.

מטעם דוברות אוניברסיטת אריאל באמצעות ע. דוברת בתחום המדעים, ההנדסה והארכיטקטורה, מסרה הגב’ מרב קליק לרנר לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי במחקר זה, נעשה שימוש בקרינה מילימטרית  (דומה לזה המשודר מטל’ סלולרי) אשר נחשבת פחות מסוכנת לאדם מקרינת UV ומשמשת כיום במכשירי NMR ו ‘מגלה כיוון ומרחק‘ (מכ”ם). ההשפעה של קרינה זו על נגיפים (וירוסים) טרם נבדקה.

“הקרינה גרמה לחימום מהיר מאד של הנגיפים, אשר הוביל להרס שלהם, כמו החורים הנראים בתמונה של נגיף הקורונה. החימום המהיר מאד לטמפרטורה גבוהות, היה ממוקד מאד ולא פגע בסביבה הקרובה.

המחקר, פותח את הדרך לפיתוח טכנולוגיות מהירות יותר לנטרול ווירוסים וכנראה גם חיידקים הנמצאים על משטחים או באוויר”. סיכם דר’ גרליץ.

אוניברסיטת אריאל; צוות המחקר מהמחלקה לביולוגיה מולקולרית והמחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה;

  • דר’ גבי גרליץ המחלקה לביולוגיה מולקולרית, חוקר מבנה כרומוזומים וגרעין התא. יחד עם הדוקטורנט לוקס קצ’מרצ’יק ותלמידת המחקר נהורה לוי.
  • דר’ מתן אורן המחלקה לביולוגיה מולקולרית, חוקר ‘מיקרוביום‘ של פלסטיק בים ואורגניזמים מפרקי פלסטיק, יחד עם הבתר-דוקטורנטית: קטרין מרסי.
  • פרופ’ משה עינת, המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה, חוקר מקורות קרינה אלקטרומגנטיים, יחד עם חוקר נוסף במעבדה דר’ מוריץ פילוסוף ותלמיד המחקר סרגיי שבצ’נקו

*קרינה מילימטרית; גל אלקטרומגנטי הדומה לזה המשודר מטלפון סלולרי, אך עם אנרגיה גבוהה יותר ואורך של 3 מילימטר לעומת אורך גל של 30 סנטימטר המשודר מסלולרי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן