חדשות כאן ישראל מאזני הצדק

אומ״ץ אל השר כחלון אל תיכנע לתרגילי ביטול פיסקת ההתגברות

תנועת אומ״ץ למינהל תקין, מבקשת משר האוצר, מר משה כחלון, לא להיכנע למניפולציות פוליטיות שיתנה את כניסתו לממשלה בביטול "פיסקת ההתגברות". תנועת אומץ, רואה בפסקת ההתגברות, "דגל שחור" המתנוסס מעל ראשה של הדמוקרטיה בישראל ◄ יושב ראש אומ״ץ מר פליצ׳ה פנחס פלד; ״הדמוקרטיה הישראלית, נתונה בידך בעת הזאת, אנא אל תיכנע...״.
0
0
משה כחלון שר האוצר ויושב ראש מפלגת "כולנו" ברקע: בית המשפט הגבוה לצדק | עיבוד: שולי סונגו
משה כחלון ברקע: בגץ

 תנועת אומ״ץ למנהל תקין, פנתה במכתב אל שר האוצר, חבר כנסת משה כחלון, בבקשה נחרצת להמשיך ולהתנגד לחוק “עוקף בג”ץ” הידוע גם בשם; “פסיקת ההתגברות” שעלולה, חלילה, לעקר את בית המשפט הגבוה לצדק (בגץ) מסמכותו השיפוטית העיקרית ולסרס את הלגיטימציה הציבורית שלו כמגן האחרון של החלשים והנזקקים להגנה בחברה בפני עריצות הרוב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לדעת כותבי הפנייה, יושב ראש אומ״ץ, מר פליצ׳ה (פנחס) פלד וחבר הצוות המשפטי של אומ״ץ, עורך הדין עמית עוז, הצעת החוק הנזכרת לעיל מקבעת את עליונות השיקולים פוליטיים מעל האינטרס הציבורי ומעל לכל שיקול משפטי.

בתנועת אומ״ץ, מסבירים, כי אלה אינם ימים קלים למערכת המשפט בהם פוליטיקאים מסוימים, עושים ככל העולה על רוחם, כדי להחלישה מתוך כוונה לשלוט בלי פיקוח.

לדעת אומ״ץ, לא לחינם נזעקו ראשי מערכת המשפט בעבר ובהווה נגד התיקון לחוק ובכללם עורכי דין רבים, הגורסים, כי חוק זה, יהווה גורם להשפעה שלילית ביותר על מערכת המשפט; נשיא בית המשפטי העליון לשעבר, כב’ השופט אהרון ברק, קרא לו באוזני ראש הממשלה; “גלולת רעל“.

המשנה ליועמש, צוטט באומרו, כי; “פוליטיקאים מסוימים רואים ב”שומרי הסף” לא רלוונטיים וכעול על השלטון”.

נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, יצא אף הוא נגד מה שכינה; “עריצות הרוב וקיפוח זכויות המיעוט בכוח הזרוע”.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה. כמו כן, פועלת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

יושב ראש אומ״ץ, מר פליצ׳ה (פנחס) פלד | עיבוד: שולי סונגו
פליצ׳ה (פנחס) פלד

דוברת תנועת אומ״ץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; התנועה, רואה ב‘פסקת ההתגברות’ מעין “דגל שחור” המתנוסס מעל ראשה של הדמוקרטיה בישראל ותומכת בעמדת בית המשפט העליון.

בעמדה זו, יידרש רוב מינימלי של 90 חברי כנסת, כדי לחוקק מחדש חוק אשר נפסל על ידי בית המשפט הגבוה לצדק וזאת, כדי למנוע רוב קואליציוני אוטומטי לביטול החלטות בגץ.

לסיכום כותבים בכירי תנועת אומ״ץ; ״אדוני שר האוצר, תנועת אומ”ץ, פונה אליך בדחיפות ולפנים משורת הדין כדי שתתנה את כניסתך לממשלה בביטול ‘פיסקת ההתגברות‘.

לאור חשיבות הנושא, אומ”ץ, מצפה ממך לא להיכנע לשום מניפולציה פוליטית מול הניסיון למוטט את שלטון החוק במדינה”.

העתקים, נשלחו לכב’ השופטת אסתר חיות נשיאת בית המשפט העליון, כב’ השופט (בדימוס) מר יוסף שפירא, מבקר המדינה, מר אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה.

 פסקת ההתגברות

פסקת ההתגברות היא סעיף בחוק יסוד המאפשר לכנסת לתת תוקף לחקיקה הסותרת חוק יסוד זה. בשנת 1994, נחקקה ‘פסקת התגברות’ כתיקון לחוק יסוד: חופש העיסוק (סעיף 8 לחוק היסוד).

פרופ' אהרן ברק, לשעבר נשיא בית המשפט העליון צילום: ויקיפדיה | עיבוד: שולי סונגו
פרופ’ אהרן ברק

במהלך השנים, עלו הצעות להוסיף פסקה דומה לחוק יסוד; כבוד האדם וחירותו וכן, הוצעה הסדרה כללית של סוגיה זו בהצעת חוק יסוד; החקיקה. הצעות אלה עדיין לא הבשילו לחוק.

אך ההצעה תאמה את עמדתו של נשיא בית המשפט העליון דאז, פרופ’ אהרן ברק, כיום המשפטן ובעבר כמי שכיהן היועץ המשפטי לממשלה וכדיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים.

ברק, הוא חתן פרס ישראל למדעי המשפט לשנת 1975. כיום מרצה במרכז הבינתחומי הרצליה ובאוניברסיטת ייל האמריקנית.

מטרתה של חקיקת פסקת ההתגברות, לפי תומכיה, היא לאזן את הכוח הרב שבידי בית המשפט העליון מאז המהפכה החוקתית וליצור דיאלוג חוקתי בין הרשויות.

מתנגדי הוספת הפסקה, טוענים, כי בית המשפט העליון, נוהג באיפוק מספק בפסילת חוקים וכי מתן אפשרות לכנסת לחוקק מחדש חוקים שנפסלו על ידי בית המשפט, ירוקן מתוכן את הביקורת השיפוטית על חוקי הכנסת. (מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית).

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן