חדשות כאן ישראל

אומץ, נפרדה ממבקר המדינה היוצא כב’ השופט בדימוס יוסף שפירא

תנועת אומץ חשפה לראשונה כי מבקר המדינה הנכנס, מר מתניהו אנגלמן, לכאורה, מונע משיקולים זרים הנוגעים לקיומה של תקופת בחירות וזאת בהעדר סמכות, את פרסומו של דין וחשבון ביקורת חמור בנושא גרעון תקציב המדינה ועוד דוחות ביקורת משמעותיים ◄ מבקר המדינה היוצא; כב' השופט בדימוס יוסף שפירא; ״מדינת ישראל, אינה מושחתת ואני בהחלט תומך בביקורת בזמן אמת... אני מבקש בהזדמנות זאת להודות ולשבח את תנועת אומ"ץ על פעילותה מסביב לשעון ועל שיתוף הפעולה והרוח הגבית שקבלתי מהתנועה במהלך כהונתי כמבקר המדינה״.
0
0
מבקר המדינה היוצא כב' השופט בדימוס מר יצחק שפירא יושב ראש תנועת אומ״ץ מר פליצ׳ה פלד ומבקר המדינה הנכנס, מר מתניהו אנגלמן ברקע בניין מבקר המדינה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
שפירא, פלד, אנגלמן

ישיבת פרידה של הנהלת תנועת אומץ והמועצה הציבורית שליד ‘אומץ’ ממבקר המדינה היוצא כב’ השופט בדימוס יוסף שפירא, נערכה בשבוע שעבר, הייתה פרידה נעימה והחלה חזית קשה מול מבקר המדינה הנכנס מר מר מתניהו אנגלמן אשר עוד נשמע עליה בעתיד הקרוב, אחרי הבחירות, תרתי משמע.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

יושב ראש התנועה מר פליצ’ה פלד ויושב ראש המועצה הציבורית שליד אומ”ץ עורך דין יצחק מינא, ברכו את מבקר המדינה היוצא כב’ השופט בדימוס מר שפירא בדברי הערכה ובתודה על שיתוף פעולה פורה בין הצדדים במאבק היום יומי אל מול השחיתות השלטונית והציבורית ואיחלו לו הצלחה בהמשך דרכו.

בסיום דברי הברכות, הוענק למר שפירא, גביע כ‘אות הערכה לעשייתו והישגיו’ בשם תנועת אומ”ץ.

במהלך הפגישה הלבבית, סקר המבקר היוצא את עבודת משרד מבקר המדינה וסוגיות בהן נתקל בתקופת כהונתו ואמר בין היתר, כי; ״מדינת ישראל אינה מושחתת ואני בהחלט תומך בביקורת בזמן אמת״.

דוברת תנועת אומ״ץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; באומ״ץ, כי עוד הוסיף המבקר היוצא כב’ השופט בדימוס מר שפירא; ״במשרד מבקר המדינה, בוחנים רק את הביצוע ואני יכול להעיד על עצמי שביצעתי את תפקידי ללא מורא…״.

אני מבקש בהזדמנות זאת להודות ולשבח את תנועת אומ”ץ על פעילותה מסביב לשעון ועל שיתוף הפעולה והרוח הגבית שקיבלתי מן התנועה במהלך כהונתי כ‘מבקר המדינה’“. סיכם המבקר היוצא.

בהמשך הפגישה, פנה יושב ראש תנועת אומ”ץ, למען מינהל תקין, מר פליצ’ה (פנחס) פלד אל ‘המבקר היוצא’ וחשף לראשונה בפניו ובפני האנשים שהוזמנו לאירוע הפרידה, כי; ״לתנועת אומ״ץ, הגיע מידע חשוב וחמור, לכאורה, על כך, כי מבקר המדינה הנכנס, מר מתניהו אנגלמן בשיתוף בכירים מ-משרד האוצר, מונעים את פרסומו של דין וחשבון ביקורת חמור בנושא; גרעון תקציב המדינה.

“העניין מעורר חשש ש‘מבקר המדינה’ הנכנס מסתיר את הממצאים החמורים מעיני הציבור״. סיכם מר פליצ’ה פלד.

בעקבות המידע של תנועת אומץ, הזדרזו שלשום (שלישי) אנשי התנועה לאיכות השלטון ועתרו בפני בית המשפט הגבוה לצדק (בגצ) בנושא זה של דוח מבקר המדינה.

חברי הנהלת אומץ והמועצה הציבורית, מימין: מוטי שנבל שלמה טל, דר' מונסליזה מאיר, יצחק מינא, גילה הראל, יצחק שפירא, פליצ'ה פלד, עורך דין אליס גולדמן, קובי גרשוני, אילנה דלפרי וחגי קרן
חברי הנהלת אומץ והמועצה הציבורית

מאחר ויש חשש הוא מונע משיקולים זרים הנוגעים לקיומה של תקופת בחירות ובהעדר סמכות, מונע את פרסומו של דין וחשבון ביקורת חמור בנושא גרעון תקציב המדינה ועוד דוחות ביקורת משמעותיים.

מר פליציה, שאל; ״האם יש סמכות למבקר המדינה לא לפרסם דוח שהוצא על ידי קודמו בתפקיד בטרם המבקר הנוכחי נכנס לתפקידו״?

תשובתו של מבקר המדינה היוצא, כב’ השופט בדימוס מר שפירא, הייתה מהירה וחד משמעית; “אין למבקר המדינה הנכנס, סמכות לעצור דוח שיצא ונחתם על ידי קודמו בתפקיד והוא חייב לפרסם את הדוח לציבור.

את המפגש, חתמו המשתתפים בתמונה משותפת ובברכות חמות למבקר היוצא בהמשך דרכו. המפגש התקיים במשרדי עורך דין יצחק מינא יושב ראש המועצה הציבורית שליד אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, העומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן