חדשות כאן ישראל מאזני הצדק

אומץ: ניגודי העניינים של שופטי ביהמש, יש לפרסם רשימת המנוּעים

תנועת אומץ; "פרסום בפומבי שלרשימת המנוּעים להופיע בפניהם, תחזק את אמון הציבור בבית המשפט העליון" ◄ כב' נשיאה בית המשפט העליון, חיות; "בכוונת הרשות השופטת לפרסם ולעדכן מעת לעת באופן יזום, החל משנת המשפט הקרובה (ספטמבר 2020) את רשימת הימנעויות של כלל השופטים והרשמים גם באתר הרשת השופטת בנוסף לפרסום באתר חופש המידע הממשלתית".
0
0
נשיאת בית המשפט העליון כב’ השופטת אסתר חיוּת ויושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ׳ה פלד | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
כב’ השופטת חיוּת ומר פלד

הרשימה שקיימת של אנשים וגופים המנוּעים להופיע בבית המשפט העליון בפני שופט זה או אחר בשל היכרותם או קשריהם עם אותו שופט, תהיה פתוחה ונגישה לעינו של הציבור כך שתמנע כל תקלה בעתיד – כך מבקשת ‘תנועת אומץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי’ מנשיאת בית המשפט העליון כב’ השופטת אסתר חיוּת .

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

יושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ׳ה פלד ויושב ראש המועצה הציבורית שליד תנועת אומץ, עורך דין יצחק מינא, פנו בשבוע שעבר ה-23.06 אל נשיאת בית המשפט העליון, כב’ השופטת אסתר חיוּת, בבקשה, כי הרשימה שקיימת של אנשים וגופים המנוּעים להופיע בבית המשפט העליון בפני שופט זה או אחר בשל היכרותם או קשריהם עם אותו שופט, תהיה פתוחה ונגישה לעינו של הציבור, כך שתמנע כל תקלה בעתיד.

לטענת בכירי תנועת אומץ, יש ביקורת ציבורית קשה בעניין ניגודי העניינים של מספר שופטים בבית המשפט העליון, דבר המערער את אמון הציבור במערכת המשפט.

להבנת אנשי תנועת אומץ, למרות קיומה של רשימה זו, אירעו תקלות, ככל הנראה בתום לב, כאשר שופט מנוּע, דן בתיק שבו הייתה הצהרה מטעמו, כי אותו גוף מנוּע מלהופיע בפניו.

אומץ: “רשימה פתוחה לעין הציבור, תשליך על נכונותו של בית המשפט העליון לחשוף בפני הציבור את הנתונים…”

תנועת אומץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, טוענים, שרשימה פתוחה לעין הציבור, תשליך על נכונותו של בית המשפט העליון לחשוף בפני הציבור את הנתונים, תוך שיקוף מלא ותגביר את אמון הציבור במערכת המשפט בכלל ובית המשפט העליון בפרט.

ב- 25 ביוני, נתקבלה תשובה מלשכתה של כב’ הנשיאה חיות. בדברי תשובתה, נכתב, כי; “בכוונת הרשות השופטת לפרסם ולעדכן מעת לעת באופן יזום, החל משנת המשפט הקרובה (ספטמבר 2020) את רשימת הימנעויות של כלל השופטים והרשמים גם באתר הרשת השופטת בנוסף לפרסום באתר חופש המידע הממשלתית“.

דוברת תנועת אומץ הגב’ מיכל אדר מסרה לאתר  ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי התייחסות זו של בית המשפט העליון וכבוד הנשיאה השופטת חיות לפנייתה של תנועת אומץ בהחלט מכוונת באופן משמעותי את גורם השקיפות במערכת בית המשפט העליון ואף יש בכך, כדי למנוע ככל שניתן ניגודי עניינים של שופטים או אי פסלות של שופטים בגין היכרות קודמת.

אל המענה לפנייתם של עורך דין יצחק מינא ויושב ראש תנועת אומץ מר פליצ’ה פנחס פלד.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן