חדשות כאן ישראל

תנועת אומץ אל דר’ מנדלבליט צלול עמוקות ב’פרשת הצוללות’

תנועת אומץ, העומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה דר' אביחי מנדלבליט להורות לגורמים המוסמכים להתחיל מיד בחקירה מעמיקה בפרשת הצוללות; לא ניתן יותר להסתפק בגרסתו הסתמית של ראש הממשלה מר נתניהו ודובריו, לפיה פרשה זו; "נסרקה על ידי היועמש במסרקות של ברזל" ובהתאם לכך, הוסקה המסקנה, כי אין למר נתניהו, כל מעורבות בפרשה ויש לעבור על הדברים לסדר היום...".
0
0
היועץ המשפטי לממשלה דר' אביחי מנדלבליט, יושב ראש תנועת אומץ מר פליצ׳ה פלד וראש הממשלה מר בנימין נתניהו ברקע צוללת INS-Tanin | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
דר’ מנדלבליט, מר נתניהו ומר פלד

פרשת הצוללות (תיק 3000, נתניהו, עד עתה אינו מעורב) היא חקירה פלילית בה נחקר חשד להטיית מכרזים הקשורים לרכש צוללות מסדרת דולפין AIP וכן ספינות סער 6 מחברת “טיסנקרופ” הגרמנית, בשנים; 2009–2017, מסרבת לרדת מן הכותרות – עמותת ‘תנועת אומץ’ פנתה השבוע אל היועץ המשפטי לממשלה דר’ אביחי מנדלבליט, באמצעות יושב ראש התנועה מר פליצ׳ה פלד ויושב ראש המועצה הציבורית שליד עמותת אומץ, עורך דין יצחק מינא, בבקשה להתחיל בחקירה מעמיקה ב’פרשת הצוללות’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ייאמר מיד; תנועת אומץאזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, היא אשר חשפה לראשונה את פרשת הצוללות, וכמי שמלווה את הפרשה מתחילתה בתנועת אומץ’ הפועלת למען צדק חברתי ומשפטי, מדגישים את תמיהותיה של “אומץ” בדבר מעורבותו לכאורה של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בפרשה.

בתנועת אומץ, מבקשים להבהיר, כי למרות הפרסומים בערוצי התקשורת השונים, תנועת אומץ היא אשר חשפה לראשונה את “פרשת הצוללות“. (כבוד אחרון לעיתונאי החוקר אריה אבנרי החתום ראשון על סקופ פרשת הצוללות – אריה אבנרי.

הוא לא זכה לראות איך הסיפור הבלעדי שהעביר למשטרה – מרעיד את המדינה. כעת יחלקו את ‘אות אומץ’ למאבק בשחיתות על שמו.

זאת ועוד; כמי שמלווה את הפרשה מתחילתה, בתנועת אומץ, מבקשים להדגיש את תמיהותיה של ‘אומץ’ בדבר מעורבותו לכאורה של ראש הממשלה בפרשה.

כותבי הפנייה, טוענים, כי לא ניתן יותר להסתפק בגרסתו הסתמית של ראש הממשלה מר נתניהו ודובריו, לפיה פרשה זו; “נסרקה על ידי היועמש במסרקות של ברזל” ובהתאם לכך, הוסקה המסקנה, כי אין למר נתניהו, כל מעורבות בפרשה ויש לעבור על הדברים לסדר היום.

█ מדוע קיבל מר נתניהו מבן דודו ושותפו בחברה מר מיליקובסקי מעין ‘קיצבה’ בסך אלפי דולרים במזומן

דוברת תנועת אומץ הגב’ מיכל אדר, מנכל ‘אדרמדיה‘ יחסי ציבור פרסום ברשת, ניהול מוניטין אישי ברשת וניהול תכנים, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי בתנועה אומץ, מבקשים תשובות ברורות וחד משמעיות לשאלות הבאות;

נתן מיליקובסקי ברקע: לוגו תנועת אומץ | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
נתן מיליקובסקי

א. מהו המועד המדויק שבו רכש מר בנימין נתניהו את המניות בחברת הפלדה של בן דודו נתן מיליקובסקי (76)? איש עסקים יהודי-אמריקאי.

בהשקעותיו נכללות חברות בתעשיית הפלדה בארצות הברית וחברות הזנק בישראל.

(באחת מגרסאותיו מסר מר נתניהו, כי רכש את המניות בהיותו אזרח פרטי, בעוד שהחברה ממנה קנה את המניות – seadrift מטקסס – הוקמה רק בשנת 2005 – בעת שמר נתניהו, כיהן כשר האוצר) ומה הסכום ששולם עבור המניות (אם שוּלם)?

ב. מה היה מעמדו הציבורי של מר נתניהו בעת רכישת המניות (חבר כנסת; יושב ראש האופוזיציה) או אזרח פרטי – כגרסאותיו המשתנות?

ג. למי מרשויות החוק, דיווח מר נתניהו על הרכישה הנזכר לעיל?

ד. האם ידע מר נתניהו בעת רכישת המניות ובמהלך החזקתן כשותף בחברה עד למכירתן בשנת 2010, מי הם בעלי התפקידים בחברה, מי הם יועציה המשפטיים, מי הם לקוחותיה ומה הן הכנסותיה?

כבעל מניות בחברה – האם קיבל את דוחותיה השנתיים (המחויבים להימסר בין השאר לבעלי המניות  ולרשויות המס), המפרטים את כל הנזכר לעיל?

ה. האם ידע מר נתניהו שהחברה בה היה שותף מוכרת רכיבי פלדה למפעל הגרמני טיסנקרופ המספק צוללות למדינת ישראל ואשר במספנותיו ביקר?

ו. איך מיישב מר נתניהו את הסתירה בין טענותיו, כי אין לו שום קשר עסקי עם מר מיליקובסקי וכי “ראש הממשלה ומר מיליקובסקי מעולם לא שוחחו ביניהם על חברות של מר מיליקובסקי, יש בהן אחזקות”, בעוד ששניהם היו שותפים בחברה, הנזכר לעיל?

ז. מדוע מכר מר נתניהו את מניותיו בחברה רק ב-29 בנובמבר 2010 – שנה ושבעה חודשים לאחר כניסתו לתפקיד ראש הממשלה (2009) – ולא טרם כניסתו לתפקיד, כמתחייב?

ח. כפי שפורסם, תמורת מכירת מניותיו בחברה הנזכר לעיל, קיבל מר נתניהו סך של 16 מיליון ₪. עוד פורסם, כי מר נתניהו קיבל מבן דודו ושותפו בחברה מר מיליקובסקיהלוואות” לצורך תשלום המס המתחייב מקבלת דיבידנד ומרווחי הון.

מדוע נזקק מר נתניהו ל”הלוואות” שעה שלכיסו זרם הון עתק של 16 מיליון ₪?

ט. מדוע קיבל מר נתניהו מבן דודו ושותפו בחברה מר מיליקובסקי מעין ‘קיצבה’ בסך אלפי דולרים במזומן?

מדוע הדבר לא דווח לרשויות המס? האם אין כאן התחשבנות עסקית בין שותפים ללא רישום ודיווח כנדרש על פי החוק?

י. בעת פנייתו הראשונה של מר נתניהו ל’וועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה’ בבקשה לאשר לו לקבל כספים מבן דודו מר מיליקובסקי, לצורך מימון הגנתו, הוא הציגו כ”קרוב משפחה” בלבד. מדוע הסתיר, לכאורה, מר נתניהו, כי המדובר גם בשותפים לעסקים?

יא. כידוע, מאז הקמתה דאגה מדינת ישראל לשמור על היתרון הטכנולוגי של יכולותיה הצבאיות ועמדה תמיד על דרישתה מידידותיה לספק לשכנותיה ציוד צבאי ברמה נחותה מזו שהיא מקבלת (זכורה “המהוּמה” שעשתה המדינה בעת פרסום כוונתה של ארצות הברית לספק לסעודיה מטוסי ריגול מסוג “איווקס“).

פורסם, כי מר נתניהו, לבדו – מבלי להתייעץ עם גורמי הביטחון הנוגעים בדבר ומבלי לידע אותם – נתן לממשלת גרמניה הסכמה מפורשת (בניגוד להכחשתו הראשונית), באמצעות שליח אזרחי, למכור למצרים צוללות איכותיות שמסירתן עלולות להוות סיכון ביטחוני גדול למדינת ישראל.

מדוע פעל כך מר נתניהו, כאשר לכאורה הדברים עומדים בניגוד מוחלט לאינטרסים של המדינה?

להבנתם של אנשי אומץ, הפועלת למען צדק חברתי ומשפטי, שאלות אלו, מחייבות מתן תשובות ברורות ומפורטות שכן אסור שתושבי המדינה לא ידעו האם ראש הממשלה קשור בצורה כלשהי ל”פרשת הצוללות” החמוּרה והעגומה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן