
תנועת אומ״ץ פנתה בדחיפות אל שר התחבורה חבר כנסת בְּצַלְאֵל סְמוֹטְרִיץ׳, באמצעות יושב ראש התנועה, מר פליצ׳ה פלד ודר’ שמעון זילברשלג, יושב ראש השלטון המקומי בתנועת אומץ, בבקשה לבחון מחדש את ביצוע חוזה התפעול הסיני ב’נמל חיפה’.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
במכתב מציינים אנשי תנועת אומץ הפועלת למען צדק חברתי ומשפט, כי בעוד פחות משנה, יעבור ניהול נמל חיפה החדש לניהולה של חברה סינית ממשלתית וזאת לתקופה של 25 שנה.
אין מדובר בהחלטה עסקית רגילה אלא בהעברת אחד מנכסיה האסטרטגיים והרגישים ביותר של מדינת ישראל לניהול מלא של מעצמה זרה המיודדת עם הגרועות שבאויבינו, דוגמת; איראן וסוריה.
בתנועת אומץ, טוענים, כי מעורבותה של הרפובליקה העממית של סין, הרחוקה בנמל חיפה אינה נעשית במקרה, זהו עוד מהלך בתכניתה הפומבית של סין, הידועה בשם; “שרשרת הפנינים” או בכינוייה הרשמי; OBOR) ONE BELT ONE ROAD) בו מתכננת סין למעשה שליטה על נתיב ימי מסחרי וביטחוני מסין לאירופה.
במסגרת מהלך זה, רכשה סין, הנחשבת המדינה בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם, אשר מונה למעלה ממיליארד וארבע מאות מיליון תושבים בעלוּת או חוזי ניהול וחכירה בכ-70 נמלים מחוץ לסין.

ב’אומץ’ מסבירים, כי זו סכנה אסטרטגית וביטחונית ואיבוד יכולת השליטה המלאה על עורק תעבורה חיוני למדינת ישראל.
גם בנמל פיראוס במדינת יוון, החלה סין בחוזה ניהול וסיימה ברכישת בעלות על הנמל. מהלך דומה, עלול להתרחש כאן, אלא שלמדינת ישראל אין את האפשרות לקחת סיכונים ועליה לשמור היטב על הנכסים האסטרטגיים והביטחוניים של ישראל בסביבה העוינת בה היא מתנהלת כאשר סין, מנצלת תשתיות שהיא בונה במדינות זרות כדי לבצע ריגול, איסוף ולוחמת סייבר.
בתנועת אומץ, מדגישים, כי ארצות הברית, ידידת מדינת ישראל, מתנגדת בחריפות למהלך הסיני בעולם כולו וישראל בפרט.
בדיוני ועדות הסנאט האמריקאי, הוצג מידע מדאיג על כוונות ברורות של הסינים להשתמש בנמלים שבשליטתה גם למטרות צבאיות ולריגול.
קיימות גם אזהרות רבות על יכולתם של הסינים למעשה לנצל את מעמדם בנמלים ולבצע פעולות ריגול על תזוזות צבאיות, ציוד, ספינות וחומרים בנמלים ובסביבתם.
█ אומץ, מבקשים לשקול שוב את ביצוע חוזה התפעול הסיני בנמל חיפה
עוד מוסיפים אנשי תנועת אומץ, כי; באזור נמל חיפה מחזיקה ישראל, נכסים צבאיים רגישים, האמורים להשתתף במהלכים צבאיים בעת מלחמה ובשגרה וקיומו הסמוך של אתר אסטרטגי בשליטת מעצמה זרה, עלול לחבל במאמץ הצבאי ולפגוע בביטחון המדינה.
בנוסף, יש משמעות תעסוקתית וכלכלית לתושבי האזור בהעברת ניהול הנמל לידיים זרות.
דוברת תנועת אומץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי באומץ, מבקשים לציין, כי גם נמל חיפה הישן, נמצא בתהליך הפרטה ולא יהיה מפתיע אם גם הוא יועבר לתפעול מדינה זרה.
עוד מבקשים באומץ, לשקול שוב את ביצוע חוזה התפעול הסיני בנמל חיפה למרות שהדבר עלול לגרור קנסות כבדים, וגם לפגוע ביחסי ישראל עם סין, בסחר בין המדינות ובתיירות.
אולם זו הזדמנות היסטורית לעצור את התהליך המסוכן, לבחון את הנושא מחדש ולוודא שלא יבוצע שום צעד העלול לסכן את עתידה הביטחוני של ישראל ולערער את יחסיה המוכחים עם ארצות הברית.
העתקים, הועברו אל מבקר המדינה מר מתניהו אנגלמן ושר הפנים חבר כנסת אריה דרעי.
◄אל פניה לשר התחבורה – דרישה דחופה לשקול מחדש העברת ניהול נמל חיפה לחברה סינית.