חדשות בריאות פסיכולוגיה קורונה | Covid-19

אומץ: להגן מיד על מומחים ולפונים בוועדות הרפואיות מפני הקורונה

יושב ראש הצוות הרפואי של תנועת אומץ, דר' משה גורדון; "בעוד שבתי המשפט נערכו לדיונים באמצעות תוכנת "זוּם", מי שהיה אמור לשמש דוגמה; משרד הבריאות, כלל לא פעל לחקיקה בנדון והוועדות הפסיכיאטריות אשר מתכנסות בתדירות גבוהה, בנוכחות; מאושפזים, נחשפו בעבר וחשופות גם בעתיד, להדבקות בנגיף קורונה, מצב שסיכן ויסכן את המשתתפים בוועדות הפסיכיאטריות".
0
0
דר' משה גורדון, יושב ראש הצוות הרפואי של תנועת אומץ, משמאל אילוסטרציה פסיכיאטרית מתריעה מפני הידבקות בקורונה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דר’ משה גורדון

אל משרדי עמותת תנועת אומ״ץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, בראשות פליצ׳ה פנחס פלד, הגיעו באחרונה תלונות רבות, מהם עולה, כי משרד הבריאות, אינו נוקט צעדים מספקים על מנת להגן על פסיכיאטרים וקרימינולוגים חברי ועדות פסיכיאטריות ועל צוות הוועדות הרפאיות, עורכי הדין והחולים עצמם המאושפזים המופיעים בפני הוועדות הרפאיות, מפני מחלת מגיפת נגיף הקורונה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

יושב ראש הצוות הרפואי של תנועת אומץ, דר’ משה גורדון, פנה בשבוע שעבר אל שר הבריאות חבר כנסת יולי אדלשטיין והתריע, כי משרד הבריאות לא יזם עד כה חקיקת חירום בנושא והדיונים בוועדות מתקיימים באופן שאינו בטיחותי ואשר גרם להדבקות בנגיף קורונה | Covid-19 של מספר חברי הוועדות הרפואיות.

כזכור, הפעלת ועדות פסיכיאטריות מחוזיות-מבוגרים, היא על פי החוק לטיפול בחולי נפש, התשנ”א-1991.כאשר ראש שירותי בריאות הנפש או מי מטעמו אחראי על הפעלת הועדות הפסיכיאטריות המחוזיות הדנות בנושאי;  האשפוז הכפוי, טיפול מרפאתי כפוי, ערר על החלטות שונות של פסיכיאטר מחוזי ועל מעקב סדיר בנוגע לעניינים שבטיפולן.

█ אומץ: ”לא ננקטים גם צעדים מתחייבים ב’בית החולים הפסיכיאטרי’ בו חלוּ מאושפזים…”

דר’ משה גורדון, כתב בין היתר בפנייתו; “לצערי, לא ננקטים גם צעדים מתחייבים ב’בית החולים הפסיכיאטרי‘ בו חלוּ מאושפזים ולכן, מתבקשת אפוא, חקיקת חירום שתאפשר קיום דיונים באמצעות תוכנה חזותית“.

עוד מדגיש בנייתו דר’ גורדון, כי בעוד שבתי המשפט נערכו לדיונים באמצעות תוכנת “זוּם“, מי שהיה אמור לשמש דוגמה; משרד הבריאות, כלל לא פעל לחקיקה בנדון והוועדות הפסיכיאטריות אשר מתכנסות בתדירות גבוהה, בנוכחות; מאושפזים, נחשפו בעבר וחשופות גם בעתיד, להדבקות בנגיף קורונה, מצב שסיכן ויסכן את המשתתפים בוועדות הפסיכיאטריות.

דוברת תנועת אומץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לאתר  ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי ‘תנועת אומץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי‘ חרטה על דגלה, כי היא עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ואף פועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן