השלטון המקומי בישראל חדשות כאן ישראל ערים בישראל

אומץ ומרכז השלטון המקומי משיקים ‘מבחני האומץ’ ברשויות

"מבחני האומץ" ברשויות המקומיות להגברת המינהל התקין המיועד לנבחרי ו-עובדי הרשויות המקומיות, לאחר שהתברר, כי רבים מעובדי הרשויות המקומיות וחברי המועצות המקומיות, אינם בקיאים בחקיקה בסיסית בנושאי טוהר מידות ומנהל תקין ◄ יושב ראש הוועדה לתחום השלטון המקומי ב'תנועת אומץ' דר' שמעון זילברשלג; בבחירות המוניציפליות האחרונות, נתקלנו בחוסר ידע של מתמודדים בנושאים בסיסיים, כמו; מימון הבחירות, הבטחות קואליציוניות ותעמולה".
0
0
דר' שמעון זילברשלג, יושב ראש הוועדה לתחום השלטון המקומי בתנועת אומץ שלמה דולברג, מנכל מרכז השלטון המקומי ויושב ראש תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פנחס פלד | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
דר’ זילברשלג, מר דולברג ומר פלד

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית, השיקה השנה את “מבחן אומץ”, בשילוב ראשי הרשויות המקומיות, במטרה להטמיע את כללי טוהר המידות והמנהל התקין למיגור השחיתות בשלטון המקומי. המבחן, הינו אינטרנטי ומיועד לנבחרי ו-עובדי הרשויות המקומיות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במשאל שערכה התנועה בקרב עובדי רשויות מקומיות ברחבי הארץ, הסתבר לראשי התנועה, כי שחיתות שלטונית – אינה נובעת רק מ-עבירות במזיד אלא גם מחוסר ידיעת החוקים הרלוונטיים של עובדי ונבחרי הרשות המקומית או מייעוץ משפטי מוטעה מ-יועצים משפטיים ברשויות המקומיות, עצמן.

כפי שהתברר, מן המחקר, רבים מעובדי הרשויות המקומיות וחברי המועצות המקומיות, אינם בקיאים בחקיקה בסיסית בנושאי טוהר מידות ומנהל תקין.

על כן, הוחלט לצאת למהלך שיעודד את הידע בנושאים אלו ואף ייתן לעובדי הרשויות המקומיותארגז כלים” בנושא.

יושב ראש הוועדה לתחום השלטון המקומי ב‘תנועת אומץ’ דר’ שמעון זילברשלג, מבהיר; ״בבחירות המוניציפליות האחרונות, נתקלנו בחוסר ידע של מתמודדים בנושאים בסיסיים, כמו; מימון הבחירות, הבטחות קואליציוניות ותעמולה.

אני יכול לומר בוודאות, כי חלק נכבד מן העבירות, נגרמו בשוגג ללא ידיעת החוק הפשוט.

אנו רואים חוסר ידע בנושאים, כמו; חובת חופש המידע, מהי ההגדרה; ״קירבת משפחה אסורה״ צורת הטיפול התקינה בנבחרי ציבור אשר סרחו ונושאים נוספים”.

עוד מוסיף דר’ זילברשלג; ״תנועת אוֹמץ, נתקלת במקרים של יעוּץ משפטי, מוטעה הניתן ל-עובדי הרשויות המקומיות ונבחריהן, אם על ידי היועצים המשפטיים ברשות המקומית או מעורכי דין חיצוניים וכך מוצאים את עצמם ראשי רשויות מקומיות, עוברים עבירות מתמשכות ללא ידיעה בגלל ייעוץ שגוי ובכך חושפים את עצמם לסיבוכים אפשריים וגורמים לנזק לא מכוון לרשוּת המקומית עצמה״.

מנכל מרכז השלטון המקומי מר שלמה דולברג, קורא לראשי הרשויות המקומיות, לאמץ את “המבחנים” ולהשתמש בכלי החשוב הזה.

מבחן אומץ“, נועד לגשר על פערי הידע בנושאי מינהל תקין בשלטון המקומי. זהו צעד חשוב, שכדאי שכל עובד, יכיר ויחווה על מנת להגביר את המינהל התקין בפעילות השלטון המקומי.

לכן, אנו מחזקים את תנועת אומץ, מודים לראשי התנועה על היוזמה החשובה ומבקשים מכלל הרשויות המקומיות לקחת חלק ולהשתתף בפרויקט” – אמר מנכל מרכז השלטון המקומי מר דולברג.

דוברת תנועת אומץ הגב’ מיכל אדר מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי “מבחן אומץ” הינו פיתוח בלעדי של ‘תנועת אומץ’ ומציג לראשונה, סטנדרט ציבורי בהוכחת ידע בנושאי טוהר מידות ומנהל תקין בקרב עובדי ונבחרי השלטון המקומי.

את המבחן, ניתן לעבור “אונליין” באתר ייעודי שאותו הקימה תנועת אומץ וזאת כאשר הנבחנים, מסתייעים במדריך קצר לנבחן המסכם את כל החומר הנדרש.

העוברים בהצלחה את “מבחן אומץ” זוכים לתעודה רשמית של תנועת אומץ.

יושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ׳ה פנחס פלד, קורא לכל ראשי הרשויות המקומיות בארץ להוביל מהלך חשוב זה ולוודא, ככל האפשר, כי אנשי הרשות המקומית שבראשה הם עומדים, מכירים היטב את החוק ולא יגרמו חלילה לסיבוכים מיותרים להם ולרשות המקומית.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן