"עושים כאן משהו חד פעמי"

"עושים כאן משהו חד פעמי": הפקת הענק שמשחזרת את מלחמת יום הכיפורים | כתבתה של שני נחשוני, מתוך חדשות 07.10.19.

האם יש ערך בבקשת סליחה? | גיא זהר

לכבוד יום כיפור, בדק כאן 11, מה מעמדה של סליחה בפוליטיקה הישראלית? האם פוליטיקאים מתנצלים - והאם יש מי שימחל להם?
מהצד השני עם: גיא זהר - 07.10.2019.

פורום כאן נעים

"למה אתה גונב?": מלחמת החקלאים במשפחות הישראליות

שום דבר לא הכין את החקלאים בישראל לתופעת הגניבות של המטיילים, ש"עושים שוק" במטעים ובפרדסים. כתבתה של נועה ברק | כאן חדשות.

אדיר מילר במופע אלתורים

אדיר מילר במופע האלתורים בערוץ 2. קורע.

שראל הפראית- פרק 1: הנגב

מהלך של שנה שלמה בחייהם של צמחים ובעלי חיים במדבר הנגב הצחיח, המהווה יותר ממחצית שטחה של ישראל. מה סוד ההישרדות שלהם במדבר הקיצוני שזוכה רק למ"מ ספורים של גשם בשנה?

אמא ל-12 מוצאת זמן לאהבה חדשה

ילדות כואבת ובעל אלים לא הצליחו לנצח את ליאת ברששת, שמגדלת לבד את תריסר ילדיה. עכשיו, נגד כל הסיכויים היא ממציאה את עצמה מחדש עם עמוד פייסבוק מצליח והרצאות שהיא מעבירה, ואפילו מוצאת זמן לאהבה חדשה.

ערוץ 10 – שישי עם איילה חסון

תאוות בשרים | ערוץ 10 - שישי עם איילה חסון - 13.4.18.

מפעל הפיס

נשיא המדינה ציין 20 שנים להקמת 'נגישות ישראל'

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין אירח ב- 28 ביולי 19', את נציגי עמותת "נגישות ישראל" לציון 20 שנה להקמתה.
במפגש הוגש לנשיא דו"ח המסכם 20 שנים של נגישות, ובמסגרתו נשאו דברים מייסד ונשיא העמותה יובל וגנר ומנכ"לית העמותה מיכל רימון.

נעים לעקוב אחרי

העולם הזה על פי אורי אבנרי הרשות הפלסטינית

תודה, סמוטריץ'! | העולם הזה על פי אורי אבנרי

תודה לך, סמוטריץ'. תודה ובקשה; אנא, אמץ לעצמך שם עברי, כפי שנאה לאדם המבקש להיות הדוצ'ה העברי ◄ כדאי להתייחס אל סמוטריץ' ברצינות. לא מפני שהוא גאון פוליטי, אלא מפני שהוא מבטא בגלוי, ביושר ובקול רם מה שישראלים רבים חושבים בשקט ◄  עכשיו יש לנו, ברוך השם, גם פושעים יהודים אמיתיים וגם זונות יהודיות אמיתיות. והנה יש לנו גם פאשיסט יהודי אמיתי. הללויה!
חבר כנסת בצלאל סְמוֹטְרִיץ’ ברקע: פלסטנים בעיר העתיקה ירושלים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
חבר כנסת בצלאל סְמוֹטְרִיץ’ ברקע: פלסטנים בעיר העתיקה ירושלים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

אני חייב תודה לחבר כנסת בצלאל (יואל) סְמוֹטְרִיץ' . כן, כן, לסמוטריץ' איש הימין הקיצוני, לסמוטריץ' הפאשיסט. לא מזמן נאם סמוטריץ' לפני מעריציו. הוא התכוון שהנאום הזה יהיה אירוע לאומי, דף חדש בהיסטוריה של עם-ישראל. בנאום היסטורי זה הוא נתן לי מקום של כבוד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

סמוטריץ', אמר, כי אורי אבנרי וקומץ קטן של תומכים יצרו את האידיאולוגיה של "שתי מדינות לשני עמים" ותוך עשרות שנים של עבודה סבלנית ומאומצת הצליחו להפוך את הרעיון הזה ל'קונסנזוס לאומי' לאקסיומה.

עכשיו – כך הטיף סמוטריץ' למעריציו – עליהם לנסח את האידיאולוגיה שלהם ולעבוד הרבה שנים בסבלנות ובמסירות עד אשר תהפוך ל'קונסנזוס לאומי' במקום האקסיומה של אבנרי.

מחמאה מפי אויב מתוקה יותר ממחמאה מפי ידיד. מה גם שמעולם לא קיבלתי שפע של מחמאות מפי ידידים. הפוליטיקאים הרבים הדוגלים עכשיו ב"שתי מדינות לשני עמים" משתדלים למחוק את העובדה שהצגתי רעיון זה זמן רב לפני שהם עצמם אימצו אותו.

לכן, תודה לך, סמוטריץ'. תודה ובקשה; אנא, אמץ לעצמך שם עברי, כפי שנאה לאדם המבקש להיות הדוצ'ה העברי.

אחרי המחמאה, פירט סמוטריץ' את תוכניתו לעתיד ישראל.

התוכנית מבוססת על הדרישה שכל הערבים החיים בין נהר-הירדן והים התיכון, יבחרו אחת מבין שלוש אפשרויות;

  • הראשונה; שיעזבו את הארץ תמורת תשלום נאות.
  • השנייה; שיהפכו לתושבי המדינה היהודית בלי אזרחות ובלי זכות-בחירה.
  • השלישית; שיפתחו במלחמה ויובסו.

זהו פאשיזם, פשוטו כמשמעו. אלא שבניטו מוסוליני, שהמציא את המונח פאשיזם (הגזור מהמילה "פאשס", צרור הקנים ששימש כסמל הסמכות ברומא העתיקה) לא הטיף לגרש איש. גם לא את היהודים, שרבים מהם היו דווקא פאשיסטים נלהבים.

אם כן, הבה נסתכל בתוכנית עצמה. האם אפשר לשכנע עם שלם, בדרכי שלום, למכור את מולדתו תמורת כסף? אינני חושב שזה קרה אי-פעם בהיסטוריה. בעצם הרעיון טמון בוז עמוק לעם הפלסטיני.

█ גולדה מאיר; "אין דבר כזה, עם פלסטיני!"

יחידים יכולים לעזוב את מולדתם ולהגר לארצות עשירות יותר. בזמן הרעב הגדול באירלנד היגרו רבים לאמריקה. בשנים האחרונות היגרו ישראלים לא מעטים לברלין וללוס-אנג'לס. אך האם יעשה כך עם שלם? מרצון חופשי? תמורת כסף? מה גם שהמחיר יעלה באופן טבעי ממהגר למהגר. כל הכסף שבעולם לא יספיק!

הייתי ממליץ לסמוטריץ' לקרוא מחדש את "זמר הפלוגות" השיר שכתב נתן אלתרמן בימי מאורעות 1936; "אין עם נוטש את חפירות חייו". אין צ'אנס.

הבחירה השנייה קלה יותר. הערבים, המהווים כבר עכשיו רוב קטן בארץ שבין נהר הירדן והים-התיכון, יהפכו לעם-עבדים וישרתו את האדונים הישראלים. הרוב הערבי, יגדל במהירות, הודות לשיעור-הילודה הגבוה שלו. כך ייווצר אצלנו 'משטר אפרטהייד' נוסח דרום-אפריקה. וזאת בכוונה תחילה.

ההיסטוריה, העתיקה והחדשה, מראה שמצב כזה מוביל בהכרח למרד, ובסופו של דבר לשחרור הבלתי-נמנע של העבדים.

נשאר הפיתרון השלישי. הוא מתאים הרבה יותר לטמפרמנט הישראלי: מלחמה. לא אחת המלחמות הקטנות והעלובות המלוות אותנו מאז ראשית הציונות, אלא מלחמה גדולה, מכרעת, שתשים קץ לעניין אחת ולתמיד. הערבים יוכו שוק על ירך ויושמדו. סוף פסוק.

בסוף מלחמת העצמאות, בראשית 1947, הגעתי למסקנה שהדרך היחידה לשים קץ לסכסוך ההיסטורי היא לעזור לפלסטינים להקים מדינה לאומית משלהם, לצד מדינת-ישראל החדשה. דרך-המחשבה שלי, התחילה מהנחה שהייתה מהפכנית לגמרי: שקיים עם פלסטיני.

למען הצדק, לא הייתי הראשון שהבין זאת. לפני היה אדם חכם, ההיסטוריון השמאלי אהרון ("אהרונצ'יק") כהן, שהציג רעיון זה. כל הציונים האחרים, הכחישו הנחה זו בזעם. גולדה מאיר (ראש ממשלת ישראל הרביעית, בין מרץ 1969 ליוני 1974), אמרה, כידוע; "אין דבר כזה, עם פלסטיני!"

אז מי כל הערבים האלה שמסתובבים לנו לפני העיניים? פשוט מאוד: זהו אספסוף. שנמשך לארץ אחרי שהפרחנו אותה. באו בקלות וילכו בקלות.

קל היה לחשוב כך בזמן שהגדה המערבית הייתה תחת שלטן ירדן ורצועת-עזה תחת שלטון מצריים. "פלסטין" נעלמה מעל המפה. עד שבא אדם בשם; יאסר ערפאת (היה ראש הארגון לשחרור פלסטין, יושב ראש הרשות הפלסטינית וממנהיגי הפלסטינים, שהנהיג מדיניות של מלחמה בישראל באמצעות פיגועי טרור ולוחמת גרילה), והחזיר אותה לשם.

█ סמוטריץ', מבטא בגלוי, ביושר ובקול רם מה שישראלים רבים חושבים בשקט.

מאז תש"ח, העובדה הפשוטה היא ששני עמים חיים בארץ קטנה זו. אף אחד משני העמים האלה לא ייעלם. כל אחד מהשניים מאמין בלהט שהארץ הזאת היא מולדתו.

עובדה פשוטה זו, הובילה אותי למסקנה ההגיונית שהפיתרון היחיד הוא שלום בין שתי מדינות לאומיות; ישראל ופלסטין, עם גבולות פתוחים ביניהן ושיתוף-פעולה, אולי בצורת מערך פדרטיבי כלשהו.

פיתרון אחר עשוי להיות ששני העמים יחיו במדינה אחת. כבר קבעתי פעמים אחדות שאינני מאמין ב"פיתרון" הזה. יש לנו עסק עם שני עמים לאומניים ביותר. ההבדל ברמת-החיים שלהם עצום. האופי וההשקפה של שני העמים שונים באופן קיצוני.

עכשיו בא סמוטריץ' ומציע אפשרות שלישית, פיתרון שיש עוד אנשים רבים הדוגלים בו בחשאי; להרוג אותם או לגרש אותם סופית.

זה גרוע מהתוכנית של בניטו מוסוליני (היה עריץ איטלקי. שלט באיטליה בין השניםף 19221943. ביטל את השלטון הדמוקרטי באיטליה והחליף אותו בשלטון פשיסטי ורודני. היה ידוע בכינוי הדוצ'ה). היא מזכירה דמות היסטורית אחרת. ויש לזכור שמוסוליני, נורה על-ידי בני עמו, שתלו את גופתו מאנקול של קצבים, כשראשו למטה.

כדאי להתייחס אל סמוטריץ' ברצינות. לא מפני שהוא גאון פוליטי, אלא מפני שהוא מבטא בגלוי, ביושר ובקול רם מה שישראלים רבים חושבים בשקט.

סמוטריץ' הוא בן 37, גבר נאה בעל זקן מטופח. הוא נולד ברמת-הגולן הכבושה, גדל בגדה המערבית הכבושה ומתגורר עכשיו בהתנחלות, בבית שנבנה בניגוד לחוק על אדמה שדודה, אדמה ערבית חקלאית מעובדת. אביו, היה רב, והוא התחנך בישיבות יוקרתיות. הוא עורך-דין במקצועו. עכשיו הוא חבר-כנסת מטעם מפלגת האיחוד הלאומי – תקומה בסיעת "הבית היהודי".

פעם נעצר סמוטריץ' בהפגנה והוחזק במעצר במשך שלושה שבועות. הוא הצהיר שהוא "גאה להיות שונא-הומואים", אבל התנצל. כאשר אשתו ילדה את אחת מששת ילדיו, הוא מחה על כך שהשכיבו אותה בחדר עם אישה ערביה. הוא גם מתנגד למכירת דירות לערבים בשכונות יהודיות. הוא מציע להרוג ילדים הזורקים אבנים.

חַיִּים נַחְמָן בְּיַאלִיק שהיה מגדולי המשוררים העבריים בעת החדשה, שזכה לתואר "המשורר הלאומי", אמר פעם שלא נהיה אומה נורמלית עד שיהיו לנו פושעים יהודים וזונות יהודיות. עכשיו יש לנו, ברוך השם, גם פושעים יהודים אמיתיים וגם זונות יהודיות אמיתיות. והנה יש לנו גם פאשיסט יהודי אמיתי. הללויה!

_________

המאמר המובא כאן, הינו דעתו האישית של כותב שורות אלו ואינו משקף כלל את דעת מערכת האתר. המאמר מובא באדיבות ’גוש שלום’ תנועת שמאל ישראלית שהוקמה ב-1993.




אודות הכותב

אורי אבנרי

אוּרי אבנרי (נולד ב-10 בספטמבר 1923) הוא עיתונאי, סופר ופוליטיקאי ישראלי, יליד גרמניה, פעיל-שלום, פעיל פוליטי המזוהה עם ה’שמאל הרדיקלי בישראל’’ ח"כ לשעבר, חבר-מייסד, "גוש שלום", תנועת-שלום בלתי-תלויה (1993), עורך ראשי לשעבר של השבועון "העולם הזה" (1950-1990), חבר-כנסת לשעבר (שלוש תקופות-כהונה; 1965-1969, 1969-1973, 1979-1981), חבר-מייסד, "המועצה הישראלית למען שלום ישראלי-פלסטיני" (1975).

Add Comment

Click here to post a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

דילוג לתוכן