אלירן נעים עורך דין חינוך רדיו | טלוויזיה

תאגיד השידור, אינו מגן על הרדיו החינוכי שבסכנה להיסגר

התנועה לאיכות השלטון; "ככל שהתאגיד לא ייקח אחריות על תשלומים אלו, תחנות רבות של הרדיו החינוכי, מרביתן בפריפריה, לא יצליחו לעמוד בתשלומים ועלולות אף להימצא בשל כך בפני סגירה. זאת, בעוד שמדובר בתחנות רדיו ללא מטרת רווח שתכליתן חינוכית. לפיכך קוראת התנועה לאיכות השלטון לראשי תאגיד השידור לפעול בהקדם להסדרת התשלום למול איגודי היוצרים והמבצעים".
0
0
היועצת המשפטית עורכת דין  צרויה מידד-לוזון, ברקע אולפן תאגיד השידור הישראלי המציג עצמו במותג: כאן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
היועצת המשפטית עורכת דין  צרויה מידד-לוזון, ברקע אולפן תאגיד השידור הישראלי המציג עצמו במותג: כאן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

זוכרים את המוטו של תאגיד השידור הישראלי, המציג עצמו במותג; “כאן” שהוא; “יש מקום לכולם: דיגיטל. רדיו. טלוויזיה”. אז-זהו, זה לא כל בטוח שיש מקום גם ל’רדיו החינוכי’. החלל שנותר לאור החלפת ‘רשות השידור’ בתאגיד ‘תאגיד השידור הישראלי’ נותר ללא מענה ומסכן מוחשית את המשך בהפעלת וקיומן של ‘תחנות הרדיו החינוכי’ לאור חובות שנחשפו לאחר הקמת התאגיד, החלו תחנות הרדיו החינוכי (הפועלות ללא מטרות רווח) לקבל דרישת תשלום על פי החוק מ’איגודי היוצרים והמבצעים’ כאשר התאגיד, בחר לעת עתה שלא לקחת את האחריות על תשלומים אלו, בניגוד לאופן בו נהגה רשות השידור. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

התנועה לאיכות השלטון (עמותה רשומה), פנתה היום (רביעי, י”ז באב התשע”ז) באמצעות היועצת המשפטית עורכת דין  צרויה מידד-לוזון והעוזרת ליועצת המשפטית, נעמה רוט אל יושב ראש המועצה של תאגיד השידור הישראלי, מר גיל עומר ולמנכל הזמני בתאגיד, מר אלדד קובלנץ’ בקריאה לקחת אחריות על תחנות הרדיו החינוכי, לדאוג לתשתית להפעלתן ולהסדרת את נושא; תמלוגי זכויות היוצרים בתחנות הרדיו החינוכיות של תאגיד השידור, כפי שהוסדר על ידי רשות השידור, כדי להסיר את איום סגירתן של התחנות ולמנוע הפיכת העובדים בהן לפורעי חוק.

‘הרדיו החינוכי’ הוא מיזם שבמסגרתו מוקצים תדרים, לטובת פעילותן של תחנות רדיו קהילתיות, המופעלות על ידי מוסדות חינוכיים, כגון; אוניברסיטאות, מכללות, בתי ספר, מתנסים ועוד.

כיום פועלות במדינת ישראל כ-30 תחנות רדיו חינוכיות, המתופעלות על ידי 80 מוסדות חינוך שונים.

לפני הקמת התאגיד, פעל הרדיו החינוכי בחסות רשות השידור. בתקופה ההיא, הרשות שילמה לאיגודי האמנים והיוצרים את כלל התמלוגים בגין השימושים שביצעו הגופים המשדרים במסגרת מיזם הרדיו החינוכי בביצועים מוגנים כנדרש לפי הדין. זאת, במסגרת הסכם גלובאלי שבין הרשות לבין האגודות.

 התנועה לאיכות השלטון לראשי תאגיד השידור; לפעול בהקדם להסדרת התשלום אל מול איגודי היוצרים והמבצעים ולא להותיר את החלל שנותר

לאחר הקמת התאגיד, החלו תחנות הרדיו החינוכי לקבל דרישת תשלום על פי החוק מאיגודי היוצרים והמבצעים כאשר התאגיד, בחר לעת עתה שלא לקחת את האחריות על תשלומים אלו, בניגוד לאופן בו נהגה רשות השידור. אפשר שמישהו שכח זאת בתוכנית העיסקית של התאגיד שהבטיחה רבות?

הרדיו החינוכי בישראל, מהווה מרכז חשוב למוסדות החינוך השונים בישראל ומהווה גורם מקדם לאוכלוסיות שונות בפריפריה ומהווה חוד החנית למטרות השידור הציבורי בישראל. ככל שהתאגיד לא ייקח אחריות על תשלומים אלו, תחנות רבות של הרדיו החינוכי, מרביתן בפריפריה, לא יצליחו לעמוד בתשלומים ועלולות אף להימצא בשל כך בפני סגירה.

זאת, בעוד שמדובר בתחנות רדיו ללא מטרת רווח שתכליתן חינוכית. לפיכך, קוראת התנועה לאיכות השלטון לראשי תאגיד השידור לפעול בהקדם להסדרת התשלום אל מול איגודי היוצרים והמבצעים ולא להותיר את החלל שנותר לאור החלפת הרשות בתאגיד השידור הישראלי, ללא מענה באופן שבסופו של דבר הוא על גבם של אנשי חינוך ותלמידי בתי הספר והאוניברסיטאות השונות.

ראוי, כי התאגיד, יישא באחריות הכרוכה בהפעלת תחנות הרדיו החינוכי ויגיע בהקדם להסדר המתקבל על הדעת למול איגודי היוצרים והמבצעים וישלם את התעריף על פי התנאים שיקבעו בהסדר זה. לא יתכן שמפעילי אותן תחנות רדיו, הלוא הם אנשי חינוך ומורים, יישאו בנטל או שיחשבו, לכאורה, לפורעי חוק.

ראוי, כי התנאים שיקבעו בהסדר, יהיו סבירים ויתאמו לאופי הפעילות של הרדיו החינוכי, שהיא, כאמור, חינוכית וללא מטרות רווח. כך, נראה, כי על התעריף אף לשקף את חשיבות הפעילות והתועלת הצומחת מתחנות רדיו אלו” – כתבו היועצת המשפטית עורכת דין  צרויה מידד-לוזון, והעוזרת ליועצת המשפטית, נעמה רוט אל יושב ראש המועצה של תאגיד השידור הציבורי, מר גיל עומר ולמנכל הזמני בתאגיד, מר אלדד קובלנץ’.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן