חדשות כאן ישראל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

שר הרווחה כץ: אמשיך לפעול לממש זכויות משפחות השכול

בשנה החולפת, מיום העצמאות האחרון ועד סוף השבוע שעבר יום (ה-27.4.2017) נרצחו 11 אזרחים, הנרצחת האחרונה היא הסטודנטית חנה בלדון, מאנגליה שנדקרה למוות בעיר ירושלים, בחג הפסח ◄פיגועי האיבה הותירו 3,117 יתומים בהם 109 יתומים מ-שני ההורים, 826 אלמנים ואלמנות ו-939 הורים שכולים, שחיים עמנו היום.
0
0
שר הרווחה והשרותים החברתיים מר חיים כץ: מתחייב להמשיך לפעול למימוש זכויות משפחות השכול | ברקע: האנדרטה המרכזית לזכר חללי פעולות האיבה והטרור בהר הרצל בירושלים
שר הרווחה והשרותים החברתיים מר חיים כץ: מתחייב להמשיך לפעול למימוש זכויות משפחות השכול | ברקע: האנדרטה המרכזית לזכר חללי פעולות האיבה והטרור בהר הרצל
“אני מקווה, כי משפחת השכול לא תגדל עוד. יחד עם זאת אני מתחייב להמשיך ולפעול למימוש זכויותיהם של אלו שאיבדו את יקיריהם…” אלה הם בין היתר מדברי שר הרווחה והשרותים החברתיים חבר הכנסת חיים כץ בפנייתו אל המשפחות האזרחים שנרצחו בפעולות איבה מיום הכרזת המדינה לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, התשע”ז.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר‘.

הטרור מלווה את תושבי ארץ ישראל מראשית הציונות וחידוש ההתיישבות בארץ ישראל במאה התשע-עשרה – החלל הראשון נרצח בשנת 1851 – ועד ימינו.

מנתונים שפורסמו על ידי המוסד לביטוח לאומי, עולה, כי מספר האזרחים שנרצחו בפעולות איבה מיום הכרזת המדינה, ה’ באייר תש”ח, ועד היום הוא 3,117 מספר זה כולל גם 1222 אזרחים זרים, שנרצחו בפיגועים בארץ, ו-100 ישראלים שנספו/נרצחו בחוץ לארץ.

בשנה החולפת, מיום העצמאות האחרון ועד סוף השבוע שעבר יום (ה-27.4.2017) נרצחו 11 אזרחים, הנרצחת האחרונה היא הסטודנטית חנה בלדון, מאנגליה שנדקרה למוות בעיר ירושלים, בחג הפסח.

פיגועי האיבה הותירו 3,117 יתומים בהם 109 יתומים מ-שני ההורים, 826 אלמנים ואלמנות ו-939 הורים שכולים, שחיים עמנו היום.

דבר שר הרווחה והשרותים החברתיים מר חיים כץ;

משפחות וחברים יקרים,

אין מילים שיוכלו למלא חלל ריק הנותר לאחר מותו של אדם קרוב. לאורך ההיסטוריה העם היהודי נרדף ונחבט, ואני כבן לניצולי שואה שכל משפחת הוריו נספתה, מכיר זאת מקרוב ויודע שעם הזמן הכאב אמנם דועך, אך אינו מרפה.

לא בכם האשמה לשנאה האוחזת ברוצחים הנתעבים, אך אתם אלו שמשלמים את המחיר מדי יום. דעו, כי בזכות עוז רוחכם, זכינו להקים מדינה נפלאה המהווה מקום מקלט לכל יהודי באשר הוא.

לדאבוני, אנו עדיין מוצאים את עצמנו מתמודדים עם איומים מבית ומחוץ ובשל זאת נושאים עמנו אובדן של אלפי חיילים ואזרחים תמימים.

בשמי ובשם ממשלת ישראל אני מרכין ראש לזכרם, אנחנו זוכרים ומוקירים את קורבנם ואת כאבכם. אני מקווה, כי משפחת השכול לא תגדל עוד. יחד עם זאת אני מתחייב להמשיך ולפעול למימוש זכויותיהם של אלו שאיבדו את יקיריהם.

שלא תדעו עוד צער. אני מאחל לכם אריכות ימים ובריאות איתנה, ולנו כעם שקט ושלום בינינו לבין עצמנו ובינינו לבין אויבינו.

יהי זכר הנרצחים ברוך.

ח”כ חיים כץ
שר הרווחה והשרותים החברתיים.

דבר מ”מ המנהל הכללי של המוסד לביטוח לאומי מר רמי גראור;

ממלא מקום המנהל הכללי של המוסד לביטוח לאומי מר רמי גראור, פרסם באתר המוסד לביטוח לאומי את דבריו לרגל יום הזיכרון לחללי צבא הגה לישראל ו‘נפגעי פעולול האיבה’; “נפגעי פעולות איבה הינם עוד חלק עצוב ממציאות ישראלית מורכבת, בה אנשים שילמו בחייהם במהלך אירועי טרור והותירו אחריהם משפחות שכולות: הורים, אחים, אלמנות ויתומים. נפגעי פעולות האיבה ובני משפחותיהם מתמודדים יום יום ושעה שעה עם סבל נוראי ופגיעות גופניות ונפשיות.

המנהל הכללי של המוסד לביטוח לאומי מר רמי גראור
מר רמי גראור

עלינו, אנשי המוסד לביטוח לאומי, מוטלת אחריות לטיפול באוכלוסייה זו. הנצחת זכרם של חללי פעולות האיבה הוטלה על המוסד לביטוח לאומי ואנו מטפלים בנושא בחרדת קודש ובמספר ערוצים;

החל מהקמת אתר ההנצחה בהר הרצל, אתר האינטרנט “לעד” ועמדות המידע בסניפי המוסד לביטוח לאומי, המשך בהפקת ספר “יזכור“, אחריות על אירועי יום הזיכרון והנחת דגלים על קברי החללים, ועוד.

נעשה כל שניתן, כדי לתמוך בכל נפגעי פעולות האיבה ובני משפחותיהם ונעניק להם את התמיכה הראויה ביותר במרב הרגישות והזמינות.

יהי זכרם של חללי פעולות האיבה ברוך.

נחזק ונאמץ אל ליבנו את הנפגעים ובני המשפחות.

בכאב ובכבוד רב,
רמי גראור
מ”מ המנהל הכללי של המוסד לביטוח לאומי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן