מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ מסחר | תעשייה תחבורה ימית

שרת התחבורה, דרושה התערבותך לפתרון למצב החירום בנמלי הים

שרת התחבורה, חברת הכנסת הגב' מירי רגב, עם עורך הדין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
מירי רגב, עם אוריאל לין
יצוין כי בשבועות האחרונים מתקיים עומס חריג ב-נמלי הים התיכון, כאשר מטענים ב-ייבוּא וב-ייצוּא אינם מועמסים ונפרקים מ-אוניות בפרק זמן סביר. מספר האניות הממתינות להיכנס לנמלים נע בין 40 ל-60 ולראשי הענף לא זכוּר עומס הדומה לזה שאנו חווים כיום. בשל כמויות ייבוא גדולות של מוצרים וחומרי גלם ועלייה בהזמנות למוצרי צריכה, גבר הביקוש לשירותי נמלי הים. עלייה חריגה זו, גרמה לכך שקצב הגעת הסחורות אינו עומד ביחס לקיבולת הנמלים.
שרת התחבורה, חברת הכנסת הגב' מירי רגב, עם עורך הדין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
מירי רגב, אוריאל לין

שרת התחבורה, חברת הכנסת הגב’ מירי רגב, נדרשת, כי תפעל לתיאום פגישה דחופה עם כלל אנשי המקצוע בענף התחבורה הימית על מנת לגבש פתרונות אשר ימנעו נזק נוסף לעסקים בישראל ולהעלאות מחירים וכן תתערב באופן אישי למציאת פתרונות לשיפור המצב התפעולי ב-נמלי הים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

על הפנייה אל שרת התחבורה, חתומים נשיא איגוד לשכות המסחר עורך הדין אוריאל לין, נשיא התאחדות התעשיינים דר’ רון תומר, יושב ראש לשכת הספנות הישראלית דר’ יורם זבה, ויושב ראש מועצת המובילים והמסיעים, מר גבי בן הרוש.

בין הדרישות בפנייתם ראשי המשק אל שרת התחבורה; הארכת משמרות העבודה בנמלים, הארכת הפעילות בסופי שבוע, הקדמת פתיחת הנמלים החדשים, שימוש ברציף חברת החשמל וכדומה.

יצוין כי בשבועות האחרונים מתקיים עומס חריג ב-נמלי הים התיכון, כאשר מטענים ב-ייבוּא וב-ייצוּא אינם מועמסים ונפרקים מ-אוניות בפרק זמן סביר. מספר האניות הממתינות להיכנס לנמלים נע בין 40 ל-60 ולראשי הענף לא זכוּר עומס הדומה לזה שאנו חווים כיום.

בשל כמויות ייבוא גדולות של מוצרים וחומרי גלם ועלייה בהזמנות למוצרי צריכה, גבר הביקוש לשירותי נמלי הים. עלייה חריגה זו, גרמה לכך שקצב הגעת הסחורות אינו עומד ביחס לקיבולת הנמלים.

המצב התפעולי בנמלים הוביל ל”מצור ימי” אשר משפיע על כלל המגזר העסקי

המשמעות של העיכובים הינה; פגיעה בקבלת סחורות, מוצרים וחומרי גלם, פגיעה במוניטין היצוא הישראלי, פגיעה בכושר הייצור (נזק ישיר ועקיף), ותשלומים עודפים המושתים על בעלי המטענים, כאשר הנזק למשק הישראלי גדל מדי יום.

מטעם איגוד לשכות המסחר, מסרה אחראית קשרי עיתונות הגב’ הילית נעמת – מרילוס לאתר כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי נכון להיום, המצב התפעולי בנמלים הוביל ל”מצור ימי” אשר משפיע על כלל המגזר העסקי ומאיים על שרידות עסקים; יבואנים, יצואנים, משלחים, חברות ספנות וסוכניהם, חברות הובלה יבשתית – כולם נפגעים קשות.

בשל כך, פנו נשיא איגוד לשכות המסחר עורך הדין לין, נשיא התאחדות התעשיינים דר’ תומר, יושב ראש לשכת הספנות הישראלית דר’ זבה, ויושב ראש מועצת המובילים והמסיעים, מר בן הרוש, אל שרת התחבורה, הגב’ רגב, בדרישה, כי תפעל לתיאום פגישה דחופה עם כלל אנשי המקצוע בענף על מנת לגבש פתרונות אשר ימנעו נזק נוסף לעסקים בישראל ולהעלאות מחירים.

כמו וכן, תתערב באופן אישי למציאת פתרונות לשיפור המצב התפעולי בנמלי הים, דוגמת הארכת משמרות העבודה בנמלים, הארכת הפעילות בסופי שבוע, הקדמת פתיחת הנמלים החדשים, שימוש ברציף חברת החשמל וכד’.

אל המכתב המלא של ראשי המשק אל שרת התחבורה.

About the author

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 68, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי נעים, סבא מאושר ל-4 נכדות ונכד; רפאל, אוריאן, מילה שרה, אריאל ו-עלמה. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

דילוג לתוכן