אום אל-פחם חדשות כאן ישראל

שייח’ סלאח מנהיג פלג צפוני בתנועה האסלאמית, נעצר

גלעד ארדן השר לבטחון הפנים; "סאלח, שנעצר לפנות בוקר, הוא ההוגה והמוביל של האידאולוגיה הקיצונית והשקרית של הפלג הצפוני בתנועה האיסלמית שאותו הוצאתי מחוץ לחוק. מטיף, נואם ומפיץ שקרים ורעל כנגד מדינת ישראל, זהו ראאד סאלח, המסית הראשי של ערביי ישראל כנגד המדינה, להסתה שלו ולקמפיין השקרי ״אל אקצא בסכנה״ - יש השפעה וקשר ישיר למעשי טרור רבים".
0
0
שייח' סלאח מנהיג פלג צפוני בתנועה האסלאמית, נעצר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שייח’ סלאח מנהיג פלג צפוני בתנועה האסלאמית, נעצר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

משטרת ישראל בשיתוף עם השב”כ, עצרו הלילה (שלישי, כ”ג באב התשע”ז) את מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית שייח’ ראאד סלאח, מעצרו לווה בכוחות מתוגברים, כדי למנוע כל התפרעות כשהגיעו אל ביתו שבשכונת מחאג’נה שבעיר אום אל-פחם, כמו כן, ביצעו השוטרים חיפוש מקיף בביתו.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

החקירה נגד שייח’ סלאח, נפתחה באישור פרקליטות המדינה ופרקליטות מחוז חיפה, כמתבקש בסוג עבירות זה של הסתה וגם על דעת היועץ המשפטי לממשלה, דר’ אביחי מנדלבליט. דווח, כי השייח’ סלאח, נעצר בעקבות התבטאויותיו בריאיונות לרשתות שידור ערביות לאחר רצח השוטרים ב’הר הבית’ בחודש שעבר.

שייח’ ראאד סלאח, הנושא עימו קופת שרצים והתבטאויות מופקרות של הסתה בלתי פוסקת, זה שנים רבות, כלפי המדינה והעם היהודי (קראו בהמשך) בדבריו האחרונים שיבח את פעילותם של המחבלים בני עירו והגדיר אותם כשהידים. השייח’ סלאח חשוד בשני מקרי הסתה לאלימות ולטרור נוספים, שהשמיע לפני כשנה. עוד היום בשעות הצהריים, יובא שייח’ סלאח, להארכת מעצרו בבית משפט השלום בעיר ראשון לציון.

מטיף, נואם ומפיץ שקרים ורעל כנגד מדינת ישראל, זהו ראאד סאלח, המסית הראשי של ערביי ישראל כנגד המדינה, להסתה שלו ולקמפיין השקרי ״אל אקצא בסכנה״ – יש השפעה וקשר ישיר למעשי טרור רבים” – דברים אלו פרסם הבוקר, מר גלעד ארדן השר לבטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, חבר כנסת מטעם הליכוד.

סאלח, שנעצר לפנות בוקר, הוא ההוגה והמוביל של האידאולוגיה הקיצונית והשקרית של הפלג הצפוני בתנועה האיסלמית שאותו הוצאתי מחוץ לחוק. הוסיף השר; “השוטרים שלנו עצרו אותו הבוקר ולא בפעם הראשונה ואני מקווה שהפעם הפרקליטות תגיש נגדו כתב אישום חמור במיוחד ושבית המשפט ישלח אותו לשנים ארוכות בכלא ולא לחודשים בודדים כפי שהיה בעבר. שם מקומו”. הוסיף וסיכם השר לבטחון הפנים מר ארדן את תגובתו בדף הפייסבוק שלו.

כמנהיג תנועה אסלאמית-דתית השואפת להשליט את דת האסלאם בעולם, הצהיר שייח’ ראאד סלאח אבו שקרה (رائد صلاح أبو شقرة) בן  ה-65, לא פעם ובגלוי על רצונו להקים מדינה אסלאמית-דתית (ח’ליפות) אשר בירתה תקבע בעיר ירושלים וזאת כתחליף למדינת ישראל, שאת קיומה הוא שולל.

ניכר, היה כי שייח’ סלאח, מצא עניין והנאה לא מוסתרת בתשומת הלב העולמית שהופנתה אליו כאחד המנהיגים שהביאו ו/או עודדו את ההתפרעויות נגד מדינת ישראל ב’פרשת העימותים ב-הר הבית (2017)‘ שאירעו כשהכל החל באותו יום שישי ה-14 ביולי ,2017, לאחר פיגוע ירי אכזר.

בפיגוע השתתפו שלושה צעירים מוסלמים תושבי אום אל פאחם אשר קיבלו נשק חם שני תת-מקלעים מסוג קרלו ואקדח, מסייען ובדרכם החוצה מ’מתחם הר הבית‘ פעלו מאחורי גבם של שני שוטרי ממשמר הגבול ורצחו אותם ביריות ופצעו שוטר נוסף בפיגוע ב’שער השבטים‘ של הר הבית. המחבלים נורו למוות על ידי שוטרים אחרים.

המשטרה סגרה אז באופן תקדימי את מתחם הר הבית ומנעה את תפילות יום השישי במקום. יומיים לאחר הפיגוע, המשטרה, פתחה את המתחם למתפללים עם הצבת גלאי מתכות בכל כניסותיו. החלטה זו, עוררה מחאה בציבור המוסלמי ובתגובה פלסטינים ממזרח ירושלים, החלו בעימותים ובמהומות של אלימות והתפרעויות נגד כוחות המשטרה. במקביל לעימותים בהר הבית חלה עלייה בפיגועי הטרור בישראל.

שייח’ ראאד סלאח כיום הוא מנהיג ‘הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית’ ומראשי המנהיגים הדתיים של המוסלמים בישראל. השייח’ סלאח, ידוע וגאה בעמדותיו השוללות את הלגיטימיות של מדינת ישראל ובפרט את שליטתה בירושלים.

█ אביו של שייח’ ראאד סלאח היה שוטר סיור במשטרת ישראל ושניים מאחיו משרתים ב… משטרת ישראל.

בין השנים 1989–2001, כיהן כראש עיריית אום אל-פחם. מאוחר יותר נידון שייח’ ראאד סלאח למאסר על עבירות של התפרעות והסתה. כשבראשית השנה (ינואר 2017) שוחרר שייח’ ראאד סלאח מן הכלא (רמון). זאת לאחר שריצה 9 חודשי מאסר בגין הרשעתו בהסתה לאלימות וגזענות, בעקבות דרשה שהשמיע במזרח ירושלים בשנת 2007.

יצוין, כי במסגרת “משחק החתול והעכבר” בין המשטרה ושרותי הביטחון של ישראל בנובמבר 2015, הכריז הקבינט המדיני-ביטחוני של מדינת ישראל, על הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בארץ ישראל כ-התאחדות בלתי מותרת קרי; בלתי חוקית.

התנועה בראשות השייח’ סלאח, הוצאה, כצפוי מן החוק והובהר, כי כל גוף או אדם שמשתייך לארגון זה וכל אדם שנותן לארגון שירות או פועל במסגרתו, הנו למעשה, עובר עבירה פלילית וצפוי ועלול לקבל עונש מאסר ואף ניתן להחרים כל רכוש השייך לתנועה.

על פי ויקיפדיה | שייח’ ראאד סלאח, נולד בעיר אום אל-פחם, הוא בן למשפחה בת שבעה ילדים. אביו היה שוטר סיור במשטרת ישראל. אחד מאחיו הוא הצייר עאסם אבו שקרה. שניים מאחיו משרתים ב… משטרת ישראל.

מנעוריו הפגין אדיקות בדת האסלאם. בסוף שנות ה-70, סיים את לימודי הדת שלו במכללה דתית בחברון, הצטרף לתנועה האסלאמית בהנהגתו של השייח’ עבדאללה נימר דרוויש, והחל לכתוב בעיתון התנועה, “א-סוראט“. המשיך לעבוד בעיתון התנועה עד שנת 1989 כבעל טור ועורך.

בשנת 1989, נבחר למועמד התנועה האסלאמית לראשות עיריית אום אל-פחם. נבחר לראשות העיר לאחר שגבר על האשם מחאמיד, מועמדה של מפלגת חד”ש. הוא כיהן בתפקיד זה עד שנת 2001, אז פרש מרצונו מראשות העיר והתמקד בפעילותו כמנהיג דתי וכמנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית.

במהלך כהונתו כראש עיר, רקם קשרים עם פוליטיקאים ישראלים כדוגמת בנימין בן אליעזר זכרו לברכה ואריה דרעי, יבדל לחיים ארוכים וכן עם יצחק רבין, אריאל שרון ועזר ויצמן זכרם לברכה. באותה עת הכרתיו אישית בעיסוקי כעיתונאי ושדר ספורט מהאיצטדיון של אום אל פאחם. ראש העיר דאז סאלח, היה אז אדם נעים הליכות שאירח אותי בתוך המגרש באדיבות יתירה וציין, כי הוא ועירו בעד יחסי ידידות בין היהודים והמוסלמים בפרט בשדה הכדורגל.

בשנות ה-90 של המאה ה-20 החל להיווצר מאבק אידיאולוגי בין סלאח לעבדאללה נימר דרוויש, כאשר סלאח דגל בדעות קיצוניות יותר לגבי היחס שעל התנועה להפגין כלפי מדינת ישראל ומוסדותיה, הכולל הצהרה על שלילת זכות הקיום של מדינת ישראל מצד סלאח, והתנגדות להצהרת אמונים למדינה יהודית על ידי נבחרי ציבור ערבים.

המאבק לווה גם בשל הסכמי אוסלו שאותם דחו סלאח והפלג הצפוני של התנועה מכל וכל (בדומה לעמדת חמאס), בעוד הפלג הדרומי, דווקא תמך בו.

הקרע הפך לסופי על רקע החלטתו של דרוויש להשתתף בבחירות לכנסת ישראל בשנת 1996, ובעקבותיו התפלג הפלג בראשותו של סלאח וכמאל חטיב מהתנועה האסלאמית באופן סופי והקים תנועה אסלאמית נפרדת המכונה ‘הפלג הצפוני‘. פלג, זה, מתנגד להשתתפות בבחירות לכנסת, אך אינו מפרסם זאת בפומבי.

 הר הבית והמקומות הקדושים

בשנת 1997, החל סלאח להיאבק על תודעת המוסלמים בישראל באמצעות שימוש ב‘מסגד אל-אקצא’ כדגלוסלאח, החל לכנס כנסי תמיכה שנושאיהם היו המסגד וקדושתו. כנסים אלה, צברו השפעה ותאוצה הולכת וגדלה עם השנים בקרב ערביי-ישראל. בפברואר 2007, עמד סלאח בראש המתנגדים לחידוש גשר בשער המוגרבים סמוך להר הבית ולחפירות ההצלה שנעשו באזור.

סלאח, האשים אז את ההנהגה בישראל בניסיונות לפגיעה בהר הבית ובמקומות הקדושים לאסלאם, טענות אלו הוכחשו בתוקף על ידי ממשלת ישראל והוצדקו על ידי משלחת ארכיאולוגית טורקית אשר הגיעה לישראל, בחנה את העבודות והעובדות לאשורן בשטח.

בעקבות התפרעות של סלאח ויריקה על שוטר במהומות, נעצר סלאח על ידי המשטרה והוגש נגדו כתב אישום על תקיפת שוטר, ובנוסף הורחק מהעיר העתיקה בירושלים ל-60 ימים. בינואר 2010, הורשע סלאח בהתפרעות ובתקיפת שוטר, הוא נידון ל-9 חודשי מאסר בפועל ולשישה חודשי מאסר על תנאי ונגזר עליו לפצות את השוטר שעליו ירק ב-7,500 שקלים.

ביוני 2009, נאם באוניברסיטת חיפה, לאחר שהוזמן על ידי תא סטודנטים הקשור לתנועתו. בין היתר, הצהיר, כי; “אם יציעו לנו לוותר על המקומות הקדושים לנו, אנחנו מעדיפים למות ונקבל את המוות בברכה”.

באוקטובר 2009, נאם בעירו אום אל-פחם, לאור המתיחות במתחם הר הבית, וקרא למאמינים המוסלמים לבחור בין להיות ‘שאהידים’ לבין ויתור על ‘אל-אקצא’ ואיים בין השאר, כי מדיניותו של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, תוביל את המזרח התיכון לבעירה.

התבטאות זו, הובילה למהומות קשות בירושלים ובסביבתה ולמעצרו והרחקתו של סלאח מירושלים ל-30 יום בגין המרדה והסתה. באוגוסט 2013, התבטא סלאח שוב בחריפות נגד “הכיבוש הישראלי” והאשים את ישראל באחריות ל… הצתת מסגד אל-אקצא בשנת 1969 ולמעורבות ב”שריפת מצרים“.

מעלליו של שייח’ ראאד סלאח, חסר הסבלנות והסובלנות, אינם פוסקים. מינהל מקרקעי ישראל, האשים בשנת 2007, כי סלאח בעצמו פיקח על הנחת 500 מצבות פיקטיביות בסמוך לבית עלמין עתיק שהקרקע בו שווקה בידי המנהל לצורך הקמת “מוזיאון הסובלנות“. המנהל, הסיר את המצבות באישור בית המשפט.

 היסטוריה של אנטישמיות ארסית

בעקבות אירועי אוקטובר 2000, הואשם סלאח באחריות חלקית למאורעות בשל ליבוי האש במגזר הערבי. “ועדת אור” בדוח הסופי שלה, כללה הוועדה את סלאח ברשימת המוזהרים עקב שורה של מעשים שכללו בין השאר; שבח לאירועים האלימים, האשמות כוזבות כלפי מדינת ישראל, שלילת הלגיטימיות שלה וליבוי האש בקרב ערביי ישראל.

הוועדה, מצאה אותו אשם בכל הסעיפים, אך לא נקטה כלפיו בהמלצות כל שהן, מאחר שבשעת הגשת המסקנות הוא לא כיהן בתפקיד ציבורי.

ב-4 ביוני 2002, פרסם בביטאון התנועה האסלאמית “סוות אל-חק ואל-חוריה” (“קול האמת והחירות“) שיר ובו דברי שטנה נגד הציונים, אותם כינה; “העושקים, הפושעים מפגיזי המסגדים… שוחטי הנשים ההרות והתינוקות… הוי הגזלנים, אתם חיידקי כל הזמנים… הבורא גזר עליכם להיות קופים מפסידים… הניצחון שייך למוסלמים, מהנילוס עד הפרת”. (ראאד סלאח, ביטאון התנועה האסלאמית).

בעקבות שיר זה וקריאות הסתה אחרות הוציא שר הפנים דאז אלי ישי, צו סגירה לעיתון וקרא להוציא את התנועה אל מחוץ לחוק, בטענה, כי הביטאון משמש כשופר להסתה קשה נגד היהודים, הציונות ומדינת ישראל.

בפברואר 2007, נשא סלאח, נאום חריף במהלך עצרת נגד העבודות בגשר המוגרבים שבו ציטט עלילת דם כנגד היהודים; “ואנחנו לא אלו שהרשינו לעצמנו לאכול ארוחה שמבוססת על לחם וגבינה בדמם של ילדים”.

בנובמבר 2013, הורשע סלאח בהסתה לאלימות בעקבות אירועים אלימים שפרצו לאחר נאומו ונידון ל-8 חודשי מאסר.

ערעור הפרקליטות על זיכויו מעבירת הסתה לגזענות ועל קולת עונש המאסר התקבל, ובעקבותיו הוחמר גזר הדין ל־11 חודשי מאסר בפועל ועוד 8 חודשים על תנאי. ערעורו של סלאח, נדחה באוקטובר 2015.

מעלליו של שייח’ ראאד סלאח, ממשיכים ומתרבים; באוגוסט 2007, ספד למחבל הערבי-ישראלי שנורה למוות לאחר שחטף אקדח ממאבטח בירושלים, ואמר: “אנחנו מברכים אותך, הצטרפת לשהידים“.

█ סלאח והקשרים עם חמאס; העברת ידיעות לאויב

בעקבות אמירותיו הקיצוניות אסרה שרת הפנים דאז של בריטניה, הגב’ תרזה מיי, על סלאח להיכנס לשטחה של בריטניה בשנת 2011, בשל “היסטוריה של אנטישמיות ארסית”.

עיתון “הגרדיאן” טען, כי החלטת השרה התבססה על פנייה של Community Security Trust, עמותה, שיעדה הגנה על הקהילה היהודית בבריטניה. העמותה התבססה בפנייתה על פרסומים בנוגע להתבטאויותיו של סלאח מן התקשורת הישראלית.

ביוני 2011, הפר סלאח את האיסור ובשל כך, נעצר בעיר לונדון למשך שלושה שבועות. בית הדין לערעורים ביטל את צו האיסור והתיר לסלאח לפעול בבריטניה תחת הגבלות מסויימות.

לאחר מכן, הוחלט לגרשו מבריטניה אחרי שנפסק, כי הוא מעודד שנאה ויכול לגרום לאלימות. כמו כן, קיבל בית המשפט את עמדת שרת הפנים.

סלאח הגיש ערעור על החלטה זו, ובאפריל 2012, התקבל ערעורו והצו בוטל.

כמנהיג תנועה אסלאמית-דתית השואפת להשליט את דת האסלאם בעולם, הצהיר סלאח, מספר פעמים על רצונו להקים מדינה אסלאמית-דתית (ח’ליפות) שבירתה ירושלים, כתחליף למדינת ישראל, שאת קיומה הוא שולל.

בעקבות הסתה מתמשכת מצד סלאח והפלג הצפוני שבראשותו, הכריזה ממשלת ישראל ה-34 ב-17 בנובמבר 2015 על הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית כהתאחדות בלתי מותרת והוציאה אותו אל מחוץ לחוק.

בשנת 2003, נאסר סלאח, יחד עם מנהיגים אחרים של הפלג הצפוני, בחשד לסיוע לתנועת חמאס, מגע עם סוכן זר, חברות בארגון טרור ועברות כלכליות שונות. סלאח וחבריו הואשמו בהעברת כספים לארגון חמאס ובהעברת ידיעות לאויב, והוחזקו במעצר כשנה וחצי.

בסופו של דבר הושגה עסקת טיעון שבה הודו הנאשמים רק במגע עם סוכן זר ובמתן שירות להתאחדות בלתי מותרת, עברות הנחשבות קלות יחסית. בית המשפט המחוזי בחיפה אישר את עסקת הטיעון וגזר עליהם עונשי מאסר קלים יחסית.

בסוף חודש מאי 2010, השתתף סלאח ב”משט לעזה“. לאחר הגיעו לחופי ישראל, נעצר. סלאח נמנה עם חברי מועצת הנאמנים של קואליציית הצדקה, ארגון-גג בראשות השייח’ יוסוף אל-קרדאווי, המרכז העברת תרומות מרחבי העולם לתנועת חמאס.

 הצטבר מידע מודיעיני בנוגע לכוונותיו של סלאח להמשיך ולפעול בניגוד לחוק מחוץ למדינת ישראל

במאי 2014, גזר עליו בית משפט השלום בירושלים שישה חודשי מאסר על תנאי בגין תקיפת שוטר והפרעה לשוטר במילוי תפקידו במעבר אלנבי בשנת 2011. הפרקליטות, הגישה ערעור על קולת העונש.

ביוני 2014, פורסם, כי שר הפנים מר גדעון סער, החליט לאסור את יציאתו מן הארץ, בנימוק, כי הצטבר מידע מודיעיני בנוגע לכוונותיו של סלאח להמשיך ולפעול בניגוד לחוק מחוץ למדינת ישראל וכי יציאתו תהיה פגיעה בביטחון המדינה.

בינואר 2016, הצו חודש בידי שר הפנים הנכנס, הרב אריה דרעי והורחב גם לסגנו של סלאח, שייח’ כמאל ח’טיב ( كمال الخطيب😉  ואימאם מסגד עומר אבן אל-ח’טאב בכפר כנא ולפעילים נוספים בתנועה.

בעקבות עבודות ארכיאולוגיות שערכה ישראל בפברואר 2007 באזור ‘מעלה המוגרבים’ שבכניסה להר הבית נשא סלאח, דרשה בפני קהל של כ-1000 איש.

בגין דבריו באותה דרשה, הרשיע אותו בית משפט השלום בהסתה לאלימות. בערעור לבית המשפט המחוזי, הורשע סלאח גם בהסתה לגזענות, ונגזר עליו עונש 11 חודשי מאסר בפועל ו-8 חודשי מאסר על תנאי.

בערעור לבית המשפט העליון, נקבע, כי יופחת עונש המאסר בפועל ל-9 חודשים.

ב-8 במאי 2016, החל סלאח לרצות עונש זה, וב-17 בינואר שנה זו (2017) שוחרר מן הכלא.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן