האיש שבא לסעוד עו"ד מוני עזורה פרשת השבוע

פרשת וַיֵּצֵא | הקשר בין סולמות וחבלים ו’סולם מוני עזורה’

חלום "סולם מוני" הבשיל למציאות מזה מספר שנים. במציאות, אני מנסה להכיר במסגרת ה"סולם" הזה, לכלל הציבור ובמיוחד לחבריי בפייסבוק או באמצעות "שיתוף" גם לעוד אחרים, את "אומנות הבישול" ולהפגיש בין המסעדות הכייפיות בישראל ויש הרבה כאילו, לבין הקוראים, והרבה מהם אף סיפרו לי, כי גם נהנו ללכת למסעדות השונות בעקבות קריאת "סולם מוני".
0
0
סולם יעקב על הסולם עם מלאכים ציור מאת ברטולומיאו אסטבן מורילו | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
סולם יעקב על הסולם עם מלאכים ציור מאת ברטולומיאו אסטבן מורילו | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

כאשר חלומות מתגשמים, אין כיף גדול מכך וראינו, כי ‘סולם יעקב’ עליו חלם יעקב אבינו, הפך למציאות עם הקמת “מדינת ישראל” הנשענת על קרקע מוצקה ועם הרבה חלומות שמתגשמים, במעלה הסולם, כאשר, השמיים הם הגבול.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

להבדיל, היה לי חלום על סולם אחר, “סולם מוני” ואני נהנה לכתוב עליו כבר שנים, ונהנה לספר על אחת האהבות שלי – אומנות הבישול, בארץ ובעולם, שגם שם השמיים הם הגבול.

לעומת זאת, השבוע ראינו כי בנימין ביבי נתניהו מוביל מפלגה שכמעט כל חבריו משחקים משחק של “סולמות וחבלים” כאשר כלליו של המשחק מצידם לא ברורים, אך כנראה, הם רואים שיש ביכולתם לעלות בסולמות עד למטרה שהם רואים לנכון אבל באותה מידה, לצערי, הם הרבה פעמים מוצאים את עצמם נאחזים בחבלים, כדי לרדת למטה… למטה.

ראינו השבוע את חברת הכנסת נאווה בוקר משחקת מול הנשיא ראובן ריבלין במשחק חסר כל סיכוי של “סולמות וחבלים” לגבי אליאור עזריה, הגם שברור לה, כי אין לה כל סיכוי בו והיא רק עלולה למצוא עצמה עם אחד החבלים במשחק.

וראינו את הצוות ‘דוד ביטן ו-דוד אמסלם’ משחקים משחק “סולמות וחבלים” אבל חושבים לעצמם, כי הם יכולים להיות רק מנחי המשחק ביצירת חקיקה ופעילות פרלמנטרית שיש בה הכל מכל וכל, עד אשר לעיתים אתה נאלץ לצבוט את הלחי ולשאול את עצמך האם זה אמיתי או חלום. אז לא, אתם לא מנחי המשחק, אלא חלק ממנו.

ויש את חברי הכנסת אורן חזן, ירון מזוז והשרה חברת הכנסת מירי רגב, עליהם כבר נאמרו הרבה דברים, והם “לקחו הפסקה” לאחרונה ממשחק ה”סולמות וחבלים“, אבל ראינו חברי כנסת ושרים חדשים מטעם הליכוד שהחליטו לשחק השבוע במשחק “סולמות וחבלים“.

כוכבת השבוע” חברת הכנסת ציפי חוטובלי, דיברה שטויות בארצות הברית (אפילו דבריה נכונים, יש לדעת למי לומר אותם ואיפה) באזני האמריקאים, דברים שצרמו אפילו לביבי נתניהו או כוכב אחר של השבוע, השר חיים כץ שנכנע לדרישות החרדים להימנע מביצוע עבודות בשבת ברכבת ישראל אלא לפי תכתיב שלהם, הגם שברור וידוע מידת הנזק שבכך.

פרשת וַיֵּצֵא, היא הפרשה השביעית בספר בראשית. מתחילה בפרק כ”ח, פסוק י’ ומסתיימת בפרק ל”ב, פסוק ג’ ועוסקת בקורות יעקב בדרכו אל חרן, בחייו עם לבן הארמי ובעזיבתו אותו.

בפרשת השבוע ‘פרשת ויצא’ נאמר על חלום סולמו של יעקב; “ַיַּחֲלֹם, וְהִנֵּה סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה, וְרֹאשׁוֹ, מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה; וְהִנֵּה מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים, עֹלִים וְיֹרְדִים בּוֹ. יג וְהִנֵּה יְהוָה נִצָּב עָלָיו, וַיֹּאמַר, אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אָבִיךָ, וֵאלֹהֵי יִצְחָק; הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתָּה שֹׁכֵב עָלֶיהָ–לְךָ אֶתְּנֶנָּה, וּלְזַרְעֶךָ. יד וְהָיָה זַרְעֲךָ כַּעֲפַר הָאָרֶץ, וּפָרַצְתָּ יָמָּה וָקֵדְמָה וְצָפֹנָה וָנֶגְבָּה; וְנִבְרְכוּ בְךָ כָּל-מִשְׁפְּחֹת הָאֲדָמָה, וּבְזַרְעֶךָ. טו וְהִנֵּה אָנֹכִי עִמָּךְ, וּשְׁמַרְתִּיךָ בְּכֹל אֲשֶׁר-תֵּלֵךְ, וַהֲשִׁבֹתִיךָ, אֶל-הָאֲדָמָה הַזֹּאת: כִּי, לֹא אֶעֱזָבְךָ, עַד אֲשֶׁר אִם-עָשִׂיתִי, אֵת אֲשֶׁר-דִּבַּרְתִּי לָךְ“.

המציאות התגשמה.

 לכל אחד, יש בחלום ובמציאות סולם… אבל כל אחד חייב לדעת, כי ליד הסולם, יש גם חבל ב”משחק החיים“.

ואצלי, אני רוצה לספר, כי חלום “סולם מוני” הבשיל למציאות מזה מספר שנים. במציאות, אני מנסה להכיר במסגרת ה“סולם” הזה, לכלל הציבור ובמיוחד לחבריי בפייסבוק או באמצעות “שיתוף” גם לעוד אחרים, את “אומנות הבישול” ולהפגיש בין המסעדות הכייפיות בישראל ויש הרבה כאילו, לבין הקוראים, והרבה מהם אף סיפרו לי, כי גם נהנו ללכת למסעדות השונות בעקבות קריאת “סולם מוני“.

מוני עזורה, רקע: מסעדת עזורמנדי - Azurmendi בספרד | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מוני עזורה, רקע: מסעדת עזורמנדי – Azurmendi בספרד | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

ולמי שכבר שכח, להלן 10 המסעדות הטובות בארץ שאני הייתי בהן;

  • מסעדת “שגב ארט”,
  • מסעדת “פופינה”,
  • מסעדת “ניטן תאי”,
  • מסעדת “יאקימונו”,
  • מסעדת “מסה”,
  • מסעדת “אורטריו”,
  • מסעדת “טוטו”,
  • מסעדת “משייה”,
  • מסעדת “הוטל מונטיפיורי”,
  • מסעדת “קלארו”.

הציון הגבוה ביותר שנתתי עד היום ב’סולם מוני‘ היה ציון 9.7 ל-מסעדת עזורמנדי | Azurmendi, אשר ליד העיר בילבאו, ספרד, שמחזיקה ב‘3 כוכבי ‘Michelin מישלן’ המדרג את המסעדות בכוכבים שמספרם משתנה. ‘דירוג מישלן’ נחשב בעולם כולו ליוקרתי ולאמין ביותר.

המסעדות הכשרות הטובות בישראל שהייתי בהן, היו;

  • ‘מסעדת פסקדו’ בעיר אשדוד,
  • ‘מסעדת אורטוריו’ בישוב זכרון יעקב,
  • ‘מסעדת אנגליקה’ בעיר ירושלים.

ולסיום מרתין לותר קינג (כומר בפטיסטי אפרו-אמריקאי, לוחם למען זכויות האדם של שחורים בארצות הברית, הוגה דעות מרכזי של התנועה לזכויות האזרח וזוכה פרס נובל לשלום) בנאום הציבורי שלו לשוויון בין גזעי ולסיום האפליה בארצות הברית, אמר; “יש לי חלום” ואכן נאום זה, התגשם.

לכל אחד, יש בחלום ובמציאות סולם… אבל כל אחד חייב לדעת, כי ליד הסולם, יש גם חבל ב”משחק החיים“.

שבת שלום.

0
0



אודות הכותב

מוני עזורה

* הכותב עו"ד עזורה מוני הבעלים של משרד עורכי הדין, הינו בוגר אוניברסיטת תל אביב ובעל רישיון עריכת דין מאז 1988. מומחה בייצוג זוכים בתיקי הוצל"פ (הוצאה לפועל) ודיני חברות. חייבים בתיקי פשיטות רגל, חברות במסגרת פירוק ו/או הקפאת הליכים, מייצג הורים בנושאי חינוך שונים, מייצג בעתירות מינהליות, ערעורים אזרחיים.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן