
“הקמת מאגר “אל תקשרו אליי” של חברת פרטנר, מאפשר לצרכנים להחליט האם ברצונם לקבל שיחות שיווק מעוסקים ועוזר להגן על אוכלוסיות מוחלשות. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מתכוונת להמשיך להתמקד ב-הפרות הקשורות ל’מאגר אל תתקשר אליי’ ולהרתיע עוסקים מלהתקשר בשיחת שיווק אל צרכנים שנרשמו למאגר” – כך אומרת סגנית הממונה וראש אגף חקירות ומודיעין, אניטה יצחק בעקבות לחברת פרטנר על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 147,456 ₪.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
“אני מזמינה את מי שרוצה להימנע מ-שיחות שיווק להירשם למאגר, כאשר הרשות, נחוּשה במאבקה בחברות המפרות את החוק ותביא לדין, כל עוסק אשר יפר את החוק” סיכמה אניטה יצחק, סגנית הממונה ו-ראש אגף חקירות ומודיעין, הידועה כמי שניהלה חקירות מורכבות בתחומי הצרכנות והעבודה, עם ניסיון רחב בהקמת גופים רגולטורים, הפעלה וניהול מערכים רגולטורים, וניסיון עשיר בניהול מערכי אכיפה מנהליים ופליליים.
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הודיעה לחברת פרטנר על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 147,456 ₪.
יש לציין, כי החברה לא הפרה את הוראות החוק במשך 5 השנים שקדמו להפרה זו ולכן ה’עיצום הכספי‘ הופחת ב-20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (הסכום המקורי, היה בסך של 184,320 ₪).
יודגש, כי לחברה, קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון, הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.
█ רקע;
תיקון 61 ל-חוק הגנת הצרכן, הקובע, בין היתר, מגבלות על שיחות שיווק טלפוניות ומחייב עוסק המבצע שיחת שיווק באמצעות הטלפון או בדרך אלקטרונית לברר האם מספר הטלפון שאליו מתבצעת השיחה רשום ב-“מאגר אל תתקשר אליי“.
לצורך כך, נקבע, כי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, תקיים ותנהל מאגר שבו יירשמו מספרי טלפון של צרכנים שאינם מעוניינים שיבוצעו למספר הטלפון שלהם שיחות שיווק וכי עוסקים שמבצעים פנייה שיווקית לא יפנו לצרכנים שנרשמו במאגר.
עוסק שירצה להתקשר אל הצרכן, יצטרך לבדוק קודם לכן, האם הצרכן נרשם למאגר, ורק אם המספר של הצרכן לא מופיע במאגר העוסק רשאי להתקשר אליו.
דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין דודו אבן חן, הוסיף ומסר ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה‘ כי החקירה החלה בעקבות קבלת תלונות של צרכנים כנגד החברה, בגין פניות שיווקיות שנעשו לצרכנים על אף היותם רשומים במאגר.
מהחקירה, עולה; החברה (פרטנר תקשורת) מציעה בין היתר שירותי תקשורת סלולרית ומשווקת את שירותיה באמצעות שיחות טלפון יזומות ל-צרכנים.
עולה כי במהלך השנה, נרשמו ב-מאגר צרכנים, ולמרות הרשמתם למאגר והאיסור להתקשר אליהם, ביצעה פרטנר תקשורת פניות שיווקיות למספרי הטלפון שלהם. מעשה שמהווה הפרה אשר בגללה ניתן להטיל עיצום כספי לכל הפרה.
█ כיצד נרשמים למאגר;
- אינטרנט; למאגר הוקם אתר אינטרנט ייעודי בכתובת: https://dnc.fta.gov.il, ניתן להיכנס אל המאגר גם מאתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
- טלפון; ניתן להירשם באמצעות מענה ממוחשב בטלפון שמספרו; 1-800-071-171.
- טלפון; הוקם מוקד ייעודי אנושי לרישום ותמיכה לצרכנים שמספרו; 1-800-071-170 (שעות פעילות: יום א’ 14:00-17:00, ימים ב’-ה’ 9:00-13:00).
- וואצאפ; לינק ישיר, נמצא באתר המאגר.