בנקים חדשות כאן ישראל

פרופ’ נתן זוסמן, מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל פורש

נגידת בנק ישראל, דר' קרנית פלוג; "אני מבקשת להודות לפרופסור נתן זוסמן, על שנות שירותו בבנק ישראל. הידע הנרחב של נתן בתחומים נרחבים בכלכלה, התובנות המיוחדות שלו כהיסטוריון כלכלי, ראייתו המפוכחת, ולא פחות מכך - נועם הליכותיו, היו נכס לבנק ישראל, למחקר, לקבלת ההחלטות, ולאיכות הייעוץ הכלכלי לממשלה...".
0
0
פרופסור נתן זוסמן, מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל, ביקש לסיים את תפקידו | צילום: דוברות בנק ישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
פרופסור נתן זוסמן, מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל, ביקש לסיים את תפקידו | צילום: דוברות בנק ישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

מנהל חטיבת המחקר בבנק ישראל, הפרופ’ נתן זוסמן, הודיע לנגידת בנק ישראל דר’ קרנית פלוג, כי ברצונו לסיים את תפקידו לקראת שנת הלימודים האקדמית הקרובה, זאת לאחר 6 שנים בהן מילא את התפקיד. פרופ’ זוסמן, כתב בין היתר בבקשתו; “אני מסיים את תפקידי בתחושה של שביעות רצון מן היכולת לתרום לעשייה הכלכלית במדינה, ממפגשיי עם עמיתים – אנשי מחקר ושותפיי בוועדות השונות – ומן הדגש שניתן לקידום מחקר איכותי בכלכלת ישראל…”.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

בעקבות פנייתו של פרופ’ זוסמן, הקימה הנגידה דר’ פלוג, ועדת מיוחדת לאיתור מינוי מנהל חדש לחטיבת המחקר, בראשות המשנה לנגידה, דר’ נדין בודו טרכטנברג. חברים נוספים בוועדה; מר אנדרו אביר, מנהל חטיבת השווקים, גב’ פנינה קרן, מנהלת חטיבת משאבי אנוש ומנהל, ופרופ’ רפי מלניק מהמרכז הבין תחומי בהרצליה, לשעבר חבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל.

דוברות והסברה כלכלית של בנק ישראל, מסרה באמצעות הגב’ מיטל רפאלי, לפורטל כאן נעים, כי; לאורך שנות כהונתו פרופ’ נתן זוסמן, שם דגש על שיפור איכות המחקר בבנק ישראל והעמקתו, תוך הקפדה על שיפור הרמה המקצועית של המחקר ושימורה במקביל לקיום מחקר רלוונטי שישרת את המלצות המדיניות, במציאות הכלכלית המשתנה במהירות במדינת ישראל.

תחת ניהולו של הפרופ’ זוסמן, בוצע שינוי ארגוני במבנה חטיבת המחקר של בנק ישראל, במסגרתו הוקם האגף הפיננסי של בנק ישראל, והתבסס שיתוף הפעולה בין חטיבת המחקר של בנק ישראל, לחטיבות הכלכליות האחרות בבנק ישראל.

█ פרופסור נתן זוסמן: “מודה על האמון שניתן בי הן במסגרת בנק ישראל והן מחוצה לו”

בנוסף קידם והעמיק הפרופ’ זוסמן את קשרי העבודה של בנק ישראל עם חטיבות המחקר בבנקים מרכזיים אחרים בעולם. בנוסף להיותו חבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל, הפרופ’ זוסמן, היה חבר במספר ועדות וצוותי עבודה בין משרדיים, ביניהם הוועדה להסדרי חוב, הוועדה להגברת התחרות בשירותים בנקאיים ופיננסים נפוצים, הוועדה למניעת ריכוזיות, הוועדה לקביעת גיל הפרישה לנשים, ועוד.

פרופ’ נתן זוסמן; “אני מבקש להודות לפרופ’ סטנלי פישר ולדוקטור קרנית פלוג על ההזדמנות שניתנה לי לתרום לגיבוש המדיניות המוניטרית ולקדמה בתקופה ייחודית בעשייתה. אני מסיים את תפקידי בתחושה של שביעות רצון מן היכולת לתרום לעשייה הכלכלית במדינה, ממפגשיי עם עמיתים – אנשי מחקר ושותפיי בוועדות השונות – ומן הדגש שניתן לקידום מחקר איכותי בכלכלת ישראל.

אני מוקיר את העשייה המשותפת עם המנהלים והחוקרים בחטיבת המחקר, עם מנהלי החטיבות הנוספות ועם הנהלת הבנק, ומודה על האמון שניתן בי הן במסגרת בנק ישראל והן מחוצה לו”. סיכם פרופ’ זוסמן.

נגידת בנק ישראל, דר’ קרנית פלוג; “אני מבקשת להודות לנתן על שנות שירותו בבנק ישראל. הידע הנרחב של נתן בתחומים נרחבים בכלכלה, התובנות המיוחדות שלו כהיסטוריון כלכלי, ראייתו המפוכחת, ולא פחות מכך – נועם הליכותיו, היו נכס לבנק ישראל, למחקר, לקבלת ההחלטות, ולאיכות הייעוץ הכלכלי לממשלה.

אני מאחלת לנתן הצלחה, ומקווה שגם עם שובו לאקדמיה ימצא את הדרך להמשיך להעמיד את הידע שלו ואת ניסיונו הרב לטובת כלכלת ישראל והציבור”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן