חדשות צרכנות

פלאפון עם סנוקרת מהרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן

הרשות להגנת הצרכן, רשמה ניצחון מרשים על חברת פלאפון, בערעור שהגישה החברה כנגד הרשות להגנת הצרכן, ואשר נדחה למעשה על ידי בית משפט השלום בתל אביב; 'פלאפון' אף התחייבה למנות 'קצין ציות' שיפקח על קיום הוראות 'חוק הגנת הצרכן' בתמורה להפחתה בעיצום שהטילה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ◄ היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורכת דין וינשטוק-טירי; "אני שמחה לראות, כי בתי המשפט, מקבלים את עמדות הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, המבטאות מדיניות אכיפה נכונה, סבירה ויעילה ומסייעים בהעלאת הרף של ההגנה על הצרכן...".
0
0
עורכת דין חנה וינשטוק טירי, יועצת המשפטית
עורכת דין חנה וינשטוק טירי, יועצת המשפטית

פלאפון תקשורת בעירבון מוגבל, המוכרת בשמה המקוצר; “פלאפון” נחשבת ספקית שירות תקשורת סלולרית והחברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום זה. לחברה שהוקמה בשנת 1985 על ידי החברות מוטורולה ותדיראן לאחר שמוטורולה, זכתה במכרז להקמת רשת טלפוניה סלולרית בישראל בנובמבר 1983, היו בסוף שנת 2016 כ-2.401 מיליון מנויים. בית משפט השלום בתל אביב – יפו נתן אתמול (שני, ח’ באייר התשע”ח) תוקף של פסק דין להסכם הפשרה בערעור שהגישה חברת פלאפון נגד הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, בכך למעשה, נדחה הערעור שהגישה חברת פלאפון (עש”א 12770-12-17 פלאפון תקשורת בע”מ נ’ מדינת ישראל).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כנגד חברת פלאפון תקשורת, הוטל עיצום כספי על ידי הרשות בסך של 216,000 ₪, עקב ביצוע שיחות טלפון חוזרות ונשנות לצרכנים בניגוד לרצונם, מעשה אשר על פי חוק הגנת הצרכן, מהווה הפעלת השפעה לא הוגנת והינו אסור. בעקבות עיצום זה, הגישה פלאפון, ערעור לבית המשפט.

חרף המוניטין, והוותק שלה ‘פלאפון תקשורת בעירבון מוגבל‘ המוכרת בשמה המקוצר; “פלאפון” והנחשבת ספקית שירות תקשורת סלולרית והחברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום זה, כבר בעת הקמת בשנת 1985, על ידי החברות ‘מוטורולה‘ ו’תדיראן‘ לאחר שמוטורולה, זכתה במכרז בנובמבר 1983 ובסוף שנת 2016, כבר היו לה כ-2.401 מיליון מנויים – נחשבת פלאפון, למעין “הילד הרע בגנון התקשרות” ואי לכך, מונה לה ‘קצין ציות’ שיפקח על קיום הוראות ‘חוק הגנת הצרכן’ בתמורה להפחתה בעיצום שהטילה נגדה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

העיצום הכספי, הוטל לאחר חקירה רחבה שביצע אגף חקירות ומודיעין ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, בחקירה, נתגלה, כי במהלך השנים; 2015-2016, פנתה פלאפון אל צרכנים שונים באמצעות נציגים טלפוניים ומסרונים (SMS) והציעה לצרכנים לרכוש מגוון שירותי תקשורת, כאשר שיחות השיווק, שהתקיימו ברוב שעות היממה, לא פסקו גם לאחר שהצרכנים ביקשו מהנציגים, כי פלאפון תחדל מפניותיה – מעשה זה, מנוגד לחוק הגנת הצרכן.

החוק, קובע, כי ביצוע פניות חוזרות ונשנות לצרכנים, כדי לקשור עסקה, אף שהצרכן, הביע, במפורש או במשתמע, את רצונו, כי העוסק, יימנע מכך, יראו אותה כ-הפעלת השפעה בלתי הוגנת שהינה אסורה (ס’ 3(ב)(4) לחוק).

 הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מעלה את הרף לחברות אחרות ומעודדת ביצוע אכיפה פנימית

על מנת לחסוך זמן שיפוטי יקר, הסכימה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, לפשרה עם חברת פלאפון, עם תנאים ברורים;

  1. הערעור שפלאפון, הגישה, ידחה.
  2. פלאפון, תמנה עובד קבוע האמון על אכיפת הוראות ‘חוק הגנת הצרכן’ ותקים מנגנון אכיפה פנימי.
  3. בהתאם להסכמות תפחית הרשות מגובה העיצום 30%, חברת פלאפון, תקים מערך למניעת הישנות ההפרות בעתיד ובתוך כך;
  4. מינוי בעל תפקיד לשביעות רצון הרשות שיהיה אמון על ביצוע הוראות חוק הגנת הצרכן, קביעת נוהל טיפול במקרה של הפרה כלשהי של החוק וביצוע הדרכות אחת לחצי שנה לנציגים ולמשווקים החיצוניים של פלאפון.
  5. פלאפון, התחייבה להמציא לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הוכחות לביצוע והטמעת מערך הבקרה.

היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורכת דין חנה וינשטוק-טירי, ציינה; “הרשות, ממשיכה לפעול מול כל עסק שמפר את הוראות חוק הגנת הצרכן, במטרה להגן על הצרכנים בין אם על ידי הטלת עיצום כספי ובין אם בבתי משפט תוך התמודדות עם טענות מפרים בערעורים.

אני שמחה לראות, כי בתי המשפט, מקבלים את עמדות הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, המבטאות מדיניות אכיפה נכונה, סבירה ויעילה ומסייעים בהעלאת הרף של ההגנה על הצרכן.

הרשות מעלה את הרף לחברות אחרות ומעודדת ביצוע אכיפה פנימית על ידי מינוי עובד של החברה שתפקידו, יהיה לוודא, כי אין בחברה הפרות של הוראות חוק הגנת הצרכן” סיכמה היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורכת דין חנה וינשטוק-טירי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן